Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Guest

Standard Ni har min röst - 2006-09-01, 00:29

Japp jag kommer sätta min röst på er. Jag är 28 år gammal och har aldrig röstat tidigare pga de äckliga politiker (ringholm,persson mm) som företräder partierna..dessutom vill jag inte medverka när dessa partier kör ner sverige i skiten..nej som sagt valet 2006 får ni i alla fall en röst..min

Jag har starka åsikter angående sveriges narkotikapolitik och letar efter ett parti som kan utmana den miserabla drogpolitik som gäller nu..Som föredetta missbrukare ser/såg jag hur missbrukarna blir fler och fler och blir mer och mer utstötta...Narkomani är en sjukdom såsom bulimi eller alkoholism och då ska man inte bestraffas utan få hjälp...många missbrukare kastas ut eller stängs av från diverse program/behandlingar pga att de uppvisar symptom på sin sjukdom...att en missbrukare som försöker sluta tar droger är ett symptom på narkomani såsom en tillfrisknande bulimiker hetsäter eller en tonårstjej skär sig i armen..att bestraffa någon för att denne påvisar symptom på sin sjukdom är rent åt helvette...sveriges narkotika polik behöver reform och det for innan vi alla drunknar i drogträsket...det sorgliga är att det skulle vara politiskt självmord att i sverige vilja förändra narkotikapolitiken och jag förstår att ni inte kan göra det men i brist på fler vettiga människor får ni, som sagt, min röst

MVH// rn föredetting

Svara med citat
  (#2) Gammal
dbugger Inte uppkopplad

dbuggers avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #50340
Standard RE: Ni har min röst - 2006-09-01, 00:35

Välkommen ombord!

------------------------------------------------------<br>
David Luotonen<br>
Lead / Jönköping<br>
david.luotonen@piratpartiet.se

Svara med citat
  (#3) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #50375
Standard RE: Ni har min röst - 2006-09-01, 02:38

<DIV>Välkommen ombord </DIV>

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#4) Gammal
pmanlig Inte uppkopplad

pmanligs avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #50446
Standard RE: Ni har min röst - 2006-09-01, 11:08

Vill bara inflika och säga att det är frustrerande även för oss engagerade att bara kunna driva det fåtal frågor som vi gör. Jag skulle vilja driva många andra frågor också, men det går ju inte med det politiska system vi har. Jag skulle vilja kunna göra min röst hörd även i frågan om kriminalpolitik och fördelningspolitik, men när man bara har en röst, så...

Svara med citat
  (#5) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #50580
Standard RE: Ni har min röst - 2006-09-01, 17:57

Citat:
pmanlig (2006-Sep-01)Vill bara inflika och säga att det är frustrerande även för oss engagerade att bara kunna driva det fåtal frågor som vi gör. Jag skulle vilja driva många andra frågor också, men det går ju inte med det politiska system vi har. Jag skulle vilja kunna göra min röst hörd även i frågan om kriminalpolitik och fördelningspolitik, men när man bara har en röst, så...
Du har faktiskt tre röster vart fjärde år, och även om just kriminalpolitiken inte diskuteras på den kommunala nivån, så finns det nog en hel del frågor med anknytning till det sociala som går att bearbeta i kommunfullmäktige och/eller landstinget.

Jag tror att Piratpartiet gör demokratin en stor tjänst redan genom att enbart ställa upp i riksdagsvalet, och därmed locka en massa ungdomar som då kan känna sig manade att hitta partier att rösta på också i de andra två valen, när de nu ändå skall besöka vallokalen. Där tilldelas man så många valkuvert som det står på röstkortet att man har rätt till, och då kan man väl lika gärna utnyttja dem?

Just i år verkar ju rättsväsendet tycka att fildelning är ett större bekymmer än mycken annan brottslighet, och då är det ju inte fel om Piratpartiet nuddar också vid kriminalpolitiken.

Anders Andersson

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Piraterna får min röst j.jensen PP i media 1 2009-04-21 11:47
"Gör din röst hörd" Tobias Ljungström Affischer, flyers, klistermärken osv. 3 2008-12-18 01:49
En bortkastad röst infinite_emma PP i media 2 2008-03-15 15:32
Folkets röst Yoman Övrig piratpolitik 1 2007-06-13 12:18
Räddad röst. Alexmcfire PP i media 16 2006-09-22 18:33