Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Guest

Standard Jobba vidare - 2006-09-18, 18:55

Avvaktar med spänning onsdagen den 20:es resultat. Sedan är det bara att jobba vidare och sikta framåt och göra allt för att stärka Piratpartiet och inte minst viktigt att synas i debatten och väcka opinion. Var ärligt talat mycket besviken över att Piratpartiet knappt omnämndes alls i gårdagens valvaka. Syns man inte - finns man inte är ett uttryck och media har stor makt.

Hoppas vi tillsammans kan sikta framåt oavsett onsdagens resultat som jag hoppas överraskar positivt.

Svara med citat
  (#2) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #57689
Standard RE: Jobba vidare - 2006-09-20, 04:31

Vid tidigare riksdagsval har det lokala resultatet i Karlstads kommun (i procentandelar för riksdagspartierna) landat nära resultatet i hela riket. Det verkar med andra ord som om Karlstad är politiskt representativt för landet i stort. Jag har inte jämfört med andra kommuner i årets val, men det ser ut som om Karlstad liknar Sverige också denna gång.

Gäller denna representativitet även för småpartiernas resultat? Jag tror inte det, eftersom småpartierna ofta är geografiskt ojämnt spridda. Vi vet inte ännu huruvida Piratpartiet har fått någon tydlig geografisk profil, men om man antar att en sådan profil inte finns, så borde även Piratpartiets resultat speglas i Karlstads kommun.

Några enstaka valdistrikt, däribland onsdagsdistrikten, är ännu oräknade i Karlstad, men jag tror inte det spelar någon roll. Eftersom Piratpartiet har tagit 0,69 procent i Karlstad, så extrapolerar jag det till antalet röstande i hela landet (enligt valnattsräkningen), lägger på 1 procent onsdagsröster, och gissar att Piratpartiet landar på 37.636 röster (0,69 procent) i hela riket.

I morgon fortsätter sluträkningen. I skrivande stund återstår 2.274 valdistrikt att räkna.

Anders Andersson

Svara med citat
  (#3) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #57973
Standard RE: Jobba vidare - 2006-09-21, 14:36

<DIV>
Citat:
SM5POR (2006-Sep-20)Vid tidigare riksdagsval har det lokala resultatet i Karlstads kommun (i procentandelar för riksdagspartierna) landat nära resultatet i hela riket. Det verkar med andra ord som om Karlstad är politiskt representativt för landet i stort. Jag har inte jämfört med andra kommuner i årets val, men det ser ut som om Karlstad liknar Sverige också denna gång.

Gäller denna representativitet även för småpartiernas resultat? Jag tror inte det, eftersom småpartierna ofta är geografiskt ojämnt spridda. Vi vet inte ännu huruvida Piratpartiet har fått någon tydlig geografisk profil, men om man antar att en sådan profil inte finns, så borde även Piratpartiets resultat speglas i Karlstads kommun.

Några enstaka valdistrikt, däribland onsdagsdistrikten, är ännu oräknade i Karlstad, men jag tror inte det spelar någon roll. Eftersom Piratpartiet har tagit 0,69 procent i Karlstad, så extrapolerar jag det till antalet röstande i hela landet (enligt valnattsräkningen), lägger på 1 procent onsdagsröster, och gissar att Piratpartiet landar på 37.636 röster (0,69 procent) i hela riket.

I morgon fortsätter sluträkningen. I skrivande stund återstår 2.274 valdistrikt att räkna.
</DIV><DIV></DIV><DIV>Med andra ord borde vi storsatsa i karlstad om 4år? </DIV>

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dags för konstnärer att börja jobba igen Greyman PP i media 1 2009-07-22 05:39
Jobba mot gymnasieskolorna! hansp Tips som kommit över mail 3 2009-05-21 13:35
Vilka i Gävleborg vill jobba mot FRA-lagen ? Urban Sundström 25. Gävleborgs län 1 2008-06-26 18:51
Polis som utredde TPB-fallet börjar jobba på Warner Bros tor PP i media 17 2008-04-23 23:43
Skulle du Jobba för 40kr timmen (eller mindre?). Ken Rabelius Övrig diskussion 6 2006-08-22 13:49