Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Guest

Standard cannabisrökning - 2006-06-05, 19:32

Nu har ju både vänstern och centern hängt på piraternas förslag. Det blir alltid så. Så fort dom märker att dom håller på att tappa allt så vänder dom på klacken. Nästa projekt borde vara att legalisera cannabis. Det är väl också en typisk idiotgrej. Finns ju ingen anledning att hålla det olagligt. Har själv råkat ut för en olaglig husrannsakan. Så det är ju inte bara fildelarna som är jagade.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Johannes Åman Pohjola Inte uppkopplad

Johannes Åman Pohjolas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #28841
Standard RE: cannabisrökning - 2006-06-06, 20:04

Jag håller med, men varför ta upp det här? Cannabisröknings vara eller icke vara har inget med Piratpartiet att göra.

Men, om du tycker att det känns relevant är det ju fritt fram att bilda Knarkarpartiet och se vad som händer :p

---

/Johannes Åman Pohjola, stormufti Uppsala Kommun

you are welcome to compile kopimi and play with it as much as you like

Svara med citat
  (#3) Gammal
Guest

Länk: #31812
Standard RE: cannabisrökning - 2006-06-10, 22:05

Jag tar upp det var som helst. Dom etablerade partierna tänker ju inte ta upp saken. Och piratpartiet tycke heller inte om kontrollsamhället. Men visst, det kan ju tycka själviskt att ta upp det så här.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #31816
Standard RE: cannabisrökning - 2006-06-10, 22:17

Citat:
Anonymous (2006-Jun-10)Jag tar upp det var som helst. Dom etablerade partierna tänker ju inte ta upp saken.
Och det kommer vi inte heller att göra. Men inget hindrar dig från att starta ett nytt parti, precis som vi gjorde, när de etablerade inte tog vår fråga på allvar.

Plötsligt visade det sig att alla pratar om den.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Guest

Länk: #41706
Standard RE: cannabisrökning - 2006-07-22, 20:39

Lite lustigt det där. Vi hade en föreläsare som jobbade på avgiftning som berättade lite kring cannabis och andra droger. Han var mer insatt och tyckte att cannabis inte var farligare än alkohol. Dessutom är det sällan du stöter på någon pundare som är ute och slåss på stan. Cigaretter är ju också en drog. Alkohol och tobak har många lagar omkring sig för att dra ner på användandet, men det skulle ju aldrig gå att förbjuda det rakt av. Kanske genom att skära ner på rättigheter mm genom skatter och förbud att använda och inhandla bara på vissa ställen (ex krogen, rökförbud i restauranger)

Cannabis är redab olagligt, så där låter man det ju redan vara. Allt handlar om folkmajoriteten. Konstigt är det ju dock att inte cigaretter är förbjudet redan, men det har väl med handel att göra också.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Lukas Klingsbo Inte uppkopplad

Lukas Klingsbos avatar

Reg.datum: May 2006

Länk: #42039
Standard RE: cannabisrökning - 2006-07-25, 17:19

Men det har ju också visats i undersökingar att om man börjar testa cannabis går det ofta längre så att man testar tyngre droger.

[HR]
Ordförande för det Sociala utskottet i Piratstudenterna (aka socialt ansvarig).

lukas.klingsbo [ at ] piratpartiet.se
Även känd som spydon.
  Skicka ett meddelande via MSN till Lukas Klingsbo  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Guest

Länk: #42043
Standard RE: cannabisrökning - 2006-07-25, 18:18

Citat:
spydon (2006-Jul-25)Men det har ju också visats i undersökingar att om man börjar testa cannabis går det ofta längre så att man testar tyngre droger.

Har man testat ladda ner en MP3-låt, går man ofta över till hela Album.

Svara med citat
  (#8) Gammal
aronat Inte uppkopplad

aronats avatar

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #42052
Standard RE: cannabisrökning - 2006-07-25, 19:33

Citat:
Anonymous (2006-Jul-25)
Citat:
spydon (2006-Jul-25)Men det har ju också visats i undersökingar att om man börjar testa cannabis går det ofta längre så att man testar tyngre droger.

Va?! Hur du kan jämföra att ladda ner ett album med att skjuta heroin övergår mitt förstånd?

OnT: Enligt en rapport beställd av den kanadensiska regeringen är cannabis inte en inkörsport till tyngre droger.

http://www.parl.gc.ca/37/1/parlbus/c.../summary-e.pdf

Men jag tycker att narkotikapolitik absolut inte hör ihop med Piratpartiet.

