Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Guest

Standard Vad innebär medlemskap? - 2008-09-01, 16:24

Hallå, pirater!

Jag håller med Piratpartiet, och ska definitivt rösta på er i nästa riksdagsval (för ung för EU-valet). Jag vill dock göra något mer, och funderar på medlemskap.

Jag undrar vad ett medlemskap innebär, vilka skyldigheter och rättigheter man har osv. Är det bara ett sätt att säga att man håller med partiet extra mycket, eller är det ett sätt för partiet att veta vilka de kan be när det ska delas ut flygblad med mera? Om det är det första alternativet, vart ska man då vända sig om man är redo att hjälpa till mer aktivt?

Dessutom undrar jag om eventuella åldersgränser. Jag är 16. Bör jag i stället söka mig till Ung Pirat, och vad är skillnaden i så fall?

Jag har ingen erfarenhet av just den här delen av politiken, så jag skulle uppskatta om någon förklarade de här sakerna för mig.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #114092
Standard RE: Vad innebär medlemskap? - 2008-09-01, 18:00

Citat:
Anonymous (2008-Sep-01)Hallå, pirater!

Jag håller med Piratpartiet, och ska definitivt rösta på er i nästa riksdagsval (för ung för EU-valet). Jag vill dock göra något mer, och funderar på medlemskap.
Gott!

Citat:
Jag undrar vad ett medlemskap innebär, vilka skyldigheter och rättigheter man har osv. Är det bara ett sätt att säga att man håller med partiet extra mycket, eller är det ett sätt för partiet att veta vilka de kan be när det ska delas ut flygblad med mera? Om det är det första alternativet, vart ska man då vända sig om man är redo att hjälpa till mer aktivt?
Som medlem får man nyhetsbrev och vid val förfrågningar om att hjälpa till, mm.

Medlem har rätt att rösta på årsmöten och medlemsomröstningar. Dessa brukar hållas på forumet, så på pirateweb medlemslogin skriver man sitt forumnick om man vill vara "partimedlem" i forumet.

Citat:
Dessutom undrar jag om eventuella åldersgränser. Jag är 16. Bör jag i stället söka mig till Ung Pirat, och vad är skillnaden i så fall?
Ung Pirat är för upp till och med 25 år, som Ung Pirat är man dessutom medlem i partiet, så unga är med i sitt lokala UP och i PP.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#3) Gammal
Guest

Länk: #114105
Standard RE: Vad innebär medlemskap? - 2008-09-01, 21:08

Tack så mycket! Det här med medlemskap verkar vara något för mig, så i morgon går jag med. Jag hoppas att jag kan bidra till ett bra resultat i valen framöver och, om jag inte kan det, att resultaten blir bra i alla fall.

Tack återigen!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vad innebär besluten som togs? Andreas Bjärnemalm Medlemsmöte 19-25 oktober 2009 17 2009-10-26 03:05
Hur man kan visa vad integritet egentligen innebär Ken Rabelius Affischer, flyers, klistermärken osv. 0 2009-04-20 23:07
Vad innebär medlemskap? LoL Övrig diskussion 0 2009-04-18 00:00
Innebär HDTV slutet för videon? GNStudios Kultur och upphovsrätt 4 2007-03-20 07:51
Vad innebär upphovsrätt? Dosmas Kultur och upphovsrätt 2 2006-06-04 15:14