Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
exodus Inte uppkopplad

exoduss avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: PP tar avstånd från varumärken? - 2006-05-03, 12:32

Citat:
Anders Forsman (2006-May-03)Att det blev HR,Nike,Adidas är väl för att det fanns till hands i det medvetna, men att det skulle handla om en varumärkeskupp tror jag inte en uns av.

Men tänk om du ägde just Nike, skulle inte du bli ledsen i ögat då och undra om han menade att det är coolare att ha piratkläder (som det kanske står Nike på)?

I just fallet Nike och Adidas så visade ju Ricks symboliska handlig det ointressanta i att bära märken som egentligen inte betyder någonting. Vilket värde har egentligen Nike, förutom att de står för livsfilosofin "Just do it"?

Citat:
"Nu är det dax att smycka ner Sverige och visa att du står för PP, inte bara inombords, utan visa det också".

Det tror jag också men det finns ju ytterligare en symbolik eftersom att han tog av sig något specifik och bytte ut det mot något annat. Men nu orkar jag inte dra det här fler gånger. Ser man ingen extra symbolik så gör man det ju inte, alla tolkar olika.

--------------------------------------------------------------------------------

Det är inte människans natur att världen ser ut som den gör, det är ett systemfel!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Amnesty vänder och tar avstånd från FRA-Lagen Perty PP i media 8 2008-09-20 15:32
Centerpartiet i Göteborg tar avstånd från FRA-lagen NineK PP i media 0 2008-06-13 22:54
Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? Base Integritet och privatliv 11 2006-06-10 05:22
Varumärken är inte riktigt immaterialrätt Sunnan Varumärken 14 2006-03-13 06:12
Hur motiveras att varumärken skall försvinna? ne2000 Varumärken 32 2006-02-02 10:56