Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-24, 12:22

Citat:
Björn Felten (2009-Oct-24)Kanske är det så att vår halvtidsanställde IT-ansvarige kräver att vi skickar ett rekommenderat brev med våra krav, för att de skall gälla? Att skriva vad man önskar i diverse forumtrådar gills uppenbarligen inte.
Tyvärr är det inte jag som bestämmer över just forumet (även om det ännu mer tyvärr är mitt ansvar) för då skulle det ha varit utbytt för länge sedan. Jag ska personligen vidarebefordra bumpen till personen som installerade skiten en gång i tiden. ;-)

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #175447
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-24, 12:37

Citat:
Richie (2009-Oct-24)
Citat:
Björn Felten (2009-Oct-24)Kanske är det så att vår halvtidsanställde IT-ansvarige kräver att vi skickar ett rekommenderat brev med våra krav, för att de skall gälla? Att skriva vad man önskar i diverse forumtrådar gills uppenbarligen inte.

Tyvärr är det inte jag som bestämmer över just forumet (även om det ännu mer tyvärr är mitt ansvar) för då skulle det ha varit utbytt för länge sedan. Jag ska personligen vidarebefordra bumpen till personen som installerade skiten en gång i tiden. ;-)

Men va tusan? Nu är ju buggen fixad? Eller? Hmmm... Inga radmatningar alls? Nåja, ser betydligt trevligare ut.

Och vad gäller ditt -- och förmodar jag de flesta medlemmars -- önskemål om att byta ut den här hemska, kommersiella forumprogramvaruskiten, så kanske vi kan lägga ett yrkande på det pågående medlemsmötet? Det förefaller ju att gå bra oavsett vad det gäller...

EDIT: Bara testar hur det ser ut efter editering.

EDIT2: Nja, betydligt bättre men fortfarande inte exakt WYSIWYG.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#3) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #175467
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-24, 13:09

Citat:
Richie (2009-Oct-24)
Citat:

Och för sakupplynings skull, vem är då denna person? Rick? Så man vet vem det är som ska få gå på plankan

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#4) Gammal

Björn Feltens avatar

Länk: #175502
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-24, 14:35

Citat:
of_darkness (2009-Oct-24)Och för sakupplynings skull, vem är då denna person? Rick? Så man vet vem det är som ska få gå på plankan
Om vi i piratpartiet betalar tiotusentals kronor i licenser för allsköns undermåliga program, så kan du vara tämligen säker på att det är före detta Microsoft-anställde Rick som är ansvarig, ja.

--

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #175517
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-24, 15:00

Citat:
Björn Felten (2009-Oct-24)
Citat:
of_darkness (2009-Oct-24)Och för sakupplynings skull, vem är då denna person? Rick? Så man vet vem det är som ska få gå på plankan

Om vi i piratpartiet betalar tiotusentals kronor i licenser för allsköns undermåliga program, så kan du vara tämligen säker på att det är före detta Microsoft-anställde Rick som är ansvarig, ja.

Va bra då får vi skriva en motion om att han får gå på plankan då^^

Men eg kan det ju vara frågan för ett medlemsmöte att besluta om att ge i uppdrag att byta ut dem som går till öppna program.

Svara med citat
  (#6) Gammal

Björn Feltens avatar

Länk: #175538
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-24, 15:29

Citat:
of_darkness (2009-Oct-24)Va bra då får vi skriva en motion om att han får gå på plankan då^^
Jag tycker ju IOFS att plankan är ett alldeles för lätt straff. Tjära och fjädrar är vad jag förordar som straff för människor som slösar ut piratpartiets pengar på svindyra licenser på uselt fungerande mjukvara.

--

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#7) Gammal

Länk: #175578
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-24, 17:10

Citat:
Citat:
of_darkness (2009-Oct-24)Va bra då får vi skriva en motion om att han får gå på plankan då^^

Jag tycker ju IOFS att plankan är ett alldeles för lätt straff. Tjära och fjädrar är vad jag förordar som straff för människor som slösar ut piratpartiets pengar på svindyra licenser på uselt fungerande mjukvara.

Plankan skall då befinans sig högst upp på kaknäs tornet elelr kista sicnce tower så nått milt straff är det inte att bli krossad från hög höjdDDDDDDDDD

Svara med citat
  (#8) Gammal
tut Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2009

Länk: #175747
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-25, 02:53

Det är ju pinsamt att forumet körs på proprietärt skräp.

