Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mika Sjöman Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Flashanimatör& webdesigner sökes - 2006-01-19, 21:35

Vi söker dig som är händig med Flash. Vi har som mål att i valrörelsen ha den hemsidan som bäst kan kommunicera och snabbast få våra potentiella väljare och nya medlemmar att förstå våra budskap. Vi tror interaktiv media är svaret.

Vi söker därför fler erfarna webdesigners och flashdesigners med i webutvecklar och mediagänget. Licenser är ett tvång då vi lever i en copyrightvärld och med kanske den minsta partikassan i Sverige. Vår fördel ligger i vår energi och i att våra budskap och visioner är starka istället

kontakta mig omedelbart om du vill vara med och arbeta med media i partiet: mika@piratpartiet.se

Mvh Mika Sjöman

------------------------------------------------<br>
"De inskränkningar av "... medborgarnas rättigheter till privatliv... " som förslaget innebär är proportionella och nödvändiga om det gemensamt erkända målet att förebygga och bekämpa brottslighet och terrorism skall kunna uppnås." - [Datalagringsdirektivet] Sjukt!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Rheo Inte uppkopplad

Länk: #6364
Standard RE: Flashanimatör& webdesigner sökes - 2006-01-20, 11:21

Citat:
Vi har som mål att i valrörelsen ha den hemsidan som bäst kan kommunicera och snabbast få våra potentiella väljare och nya medlemmar att förstå våra budskap. Vi tror interaktiv media är svaret.

Jag hänvisar till min tidigare post om detta och säger att Flash inte är en lösning för annat än att göra besökare irriterade. Flash ger problem för alla som inte har detta installerat (skolor, företag, personer som inte ägnar sin fritid åt webbsurfning...) och stänger ute personer med nedsatt syn eller motorik, inte vet hur man installerar Flash eller vars dator inte har rätt prestanda eller programvara i övrigt. Utgå alltid från att de flesta inte har tillgång till Flash. Även bland de som mot all sannolik inte har något av dessa problemen tvivlar jag inte på att endast killar under 13 år tycker att det är häftigt med en svartvit sida med någon överdriven Flash-effekt på.

Flash är alltså ett sätt att utesluta potentiella väljare.

En lösning där emot, är något som inte bara imponererar några få för att sedan leda till ett antiklimax. Det finns andra sätt att nå ut med interaktiv media. Att man sätter någon uberhaxxor på att göra en häftig flashfilm betyder verkligen inte att det finns någonting man kan uttrycka med flashfilmen. Använd de vanliga enkla teknikerna och gör en bra grafisk utformning med bilder. Leta på personer i rollerna fotograf, illustratör och grafisk designer.

Jag hoppas att ni förstår varför Flash inte gör någon som helst nytta när man inte har något behov av det. Om annat kan jag förklara vidare.

https://www.piratpartiet.se/forum/FindPost6163.aspx

Svara med citat
  (#3) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #6368
Standard RE: Flashanimatör& webdesigner sökes - 2006-01-20, 11:53

Jag tror att flash kan vara bra som ett komplement. Det finns mycket som blir enklare att begripa med rörliga bilder. Dock: Flash skall aldrig vara huvudalternativet. Det skall vara ett andra eller tredje alternativ som man får om man aktivt klickar på en länk. Flashintron och liknande tycker jag verkligen inte att vi ska ha.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#4) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Länk: #6371
Standard RE: Flashanimatör& webdesigner sökes - 2006-01-20, 12:38

Brukade ha en flash-chat på mitt forum, och förvånansvärt många hade problem med det - trots att den största majoriteten användare där är "tekniskt lagda" dvs vana datoranvändare. Så håller med om att flash kanske inte ska vara det primära verktyget.

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Rheo Inte uppkopplad

Länk: #6501
Standard RE: Flashanimatör& webdesigner sökes - 2006-01-21, 22:13

Som komplement där det är motiverat håller jag med om att Flash har sitt syfte, så länge det inte hindrar de som inte har Flash från att ta del av innehåll som inte absolut kräver Flash. Dock krävs det då dels något som ska kompleteras och något att kompletera med. Jag godtar alltså inte att man sätter Hollywoods samlade animatörsstyrka på att göra något som ska se häftigt ut, utan att det är mycket väl motiverat.

Flashintron: NEJ!

Flashmenyer: NEJ!

Skräckexemplet är http://discovery.com där man har noll översikt och totalt utesluter väldigt många användare.

Svara med citat
  (#6) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Länk: #6612
Standard RE: Flashanimatör& webdesigner sökes - 2006-01-22, 19:56

Citat:
Flashintron: NEJ! Flashmenyer: NEJ!

+1 för detta. Flash _måste_ vara enbart "utöver det vanliga", och absolut inget krav.

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
  (#7) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Länk: #6626
Standard RE: Flashanimatör& webdesigner sökes - 2006-01-22, 22:11

jag tycker inte om flash heller. det brukar ställa till mycket problem på ändel datorer.

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
redovisningsprogram sökes Mab Övrig diskussion 15 2007-07-22 22:13
Film sökes Anders Espefält Piratstudenterna i Uppsala 0 2007-02-20 03:58
Nya funktioner sökes Andreas Englund Forumgruppen/teknisk support 2 2006-12-27 13:44
Hjälp sökes Ken Rabelius Övrig diskussion 0 2006-08-11 20:36
2 medarbetare sökes! nino 7. Kronobergs län 0 2006-01-15 16:40