__________________________<br>
Snälla byt forum, ingenting fungerar som det ska och man måste rensa cachen varje gång man ska skriva ett inlägg.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Guest

Länk: #42084
Standard RE: cannabisrökning - 2006-07-25, 23:42

Citat:
aronat (2006-Jul-25)
Citat:
Anonymous (2006-Jul-25)
Citat:

Va?! Hur du kan jämföra att ladda ner ett album med att skjuta heroin övergår mitt förstånd?

OnT: Enligt en rapport beställd av den kanadensiska regeringen är cannabis inte en inkörsport till tyngre droger.

http://www.parl.gc.ca/37/1/parlbus/c.../summary-e.pdf

Men jag tycker att narkotikapolitik absolut inte hör ihop med Piratpartiet.

Jag tycker att politik absolut inte hör ihop med Piratpartiet.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Guest

Länk: #42198
Standard RE: cannabisrökning - 2006-07-26, 21:57

Rick o vissa andra tycker inte NarkotikaPolitik hör ihop alls med PiratPartiet ?

Låt mig specifiera och låta er andra skapa egen åsikt.

Frågan han/hon skrev var klumpig håller med där

i brist på bättre vetande eller provokation till Debatt vi haft länge om Fria Mediciner

inte bara i U-Länder finns fattiga jag har sett många som dött utan att ha råd med DR eller mediciner lagligt de har dött utan att ha råd med busskort i Stockholm.

Vi som skryter över vår välfärd här dör folk i missär på gatorna utan bostad

så både Rätt och Fel droger fördummar och skapar missär eller lindrar och botar svåra sjukdomar som Colera Cancer och Aids Statliga droger är medicin men på Torget är precis samma substans Narkotika som även kräver Schengen Intyg för att medhava över EU gränser

Fria AIDS Colera Mediciner i U-Länder hör faktiskt ihop med Pirat Partiet om du tänker efter Rick Falckwinge ? Vi har mejlat med varandra innan min mejl slogs ned av FRA pga intensiv Torrent Storm i Echelon namn -inte med dig men..

Det kallas Drugs på Engelska Smärtstillande för Cancermediciner kostar multum pga Patent på Drugs när det är billigare att köpa medicin på Torget än i Apoteket oftast

Cannabis är vanligast i tablettform men det förekommer även legal rökning i vissa länder i EU+Världen med recept förstås

Jag skojade på SystemBolaget om att ni tar väl Whisky på Högkostnadskort Han i kassan svarade allvarligt att en kund samma vecka hade Portvin på recept för hjärtat och ville ha stämpel han hänvisade till Apotek för stämpel -jag vet inte hur det gick sen...

AIDS Drugs är patenterade vilket skapar en illegal billigare marknad vem som helst kan koka brännvin eller odla Cannabis det är inte nåt problem men lika olagligt som fildelning trots att det inte är i vinstsyfte

men att göra AIDS medicin eller Smärtstillande hemma i köket kräver extremt höga kunskaper i Kemi samt är lika olagligt som att ladda ned en mp3 låt

-har du tänkt på att allt i samhället från Grundlag typ yttrande Frihet är en politik vi tror på alla här.

till Mänskliga Rättigheter att få tillgång till yttrandefrihet mat vatten mat jobb bostad kläder tillgång till läkarvård Mediciner slippa tortyr mm

kultur som fria bibliotek ifrågasätts-varje år om det behövs om fria mediciner behövs.

allt är politik krig Fred i världen är Politik rätten till fri kultur som under Sovjet Unionens tid är i högsta grad allting Politik.Att vi är ett icke höger-vänster parti som nu tas på allvar att vi syns på gator o torg demonstrerar vi som Representanter för 1,9milj kriminella i Sverige

Knarkare och Alcoholister brukar tyvärr inte rösta ens ännu mindre starta Parti

Att en vanlig husläkare inte får skriva ut tex Treo Comp om du brutit benet utan du hänvisas till Sergels Torg det är inte en så dum fråga som den först låter.

Jag lider själv av kronisk smärta och har alltid medicin/narkotika klassat hemma jag är lyckligt lottad trots att det för många cancer patienter inte ens tillåts Alcohol Tobak på rummet

"-Men det har ju också visats i undersökingar att om man börjar testa cannabis går det ofta längre så att man testar tyngre droger."

-Har man testat ladda ner en MP3-låt, går man ofta över till hela Album

Många knarkare alkoholister lider av svår smärta fysiskt eller psykiskt de har inga rättigheter alls utan hänvisas till Torget

Cannabis är faktiskt Cancermedicin med Statligt patent det får du inte odla hemma.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är