Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
general Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Vad kämpar vi för ? - 2006-01-04, 21:03

Ett problem som jag ser nu är att jag inte vet vad vi riktar in oss på. riktar vi in oss på fildelare pensonärer eller till och med bönder. Som jag ser det nu så ser det ut så här att om vi tar bort patenten, så kan det gynna alla. Till och med pensonärer som inte har en dator på grund av att om man kollar på en vanlig prudokt tex permobil så vet jag att dom är riktigt dyra men om man ger andra företag skansen att tilvärka dom så komer ju priserna gå ner på grund av konkuransen och det sama gäler för bönderna och deras maskiner

och för medel svenson kan du få tag på ett biligt avgas rör till din bill isälet för att ta ett lån på banken så är det ju bara en bra sak

Och sen har vi medisiner många köper redan medisiner utomlands för att det ä mycket biligare och lyckas vi bara krosa monopolet så känar ju alla på det men dom vet ju redan att dom tjänar på att folket ska vara sjuka.

Och jag vill hjärna ha räten att endra på dom saker som redan fins ute på marknaden utan att jag sen blir stämd på miljoner för att jag hade deras produkt i grunden jag skälv är industri arbetare i grunden och har gåt en utbildning i det och broblemet är att dom har bundigt mina händer bakom rygen och hindrat mig från att för bätra saker och det tycker jag är helt fel

Men jag tycker endå att vi måste skyda varumärkena

Fö jag ser det som en säkerhet att om jag köper krav märkt kaffe så vet jag att det måste upfyla visa krav och det sama gäler svan märket för jag har inte lust att stödja dom som använder tex slavar för odla kaffe men om man släper märket frit kan det ju hända att dom bara tar och säter dit det på sin produkt

Jag ber så mycket om ursäkt för stav felen

m.v.h Per (general)

Svara med citat
  (#2) Gammal
general Inte uppkopplad

Länk: #2457
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-04, 21:52

jag vill gärna veta vad ni tycker om artiklen ni får hjärna såga den så mycket ni vill eller koma med andra åsikter

Svara med citat
  (#3) Gammal
Lenkki Inte uppkopplad

Länk: #2461
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-04, 22:02

hjärna är grejjen du har i skallen, gärna är nog ordet du letar efter

E normalt inte kinkig på stavning, men när det är fel ord så...

Svara med citat
  (#4) Gammal
general Inte uppkopplad

Länk: #2467
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-04, 22:06

tack för hjälpen

Svara med citat
  (#5) Gammal
ricce_n Inte uppkopplad

ricce_ns avatar

Länk: #2585
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-05, 07:39

De som säger att vi bara riktar oss till fildelare har så fel... Vi riktar oss till samtliga konsumenter det vill säga hela Sverges befolkning. Oavsätt vad, hur eller varför du konsumerar en vara har du nytta av att det får ettableras liknande varor till ett billigare pris utan att företaget som utväklar varan i frågan hamnar inför domstol för brutan upphovsrätt eller patent.

De få vi inte riktar oss till är storföretag, patentbyråer etc. som känar miljoner kanske till och med miljarder på upphovsrätt och patent. Det är just sånna företag vi vill motvärka och avskaffa.

-- Rickard Närström

Svara med citat
  (#6) Gammal
general Inte uppkopplad

Länk: #2896
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-05, 21:32

jag kan hålla med om att det är mycket viktigt men broblemet som jag ser det är att om jag nu skule spara i hop pengar till en tex bmw 360 och helt plötsligt när jag liger och kör på gatan så ser jag en helt edentisk bil men det är ingen bmw det ä fiat som har skapat den då käns ju inte min bil så spesijel längre och det kan koma att skapa problem för bland anat polisen m.m

men där imot är jag helt för att andra företag ska få lov att tilvärka bilgare delat till alla bil sorter så frågan är ju hur löser vi den biten utan att saba för företagen som har gjort orginalet och jag vet ochså att folk har tat upp deta inom mönster skydd men då kan ju inte andra tilvärka tex biligare delar som ser ut som orginalet

och jag vet att jag låter väldig nega tiv när jag skriver deta men jag ser det som en viktig sak att ta upp

m.v.h// per

Svara med citat
  (#7) Gammal
ricce_n Inte uppkopplad

ricce_ns avatar

Länk: #3262
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-06, 20:48

Citat:
general (2006-Jan-05)jag kan hålla med om att det är mycket viktigt men broblemet som jag ser det är att om jag nu skule spara i hop pengar till en tex bmw 360 och helt plötsligt när jag liger och kör på gatan så ser jag en helt edentisk bil men det är ingen bmw det ä fiat som har skapat den då käns ju inte min bil så spesijel längre och det kan koma att skapa problem för bland anat polisen m.m

Jag tror inte du kommer att se en identisk bil, detta beror på att konsumenter hela tiden vill ha nytt. Inget bilföretag kommer utväkla en modell som är identisk en utav konkurenternas, efftersom denna bil redan är etablerad och de som vill ha den har säkerligen redan köpt den. De skulle istället käna på att to de bra delarna av konkurentens bil införa den i sin egen design och förbättra de delar man själv är bättre på.

-- Rickard Närström

Svara med citat
  (#8) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #3426
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-07, 13:36

Jag börjar med att komma med lite konstruktiv kritik: Dela in texten i meningar. Jag tycker att texten blir väldigt svår att läsa när allt bara är en enda jättelång sträng med text. Stavfelen gör inte så mycket, jag hänger med ändå.

Jag håller med dig ganska mycket om varumärkena. Problemet med dagens varumärkeslagstiftning är att varumärkesägarna försvarar sitt varumärke alldeles för hårt. Det är det som vi behöver ändra på. Att man kan registrera ett varumärke i en viss kontext ser jag inget hinder för.

Däremot, som många andra redan har påpekat (kanske inte i just den här tråden, men frågan har väckts på många andra ställen), så är det ju fortfarande olagligt att luras. Om jag till exempel säljer kaffe med förfalskad KRAV-märkning så begår jag bedrägeri. Det behövs inget varumärkesskydd för att upprätthålla den lagen.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#9) Gammal
general Inte uppkopplad

Länk: #3462
Standard RE: Vad kämpar vi för ? - 2006-01-07, 15:38

jag hoppas texten är mer lätt läst nu

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Piratpartiet kämpar för allemansrätten? LinaLj PP i media 20 2009-06-01 02:18
Ohly kämpar mot Lissabon Winston Smith PP i media 4 2008-07-14 07:45
Privatpartiet kämpar vidare Christian Engström PP i media 4 2008-06-05 23:08
De kämpar för att du ska få ta sovmorgon Joakim Holgersson Övrig diskussion 17 2007-08-20 12:20
APB kämpar vist inte för upphovsrätten trots allt? MEX PP i media 3 2006-06-02 18:07