Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
B. Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Riksdagskandidaterna - 2006-01-02, 14:45

var noga med att kolla upp de så ni inte får några smygare med in i riksdagen som bara åker snålskjuts på erat arbete och sedan leker loppan när de väl är i stolen. Skulle just se ut om ni blir klassade som radikal rasbiologer för att nån nisse slankigenom kontrollen och lägger motioner under erat namn ominstiftande av apartheid och raslära i skolan m.m.

Ni har säkerligen redan tänkt på detta. ville bara göra mig hörd.

Svara med citat
  (#2) Gammal
TorSkude Inte uppkopplad

TorSkudes avatar

Länk: #215
Standard RE: Riksdagskandidaterna - 2006-01-02, 16:24

Det är i och för sig ingen stor risk i mina ögon. Om vi får 5% av rösterna så är det 18 stolar. Så många seriösa kandidater borde det finnas. För att någon skummis skall slinka in på vår lita måste han eller hon vara väldigt duktig på att luras och framstå som någon annan än den han eller hon egentligen är.

Hur som helst tycker jag att det är bra att du uppmärksammar problemet.

Tidigare smeknamn: triplea
  Skicka ett meddelande via ICQ till TorSkude  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Sebastian Själin aka Schangtil Inte uppkopplad

Länk: #221
Standard RE: Riksdagskandidaterna - 2006-01-02, 16:28

Som föregående talare sade så tror jag att de seriösa personerna kommer att framträda ganska markant på detta forum.

Sen så är det väll bara att intevjua allt folk som verkar seriöst och vill ställa upp, det borde ju gå ganska fort via typ skype. De är ju bra om de har lite utstrålning med.
  Skicka ett meddelande via MSN till Sebastian Själin aka Schangtil  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #409
Standard RE: Riksdagskandidaterna - 2006-01-02, 20:34

Jag vill bara påpeka att jag INTE är en seriös person, borde aldrig få makt över någon och borde hållas så långt bort från styrelser som möjligt, med beväpnade vakter och handfängsel om möjligt.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#5) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #498
Standard RE: Riksdagskandidaterna - 2006-01-02, 23:29

Nånstans känner jag att den gamla devisen om att de som vill ha makt är de som är sämst lämpade för det fortfarande är aktuell.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #608
Standard RE: Riksdagskandidaterna - 2006-01-03, 01:29

Det finns ju också motsvarigheten, att de som kämpar hårdast mot att få makt över någon annan är de som är bäst på att utöva den ansvarsfullt.

Har försökt formulera detta på ett sätt som inte då skulle låta som att jag VILL ha en position inom partiet och har inte lyckats. Jag säger det helt enkelt rakt upp och ner, jag vill INTE vara med och styra. Jag kan istället ge tips från sidan där det inte finns något prestationstryck som senare kan paja min nattsömn.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#7) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #1052
Standard RE: Riksdagskandidaterna - 2006-01-03, 12:09

Vi får väl hoppas att den stora skaran ansluter seriöst för sakens skull.

Att oseriösa personer skulle slinka igenom till riksdagen? Tror nog att om och när den dagen kommer, så har dessa personer fallit ur redan.

//Anders Forsman
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Expressen kommer gräva fram ”dirt” om riksdagskandidaterna JonasL Allmän information och frågor 2 2010-01-22 19:58