Det är synd att det inte finns någon stor forumapplikation som körs på ett vettigt script-språk som Python, Ruby (eller Perl).

PHP har fått bättre säkerhet på sistone via förbättringar i själva PHP samt Suhosin.

Men det är ändå svårt att känna att man verkligen kan lita på säkerheten i PHP-applikationer eftersom PHP under sin levnadshistoria haft många säkerhetshål...några så stora att de gett Yerba Buena-tunneln mindervärdeskomplex (see what I mean?)

För att inte tala om alla de "lokala" stolpskott till PHP-programmerare som ramlar in från gatan och gör små eller stora moddar i saker som t.ex. PHP-forumapplikationer, och har lika mycket skills som de 20-på-ett-dussin asshats som köper en MCP från $RANDOM knarklangare...eh...utbildningsföretag menar jag.

Jag är ingen expert på PHP-forumapplikationer, men de som är populärast vad jag noterat är:

phpBB

MyBB

FluxBB

Simple Machines Forum

Vi bör välja något av de största alternativen eftersom de har störst: mängd funktioner, utvecklingstakt, community (gratissupport) och (sannolikt) stabilitet.

Här är en jämförelse av PHP-forumapplikationer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...software_(PHP)

Svara med citat
  (#9) Gammal

Länk: #175748
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-25, 03:10

Citat:
tut (2009-Oct-25)Det är ju pinsamt att forumet körs på proprietärt skräp.

Det är synd att det inte finns någon stor forumapplikation som körs på ett vettigt script-språk som Python, Ruby (eller Perl).

PHP har fått bättre säkerhet på sistone via förbättringar i själva PHP samt Suhosin.

Men det är ändå svårt att känna att man verkligen kan lita på säkerheten i PHP-applikationer eftersom PHP under sin levnadshistoria haft många säkerhetshål...några så stora att de gett Yerba Buena-tunneln mindervärdeskomplex (see what I mean?)

För att inte tala om alla de "lokala" stolpskott till PHP-programmerare som ramlar in från gatan och gör små eller stora moddar i saker som t.ex. PHP-forumapplikationer, och har lika mycket skills som de 20-på-ett-dussin asshats som köper en MCP från $RANDOM knarklangare...eh...utbildningsföretag menar jag.

Jag är ingen expert på PHP-forumapplikationer, men de som är populärast vad jag noterat är:

phpBB

MyBB

FluxBB

Simple Machines Forum

Vi bör välja något av de största alternativen eftersom de har störst: mängd funktioner, utvecklingstakt, community (gratissupport) och (sannolikt) stabilitet.

Här är en jämförelse av PHP-forumapplikationer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...software_(PHP)
en av de viktigaste sakerna är att den ska ha stöd för nästlad trådvisning så man slipper att citera hela jvla tiden och underlätta meta diskussioner. Forum som har det är helgon.se och likström.se som jag känner till iaf. Och där likströms är det som man i första hand bör snegla på för nästlad visningen.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #176472
Standard RE: Dubblerade radmatningar i citerad text - 2009-10-27, 13:36

Citat:
Citat:
Richie (2009-Oct-24)
Citat:

Men va tusan? Nu är ju buggen fixad? Eller? Hmmm... Inga radmatningar alls? Nåja, ser betydligt trevligare ut.

Och vad gäller ditt -- och förmodar jag de flesta medlemmars -- önskemål om att byta ut den här hemska, kommersiella forumprogramvaruskiten, så kanske vi kan lägga ett yrkande på det pågående medlemsmötet? Det förefaller ju att gå bra oavsett vad det gäller...

EDIT: Bara testar hur det ser ut efter editering.

EDIT2: Nja, betydligt bättre men fortfarande inte exakt WYSIWYG.
Jag tycker inte det är bra alls... Titta va fult det blev när jag citerade dig.

Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bra text på Svenska om vaccinet! SpaghettiToast Övrig diskussion 61 2009-11-13 14:49
Piratlåts-text! Jesus Övrig diskussion 0 2007-03-11 16:30
spån på lite text Joakim Holgersson Insändar- och debattartikelpool 0 2006-06-08 23:20
Ok att sno text till flyers? Mattias Swing Lagrat material 5 2006-06-07 10:48
Då var PP på svts text-tv också Sponsorn PP i media 4 2006-01-03 09:28