Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Base Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006
Standard Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-04, 09:32

Tänkte mest föreslå att det kanske kunde vara en ide att passa på att uttrycka att man inte står bakom hämndaktioner mot statliga hemsidor ala dom fjortis DOS attacker som hittills försigått. Dom skapar ju uppmärksamhet men tar fokus från sakfrågor och får förespråkare för integritet och fildelning att framstå som osympatiska.

-> Your mother was a hamster! <-

Svara med citat
  (#2) Gammal
Holi Inte uppkopplad

Holis avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #26556
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-04, 10:15

Vi har aldrig uppmuntrat till det som gjordes och vi har alltid tagit avstånd från denna typen av taktik.. Det är nått som skrivits om å om å om igen... Uppenbarligen har folk valt att inte se det eller inte läst tillräckligt bara

ena fyra ena tvåa vad blir det? jo 42!

Svara med citat
  (#3) Gammal
Trinket Inte uppkopplad

Länk: #26578
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-04, 10:30

Kanske skulle vara en bra idé att lägga ut ett pressmeddelande eller liknande, där man tydligt tar avstånd från det. För det har blivit en del snack om det i tidningarna. De flesta härinne vet att det inte ska förknippas med piratpartiet, men det verkar hursomhelst vara många tidningar som inte fattar/inte vill fatta det.

Överhuvudtaget borde förstasidan ha en rubrik med pressinformation

----------------------------------------------------------------<br>
Det är fel för att det är olagligt. Det är olagligt för att det är fel

Svara med citat
  (#4) Gammal
Base Inte uppkopplad

Länk: #26574
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-04, 10:30

Ok ej läst den artikeln så du får gärna länka till den. Måste ha missat den.

Vilken tidning?

-&gt; Your mother was a hamster! &lt;-

Svara med citat
  (#5) Gammal
Base Inte uppkopplad

Länk: #26580
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-04, 10:34

Ja min förfrågan var ju tanken med att "råka nämna det" ifall partiet har någon möjlighet att få ut info offentligt framöver.

Att/om det diskuterats i forumet är ju ej relevent, vi som sitter här har med största sannolihet ett sunt förhållande till det som försigått. Men 55åriga Ulla kanske inte har det och börjar jämställa det med tex Reclaim the streets vilket ju inte hade varit bra.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Jeltz Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #26866
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-04, 16:56

Jo, vi borde försöka få ut att vi inte har något att göra med attackerna. Eller skall man vara rädd för att en demienti säger mer än tystnad.

Andreas Karlsson

Svara med citat
  (#7) Gammal
Base Inte uppkopplad

Länk: #26919
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-04, 18:01

Nja inte dementi direkt. Mer typ att om man sitter i intervju tex kan man kanske lägga till

att man inte tycker det är ett bra sätt att protestera på typ.

Jag tor inte nån tror att detta e gjort av PP(möjligtvis pp sympatisörer då), verkar snarare som det började på flashbacks forum om jag sett rätt.

Dock kunde det vara bra liksom om man har möjlighet att på ett snyggt sätt trycka in det i ett svar att man att man förstår att människor är upprörda över det här men att ge igen med samma mynt inte är en varken bra eller konstruktiv lösning.

Typ

Svara med citat
  (#8) Gammal
TheCharlie Inte uppkopplad

TheCharlies avatar

Länk: #30212
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-08, 05:18

Oavsett vad jag lr ni tycker om attacken mot polisen.se, riksdagshusets hemsida, lr försvarets hemsida så har det gett PP otrolig PR, många som inte visste om PP innan detta hände.

Samma sak ang lögnen om medlemslistan.

PP har inte pekats ut någonstans att vi skulle vara skyldiga "what so ever" i media, enda som är anknytning är att artiklarna stått brevid varandra och att PP vädjar till folk att sluta attackerna.

Även om det bara är 6k+ medlemmar i partiet så har vi miljontals bakom oss och folk borde förstå bättre än att peka ut alla Kristna för att En präst är pedofil.

Fildelare ses inte som en grupp förutom insnöade personer som Bodström till ex.

Är man inte fildelare själv så är ens ungar det, är inte ungarna det så känner man någon som är det, känner man ingen som är det så bor man på Grönland.

"Reality has evolved at the behest of technology"

Svara med citat
  (#9) Gammal
Holi Inte uppkopplad

Holis avatar

Länk: #30530
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-08, 14:38

Jag har pratat med flertalet fildelare från Grönland faktiskt..

ena fyra ena tvåa vad blir det? jo 42!

Svara med citat
  (#10) Gammal
adler Inte uppkopplad

Länk: #31496
Standard RE: Bra ide att ta avstånd från fjortisaktionerna mot polisen.se etc? - 2006-06-10, 01:07

Jag tycker ärligt talat att det var en ganska bra form av civil olydnad, eftersom ingen människa kommer till skada fysiskt. Skulle jag ta avstånd så innebär det att jag anser mig vara "förmer" än andra, vilket jag inte är.

Att vi börjar bråka inbördes är precis det som polisen, regeringen etc. tjänar på! Vi måste hålla ihop mera bland vanligt folk.

________________________<br>
..

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Amnesty vänder och tar avstånd från FRA-Lagen Perty PP i media 8 2008-09-20 15:32
Centerpartiet i Göteborg tar avstånd från FRA-lagen NineK PP i media 0 2008-06-13 22:54
Microsoft hjälper polisen att samla bevis från datorer Anders Strömgren PP i media 8 2008-05-01 15:58
Varning för falsk e-post från polisen SM5POR PP i media 7 2007-12-21 08:45
PP tar avstånd från varumärken? exodus Övrig piratpolitik 20 2006-05-03 12:32