Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mariam Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2010
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2010-10-13, 23:20

Citat:
Ursprungligen postat av mippe Visa inlägg
Varför skulle inte Harlekin ha rätta att uttrycka sig? Likaväl har Sven rätten att tycka o tänka. Visst kan man bli förbannad på vissa inlägg men det måste man få även om man tycker olika.
Att säga att någon är på fyllan utan att vara fysiskt närvarande med personen ifråga anser jag vara fel...
Öh, nu snackade vi faktiskt om de skiftande färgerna, stilarna och storlekarna på inläggen och inte inläggen i sig. Stor skillnad där va...

(#2) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #240866
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2010-10-14, 00:08

Citat:
Ursprungligen postat av DrakeICN Visa inlägg
Nej.
Bra svar.

Människor som uppmanar sina kollegor att skämmas bör tyvärr tas med en skeppslast salt. Det är ett skolexempel på att tvinga ner låsning av positioner och ställningskrig om prestige. Däremot är tråden som sådan ett exempel på att vara konstruktiv, vilket jag vill uppmuntra alla att vara.

(#3) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #241068
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2010-10-14, 23:40

+1

Edit: Egentligen var det Tommtens inlägg jag avsåg att plussa men jag kan gärna plussa Ricks inlägg också.

Edit2: För att lätta på förlåten om vad som försiggår bakom kulisserna så kan jag jag väl avslöja att vi har haft vissa funderingar angående Drakens sätt att formulera sig ibland men på det hela taget så tror jag att vi inom forumgruppen är överens om att moderatorerna sköter sig helt ok. De som är av en annan åsikt tenderar att vara hysterikor, no?

Senast redigerad av Winston Smith den 2010-10-14 klockan 23:51.

(#4) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #241330
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2010-10-16, 02:45

Instämmer Winston

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
  (#5) Gammal
troed Inte uppkopplad

troeds avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #257894
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2011-02-19, 19:12

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith Visa inlägg
Edit2: För att lätta på förlåten om vad som försiggår bakom kulisserna så kan jag jag väl avslöja att vi har haft vissa funderingar angående Drakens sätt att formulera sig ibland men på det hela taget så tror jag att vi inom forumgruppen är överens om att moderatorerna sköter sig helt ok. De som är av en annan åsikt tenderar att vara hysterikor, no?
Efter att ha följt DrakeICNs agerande i tråden om skepticism kring global uppvärming måste jag påpeka att jag sällan sett en person så olämplig att vara moderator. Det är en lång rad okvädesord följt av trollande i syfte att skapa osämja och motreaktioner. När man försöker besvara inläggen i saklig ton och med korrekta källhänvisningar får man rent trams tillbaka som inte har med tråden eller diskussionerna att göra.

Det enda som möjligen kan tänkas vara förmildrande är att jag inte är helt säker på att DrakeICN gör det med vilje. Frågan är om det är bättre att det är av okunskap.

/Troed

(#6) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #258056
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2011-02-21, 00:32

Citat:
Ursprungligen postat av troed Visa inlägg
Efter att ha följt DrakeICNs agerande i tråden om skepticism kring global uppvärming måste jag påpeka att jag sällan sett en person så olämplig att vara moderator. Det är en lång rad okvädesord följt av trollande i syfte att skapa osämja och motreaktioner. När man försöker besvara inläggen i saklig ton och med korrekta källhänvisningar får man rent trams tillbaka som inte har med tråden eller diskussionerna att göra.
Jag överlåter åt andra att kommentera detta. Jag vill dock påpeka att klimattråden näppeligen har något med Piratpartiet att göra.

(#7) Gammal
troed Inte uppkopplad

troeds avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #258162
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2011-02-21, 22:27

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith Visa inlägg
Jag överlåter åt andra att kommentera detta. Jag vill dock påpeka att klimattråden näppeligen har något med Piratpartiet att göra.
Huruvida en tråd i "Övrigt" har med Partipolitik att göra har självklart ingenting med DrakeICNs uppträdande att göra.

