Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Knorre Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2009
Standard Utvrdering av volontrbokningssystem post-EU09 - 2009-06-08, 11:28

Utvärdering av volontärbokningssystemet i EU-valet. Bra/Dåligt?

Om jag förstått det rätt, så kommer PP att få statlig utdelning av valsedlar vid nästa EU-val, men däremot får vi lösa det själv under det kommande riksdagsvalet. Därför är det viktigt att systemet tweakas så det funkar så bra som möjligt.

Mina tankar:

* Jag hörde på chatten att det förekom att folk hade bokat upp sig, men sen inte kunde dela ut valsedlar. Detta är katastrof, eftersom det lurar andra distributörer att inte besöka de vallokalerna och således inte korrigera felet. Systemet bör kunna ha flera redundanta distributörer.

* Komplement till punkten ovan. Man bör kunna notera i systemet när man var där sist och kontrollerade/fyllde på. På så sett ser man att det finns täckning under dagen. När klockan är 11:00 och man fortfarande inte sett någon registrering, kan man ta på sig att åka ut och kontrollera så att ordinarie distributören inte glömt lokalen.

* Poängtera att även förtidsröstlokalerna har öppet på valdagen och de behövs också täckas. Ordet 'förtids-' kan förleda här.

* Om en distributör får slut på valsedlar och tycker att det är lågt på något ställe, ska denne kunna rapportera detta till systemet och det går automatiskt ut ett epost/twitter/jabber/whatever till andra distributörer inom orten.

Svara med citat
  (#2) Gammal
AxelSvensson Inte uppkopplad

AxelSvenssons avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #156431
Standard RE: Utvrdering av volontrbokningssystem post-EU09 - 2009-06-09, 21:27

Förutom att kunna boka flera distributörer på samma vallokal borde det också gå att boka flera värdar på samma pass. Vissa sammanslagna vallokaler hade olika ingångar även ifall det i stort sett var på olika platser. Man bör därför informera om hur många och vilka vallokaler som finns på sin bokning.

Vore bra om det kunde skickas ut ett SMS till samtliga distributörer om det dels saknas valsedlar i någon vallokal samt om en vallokal i närheten till den eller de man distribuerar till saknar distributör eller valsedlar.

Jag kontrollerade valsedlar i 6-7 olika vallokaler. I flera av de som jag var distributör till fanns det andra som också såg till att distribuera valsedlar. Åkte runt till vallokalerna 4 gånger under dagen och hann prata lite med de som fanns i eller kring vallokalerna. Fanns alltid valsedlar i lokalerna förutom vid en där jag tyvärr till en början missade att det fanns två olika ingångar med två vallokaler på varje plats.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Svara med citat
  (#3) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #156477
Standard RE: Utvrdering av volontrbokningssystem post-EU09 - 2009-06-09, 22:38

Posta i http://forum.piratpartiet.se/Topic158081-131-1.aspx så gör vi lättare för styrelsen att hålla reda på vad som behöver fixas.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Affisch eu09-patent MagnusSuther Affischer, flyers, klistermärken osv. 3 2009-05-09 01:34
Affisch eu09-övervakningssamhälle MagnusSuther Affischer, flyers, klistermärken osv. 2 2009-05-09 01:33
Post Thank You Hack John Nilsson IT - Webbstrategi- och utvecklingsgruppen 2 2007-05-31 18:54
Vem läser din e-post? Christian Engström PP i media 0 2007-03-01 10:05