Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard Utvecklingssiten - 2006-04-10, 10:41

Eftersom jag redan har 'outat' sidan så skadar det väl inte att jag gör det ordentligt här också:

http://pixel.webhackande.se/

Det ni ser där är "community-delen" av det hela. Den är inte helt klar än, men strukturen har börjat falla på plats och innehållet är på väg in.

Här: http://pixel.webhackande.se/?q=front_page kan ni se hur framsidan ska se ut, ungefär. Vi jobbar efter en mall som Vilhelm von Platen och Jonas Nicklas tagit fram som ni kan se här: http://pixel.webhackande.se/new/

Strukturen finns översiktligt beskriven här: http://www.webhackande.se/ppwiki/ind...n_Nya_Hemsidan

Frågor, synpunkter, kommentarer? Vi har lite kvar att göra men ingen tid att göra det på, så jag ber om ursäkt på förhand om det tar en stund att få svar eller är svårt att få tag på nån av oss.

Vi är förresten ett tiotal mer eller mindre aktiva i gruppen just nu så det är tveksamt om vi egentligen absolut AKUT behöver fler frivilliga, men det är klart att det finns alltid nåt att göra för den som vill hjälpa till. Folk med erfarenhet av Drupal är alltid extra välkomna.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #16609
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 11:57

Snyggt! Jag gillar speciellt det gröna fältet till höger, väldigt pedagogiskt och till handlande uppmuntrande. Men var är länkarna till andra språk?

Sidan skalar i sidled också, vilket är väldigt bra på min lilla laptopskärm.

Jag ogillar de streckade länkunderstrykningarna, men det är en sådan liten detalj att det inte är värt speciellt mycket energi.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Länk: #16611
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 12:06

Citat:
Tor Skude (2006-Apr-10)Snyggt! Jag gillar speciellt det gröna fältet till höger, väldigt pedagogiskt och till handlande uppmuntrande. Men var är länkarna till andra språk?
Det kommer (håll inte på så du blir specialansvarig för internationaliseringen, det har du nog inte tid med. :-)

Jag tänkte faktiskt ha ett litet flaggspel på lämpligt ställe. Är det ett piratskepp så är det.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #16613
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 12:09

Sure thing! Ser lovande ut - du är ju en riktig "hacker" Richie
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Länk: #16615
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 12:13

Citat:
Anders Forsman (2006-Apr-10)Sure thing! Ser lovande ut - du är ju en riktig "hacker" Richie
Jag sa ju det. :-) Fast det är ju Ville och Jonas som grejat designen och CSS-koden.

Tor, kan du leva med ostreckad underline istf streckad eller vill du ha helt rena länkar?

Svara med citat
  (#6) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #16620
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 12:40

Fett, snyggt och trevligt med färger, dock kan nog färgvalet göras så att de inte är riktigt så grälla/starka, just nu är det lite cirkusclown på LSD-tripp över det hela, typ...

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#7) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #16638
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 14:01

Citat:
Richie (2006-Apr-10)Tor, kan du leva med ostreckad underline istf streckad eller vill du ha helt rena länkar?

Jag föredrar att låta Firefox visa vad som är länkat med ett understreck då muspekaren är över länken, men om valet står mellan streckat eller inte streckat så gillar jag hela linjer. Å andra sidan är jag ingen expert på detta.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#8) Gammal
peng Inte uppkopplad

pengs avatar

Länk: #16717
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 19:57

jag tycker att rubrikerna "Övervakning", "Copyright" och "Patent" på mallen (http://pixel.webhackande.se/new/) är för grötig.. man ser liksom inte hålen i bokstäverna. ser bättre ut på framsidan (http://pixel.webhackande.se/?q=front_page#)

Jag gillar den gröna färgen, passar fint!

Designen är skön också! det ska vara snyggt men samtidigt enkel, lätt att hitta runt på sidan.

keep up the good work!

=)

Svara med citat
  (#9) Gammal
Echmech Inte uppkopplad

Echmechs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #16859
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-10, 21:56

Ny sida till shoppen tack. Extern länk utan möjlighet att komma tillbaka. (förutom at trycka just på tillbaka knappen )

Edit: var visst en jättebanner där men tycker fortfarande att det bör vara nytt fönster.

Svara med citat
  (#10) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #17352
Standard RE: Utvecklingssiten - 2006-04-12, 17:27

Citat:
Björn Odlund (2006-Apr-10)Fett, snyggt och trevligt med färger, dock kan nog färgvalet göras så att de inte är riktigt så grälla/starka, just nu är det lite cirkusclown på LSD-tripp över det hela, typ...
Antingen kan man göra färgerna mattare, eller så kan man göra färgfälten mindre. Jag tycker det senare vore en bättre lösning, för just nu är det väldigt mycket yta för ganska litet innehåll:

Jag tror det kan bli bättre med ett mindre rubriktypsnitt i de kulörta fälten, särskilt i det gröna som styr fältens höjd (det ser konstigt ut med skrikande rubriker staplade på varandra, de finstilta beskrivningarna emellan till trots).

Språkligt/retoriskt tror jag att "Rätt till privatliv" blir mer positivt än "Insynsfritt privatliv"; det är ju inte "fritt" i samma bemärkelse som i de två andra kolumnerna, och "rätt till" ger utrymme för en vidare tolkning av vad privatlivet skall innebära än vad "frihet från insyn" gör. Om typstorleken kan minskas så pass att alla tre rubrikerna ryms på en rad så känns det mer symmetriskt. Och skriv "privatliv" med litet "p"; det är inget egennamn eller någon ny mening. Samma sak med "Fri kultur" och "Fri kunskap".

Nyhetsspalterna ser aningen konstiga ut:

Det är placeringen av "more" som jag hakar upp mig på, särskilt där den följs av rubriken "Nyheter från P2PUnite" på samma rad. Är det bara i min webbläsare det ser ut så?

Även "Rick reflekterar" bör klara sig med en versal.

Anders Andersson

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg