Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Standard Förslag till frågesida av StackExchange-typ - 2012-09-12, 11:39

Jag gjorde ett förslag till en ny fråge- och diskussionssida för partiet: bit.ly/RRpMDc. Ett öppnare alternativ till Facebookgrupperna, med demokratisk moderering och möjlighet att skriva anonymt. Den tillåter att ställa frågor, som kan vara allt från enkla informationsfrågor till bredare debattfrågor om nyheter eller politik. Jag har lagt upp några frågor som exempel, och det har redan blivit lite diskussion.

Den är inte tänkt som ett alternativ till Breddningsbloggen (som snarare fokuserar på längre förslag och inte frågor) eller forumet. Idén kom ur åsikten bland många att de facebookdiskussioner som hålls inte är öppna för alla, är dumt organiserade så att det är svårt att följa diskussionen, och inte dokumenteras på något lämpligt sätt.

Detta nya system tillåter taggande av frågor i olika kategorier, det gör det möjligt att rösta på de bästa svaren, och man kan kommentera helt anonymt om man vill. Systemet modererar sig självt genom att låta användarna rösta.

Jag vet att det håller på att göras en helt ny webbsida, men eftersom detta system är helt orelaterat till WordPress är det inte relevant till den. Det skulle i så fall vara en helt separat webbsida (som forumet idag).

Vad tycker ni?

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.

Senast redigerad av Anton Nordenfur den 2012-09-12 klockan 11:58. Anledning: mer info
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
  (#2) Gammal
belorn Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #283405
Standard Sv: Förslag till frågesida av StackExchange-typ - 2012-11-18, 12:49

Extremt bra ide. Forum har en stor svaghet att troll kan enkelt störa ut diskussioner, till den grad att folk orka inte svara på samma sak igen och igen och igen och där med lämnar forumet i frustration.

StackExchange, om man följer deras allmänna guidlines, är mycket effektiv att hålla diskussionen fokuserad, och att ge väldigt lite spotlight möjligheter för trolls.

Ett parti som vill göra 40 000 isutkörare arbetslösa kan jag inte försvara även om resten är bra.

Senast redigerad av belorn den 2012-11-18 klockan 13:00.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är