Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Guest

Standard RE: Vågmästarställning - 2006-08-21, 20:13

Oavsett resultat mellan blocken, kommer varje röst på pirat partiet verkligen sätta problemet med fildening, copyright, patent och övervakning på den politiska kartan. Därför är varje röst på PP extra viktig för vår framtid.

Även om PP bara får 1% är det en liten seger för då får vi åtmistånde ett parti med patistöd och därmed också en välbehövlig uppmärksammhet! av press och media!!!!

De andra småpartierna är bara flumm kopior av de regerande alternativen. Utan några klara hjärte frågor.

Varje röst på PP är en röst på ett firare sammhälle.

Vad vissa intressen organiationer försöker göra och nästan lyckas med är att koka grodor. Grodor? ja det är oss och du, de försöker koka och nästan lyckats med.

Svara med citat
  (#2) Gammal
pmanlig Inte uppkopplad

pmanligs avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #47683
Standard RE: Vågmästarställning - 2006-08-22, 09:34

Citat:
Anonymous (2006-Aug-21)Vad händer om säg högerblocket får 60%, vänsterblocket 35% och pp 5%? ingenting antar jag?
Då har vi inga garantier, men eftersom de etablerade partierna inte direkt tjänar på att skrämma bort väljare så kan vi få visst gehör ändå. Mindre än annars, men mer än ingenting.

Att sitta i riksdagen gör ju bland annat att vi får större insyn och har lättare att se vad som händer, och dessutom får vi möjlighet att påverka övriga riksdagsledamöter och partier i och med att vi har möjligheten att träffa dem oftare än annars. Helt maktlös är man inte, även om man sitter i opposition.

Citat:
joey68 (2006-Aug-21)Vad händer om PP kommer in och t ex Junilistan och båda ställer samma krav i regeringsfrågan men inte vill jobba med varandra?
PP kommer vad jag förstår inte att bråka om sådant. Om Junilistan gör det så borde det ju göra dem svårare att samarbeta med, och oss mer attraktiva partners. Men, man kan inget veta säkert. Kanske hamnar vi i opposition (se ovan).

Citat:
Eller om Socialdemokraterna samarbetar med v, mp, c och fp bara för att tysta er?
Då hamnar vi i opposition och har dessutom lyckats röra om rätt så ordentligt i Svensk politik. fp och c samarbeta med s? Snacka om att de skulle sända ut ett budskap att de vill gå tvärs emot allt vi står för - och det undrar jag om det är så smart av dem.

Citat:
Eller om hälften av piraterna hoppar av direkt och sitter som vildar i riksdagen?
Om det hände skulle piratpartiet självdestruera. Jag kan inte föreställa mig varför någon som har blivit invald på PPs mandat skulle agera så.

Citat:
Unik Pirat (2006-Aug-21)Vad händer om SD och PP kommer in i riksdagen?

Kommer PP att samarbeta med SD?
Nej, men om högeralliansen samarbetar med SD så kommer det inte att hindra att PP också samarbetar med högeralliansen, vad jag har förstått. Naturligtvis blir det då SD som får anpassa sig i de frågor vi driver, annars har vi ingen anledning att samarbeta med högern.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vågmästarställning Lukas Klingsbo Djävulens Advokat 10 2006-09-01 21:23
Vågmästarställning vs blockpolitikens död mhenoch Övrig piratpolitik 16 2006-06-11 00:07