Noterbart är att han även efter mitt inlägg ovan fortsatt, minst lika grovt som vid något tillfälle tidigare. Jag föreslår ett val mellan mitt fortsatta deltagande på forumet som helhet och hans fjanterier. Jag uppskattar inte att bli förolämpad.

/Troed

edit: För att inte missförstås. Jag söker klarhet i om tanken här är att någon, oavsett moderatorstatus eller inte, ska få bete sig på det viset. Om svaret är "ja" vet jag bättre än att tro att det går att föra diskussioner här och kan ägna min tid åt sådana på andra ställen.

(#8) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #258200
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2011-02-22, 11:59

Citat:

Det enda som möjligen kan tänkas vara förmildrande är att jag inte är helt säker på att DrakeICN gör det med vilje. Frågan är om det är bättre att det är av okunskap.

Citat:
Huruvida en tråd i "Övrigt" har med Partipolitik att göra har självklart ingenting med DrakeICNs uppträdande att göra.

Noterbart är att han även efter mitt inlägg ovan fortsatt, minst lika grovt som vid något tillfälle tidigare. Jag föreslår ett val mellan mitt fortsatta deltagande på forumet som helhet och hans fjanterier. Jag uppskattar inte att bli förolämpad.

/Troed

edit: För att inte missförstås. Jag söker klarhet i om tanken här är att någon, oavsett moderatorstatus eller inte, ska få bete sig på det viset. Om svaret är "ja" vet jag bättre än att tro att det går att föra diskussioner här och kan ägna min tid åt sådana på andra ställen.
Jag tar till mig av din kritik mot en av mina moderatorer här i forumet. Jag tycker dock inte att drakeicn har gått över vad som får kallas gränsen för oacceptabelt beteende vilket skulle ha resulterat i en varning och att hans modstatus skulle försvinna.

Nej, vi gör inte skillnad på vare sig partiledare, moderator eller icke medlem.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#9) Gammal
endomorphian Inte uppkopplad

endomorphians avatar

Reg.datum: Feb 2010

Länk: #266653
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2011-07-10, 11:27

Citat:
Ursprungligen postat av DrakeICN Visa inlägg
(...) Allt jag säger är, lugna ner er lite, okej? Annars låsa låsa låsa.
Problemet är att en individ försöker sabotera en debatt och gör det genom att insinuera saker om olika personer samt förolämpa dom m.m. Att då låsa tråden är att ge den personen precis vad han vill ha.

En bättre lösning är att varna den personen istället, och om beteendet försätter så bannar man honom.

(#10) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #266671
Standard Sv: Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN - 2011-07-10, 19:17

Citat:
Ursprungligen postat av endomorphian Visa inlägg
Problemet är att en individ försöker sabotera en debatt och gör det genom att insinuera saker om olika personer samt förolämpa dom m.m. Att då låsa tråden är att ge den personen precis vad han vill ha.

En bättre lösning är att varna den personen istället, och om beteendet försätter så bannar man honom.
Jag har mycket svårt att se att någon var ute efter att sabotera debatten. Det händer att man tar i för mycket, särskilt när man diskuterar politik. Vi vill inte ha en hätsk stämning på forumet, av flera anledningar. Därför säger jag helt enkelt åt folk att lugna ner sig. Om tråden ändå spårar ur, då låser jag den. Jag ser inte hur det är att ge folk vad de vill ha?

Det tar cirkus 10 sekunder att starta en ny tråd.

Jag ser inte heller något som helst belägg att någon inblandad äntrade debatten i syfte att få tråden låst.

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 14 2011-01-11 23:54
Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith Winston Smith Forumgruppen/teknisk support 214 2010-11-01 23:44
Kritik till moderatorn i DL-utfrågning piratcensur Forumgruppen/teknisk support 1 2010-01-28 00:03
Kritik/förslag/tips till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 32 2009-12-12 18:39
Nätverksneutralitet - Varför ska vi (inte?) “prioritera eller diskriminera datatrafik” Freeman Funktionärer noterar (STÄNGD) 0 2008-04-09 16:06