Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Lilleman Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-02, 16:53

Vid en sök på helgon.net efter samtliga med "pirat" som politisk samhörighet hittades 5590 matchade resultat. Om jag snävar ner det till endast kvinnliga träffar, får jag 2074 träffar. Det är 37% kvinnliga sympatisörer, och då tillkommer ett mörkertal i form av dem som inte angett sitt kön. Tyckte bara att det var häftigt med tanke på alla skriverier om att det är 90%+ killar som sympatiserar med oss.

Dessutom blev jag glatt överraskad över att så många aktivt gått in och valt pirat på en avkrok av internet. Själv uppmärksammade jag möjligheten först idag, så det lär ju vara både en och annan helgon-medlem som inte ställt in sin politik efter hjärtat ännu.

Nu är jag glad!
  Skicka ett meddelande via ICQ till Lilleman  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Länk: #43259
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-02, 17:20

Jag vet inte om de riktigt vet vad det betyder. En hel del av medlemmarna tror jag väljer Pirat för att det är annorlunda. Jag försökte debattera en som hade Pirat som politikval men det verkar inte som om han var Piratparti sympatisör.

Finns det en missinformerad borde det finnas fler.

[i]

Svara med citat
  (#3) Gammal
leafylove Inte uppkopplad

leafyloves avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #44946
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-11, 17:51

Tror med att det är lite som Nicklas säger, Tror att många väljer "pirat" bara för att dom tycker att det låter häftigt eller tufft, eller vet dom helt enkelt inte att det finns ett parti som piratpartiet.

____________________________________<BR><A href="mailto:daniel.lofstedt@piratpartiet.se">daniel.lofstedt@piratpartiet.se</A><BR>Kontaktperson för Tingsryd Kommuns Pirater
  Skicka ett meddelande via MSN till leafylove  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Sofie Bood Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #45000
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-11, 22:33

Jag har å andra sidan sett massor (okej, inte massor, men ganska många) som har angett pirat, och verkligen menat det. Det tycker jag är bra ändå

Svara med citat
  (#5) Gammal

leafyloves avatar

Länk: #45245
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-13, 13:47

visst är det bra...

____________________________________<BR><A href="mailto:daniel.lofstedt@piratpartiet.se">daniel.lofstedt@piratpartiet.se</A><BR>Kontaktperson för Tingsryd Kommuns Pirater
Svara med citat
  (#6) Gammal
Guest

Länk: #45603
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-15, 00:03

fast jag tror inte att det är så många som har skrivit det för att det är coolt, mer bara för vad pirat står för. enligt mig så behöver ju inte "pirat" vara direkt kopplat till piratpartiet. eller är jag helt urballad nu? haha.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Länk: #45614
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-15, 00:38

Jag vet inte vad Pirat kan stå för mer än vad Piratpartiet står för. Finns det någon annan definition av vad Pirat står för än den som Piratpartiet står för?

[i]

Svara med citat
  (#8) Gammal

leafyloves avatar

Länk: #45656
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-15, 07:27

i och med att det är inom politisk inriktning som man kan välja pirat så tror jag att det har med piratpartiet att göra.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Guest

Länk: #45714
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-15, 11:35

Det är väl inte konstigt en massa 14åringar väljer pirat, det är ju trots allt ett omoget namn för politisktro. Man kan nästan tro det var aftonbladet som valt namn åt partiet..

Svara med citat
  (#10) Gammal

leafyloves avatar

Länk: #45794
Standard RE: Helgon.nets pirater, tjejer? - 2006-08-15, 15:17

tycker du det... där ser man...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Billy Butt om Plagiat - "Manliga stjärnor tillåts låna medan unga tjejer anklagas för låtstöld" Truls Nyberg PP i media 3 2010-03-07 17:51
diskussion om fra på helgon.net:s forum of_darkness Integritet och privatliv 0 2008-06-04 23:20
Vad pirater och anti-pirater borde tala om Winston Smith PP i media 3 2008-01-30 00:19
4138 pirater på helgon.net svanstrom PP i media 2 2006-07-13 17:03
Helgon.net Deus Övrig piratpolitik 9 2006-06-07 12:45