Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
pv2b Inte uppkopplad

pv2bs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-14, 20:08

Utifrån vad som behandlats på Piratpartiets möte i Stockholm torsdagen den 14 juni 2007 startar jag härmed denna tråd.

Piratpartiets forum är som en guldgruva med information. Det finns väldigt mycket värdefullt där, men precis som i en riktig guldgruva, måste man gräva upp enorma mängder material, för att få ut guldet.

Jag efterlyser därför att mer information måste ut på hemsidan. Det finns som det är nu bara egentligen information om vårt principprogram på hemsidan. Det finns, förutom våra nyhetsartiklar, väldigt lite *konkret* information om nuvarande förslag, och varför förslagen är dåliga.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #75821
Standard RE: Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-14, 20:18

Jag tror att mycket skulle kunna avhjälpas genom att fler personer får rättighet att arbeta med administrera hemsidan (kanske någon slags arbetsgrupp). Tror problemet ligger i att de som har de rättigheterna idag är allt för få och har 42 andra bollar i luften, vilket leder till den klassiska flaskhalseffekten.

Btw, intresserad av exempel på vad du vill ha ut, även om jag håller med 100% om att forumet är en guldgruva.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#3) Gammal
Stefan Flod Inte uppkopplad
Förbundsordförande UP

Stefan Flods avatar

Länk: #75822
Standard RE: Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-14, 20:18

Jag håller fullständigt med! Mycket bra förslag.

Vad för "typ" av information söker ni? Bilder? debbater? Projekt/kampanj trådar? infinite_Emmas flyers, foldrar, afficher osv och andra grafiskt lull lull är ett måste.

tel:0760-18 89 18
http://stefanflod.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #75863
Standard RE: Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-15, 11:28

Citat:
Björn Odlund (2007-Jun-14)Jag tror att mycket skulle kunna avhjälpas genom att fler personer får rättighet att arbeta med administrera hemsidan (kanske någon slags arbetsgrupp).
Det finns idag 17 personer i den arbetsgruppen, men den behöver helt klart uppdateras eftersom många i den inte längre är så himla aktiva. Ansökningar till mig. :-)

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#5) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #75872
Standard RE: Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-15, 12:45

En officiell PP-wikibaserad på TWiki hade varit ett intressant tilläg tll vår infrastruktur.

F.ö. så hade det inte skadat med ett bättre sätt att hantera nyheter, artiklar, podcasts och annat som bör arkiveras lite synligare på ett bättre sätt. Tror två verktyg hade hjälpt i det avseendet

1. Möjligheten att tagga resurser så att det blir lättare att hitta det som är relevant.

2. Möjligheten att värdera resurser så att det blir lättare att hitta det som är bra.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#6) Gammal
pv2b Inte uppkopplad

pv2bs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #75879
Standard RE: Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-15, 13:42

Som sagt, den informationen jag tänkte på konkret är information om olika förslag som är på gång just nu och vad som händer. Det borde vara möjligt att läsa sig till vad de olika förslagen som kommer från våra folkvalda *innebär* på vår hemsida, inte bara komma med svepande kritik om varför avlyssning i sig är dåligt.

Några exempel -- någon som i dag skulle vilja få reda på lite mer bakgrund om The Pirate Bay-målet måste gräva antingen i vårt forum eller i våra nyhetsartiklar för att ta del av vad som hänt, och varför det är dåligt. Någon som skulle vilja ta del av information om de olika propparna och motionerna som är på gång just nu måste gräva efter en utdaterad version av Bodströms Värsta i vårt forum -- alternativt läsa igenom många av våra artiklar från framsidan.

Det finns helt enkelt för lite om sakfrågor på vår hemsida.

En väldigt värdefull sak att börja med är en uppdaterad Bodströms Värsta, som jag skrev om i en granntråd som jag inte fått respons på.

En annan sak som iofs vore bra vore en ordentlig samling av gammalt kampanjmaterial -- fast det är egentligen mindre viktigt i sammanhanget.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #75916
Standard RE: Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-16, 12:10

Citat:
John Nilsson (2007-Jun-15)En officiell PP-wikibaserad på TWiki hade varit ett intressant tilläg tll vår infrastruktur.
*nyfiken* Vad kan TWiki som inte MediaWiki eller Wiki-modulen till Drupal kan?

Citat:
1. Möjligheten att tagga resurser så att det blir lättare att hitta det som är relevant.
Det går ju iofs (se tag-cloudet t.ex.) men det används väl inte så särskilt bra eller strukturerat. Hela taxonomi-biten i Drupal är ganska underutvecklad och ostrukturerad på vår sida, tyvärr. Där går det att göra mycket mer. (Det går förresten att låta användarna rösta på sidor också, det skulle kunna hjälpa med värderingen av infon)

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#8) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #75921
Standard RE: Mer innehåll på hemsidan - 2007-06-16, 17:17

Citat:
Richie (2007-Jun-16)
Citat:
John Nilsson (2007-Jun-15)En officiell PP-wikibaserad på TWiki hade varit ett intressant tilläg tll vår infrastruktur.
*nyfiken* Vad kan TWiki som inte MediaWiki eller Wiki-modulen till Drupal kan?
Läs om Structured WIki. I kort låter den avancerade användare göra formulär för strukturerad data som vanliga användare kan använda för att lägga till eller på andra sätt behandla data.

Citat:
Det går ju iofs (se tag-cloudet t.ex.) men det används väl inte så särskilt bra eller strukturerat. Hela taxonomi-biten i Drupal är ganska underutvecklad och ostrukturerad på vår sida, tyvärr. Där går det att göra mycket mer. (Det går förresten att låta användarna rösta på sidor också, det skulle kunna hjälpa med värderingen av infon)[/quote]

Kan man integrera forumet och Drupal bättre? Majoriteten av våra resurser ligger trots allt i forumet.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! Jon Severinsson Hemsidan för Ung Pirat 70 2007-07-29 14:05
Hemsidan drevis Mediagruppen 1 2007-05-05 23:18
Program för arbetet och innehåll? Siljelind Tidning 12 2006-09-19 17:29
Innehåll på USB minnena Naw Lagrat material 7 2006-08-25 23:01
Sidor som har "public domain" på sitt innehåll MikaelHellqvist Kultur och upphovsrätt 7 2006-05-10 22:29