Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
petter Inte uppkopplad

petters avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Tråkigt med oseriös framtoning... - 2006-01-03, 02:36

Citat:
abx (2006-Jan-02)Alltså, verkligen bra att någon tar upp upphovsrätts- och integritetsfrågorna ur en annan synvinkel än den som RIAA lobbar, det kunde jag inte stödja mer. Men som vi alla inser kommer det inte att finnas plats för mer än ett piratparti; vilka vet bättre än vi att vi bara får något uträttat när vi enar oss? Det är därför det är jättetråkigt at se att ett parti som fått publicitet så fort förstör alla sina chanser att åstadkomma något genom att inte föra sig ett dugg politiskt.

Det där är för defensivt. Jag tycker man ska göra som Zlatan och skita i alla konventionella formler för hur man uppför sig "politiskt" korrekt. I början drev kvällspressen kampanjer mot Zlatan och hittade på en massa smörja, nu krälar de i stoftet från hans fötter.

PP har ett vattentätt case. Det går inte att argumentera mot att frihet och integritet är en princip som går före allt annat. Hela vårt samhälle har varit baserat på det, innan Bodström började sin kampanj. En kampanj som för övrigt stödjs av alla riksdagspartier utom (v)

Det kommer att bli tillräckligt med anhängare ändå.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Sunnan Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #764
Standard RE: Tråkigt med oseriös framtoning... - 2006-01-03, 03:33

Det är ett problem att PP kanske skadar för andra piratrörelser. Jag hade kanske önskat att PP aldrig kommit till. Nu har det det och jag har kastat mig in i formumet och postar tusen grejer. Alltid når man väl någon. Jag är lite impulsiv på det sättet.

Tyvärr kommer vi inte ifrån att vi måste lämna WIPO, Berne, TRIPS och lite till. Annars ska det till några löjliga kryphål. Kanske kan vi få med oss de andra länderna, kanske inte.

Jag bad aldrig om att få gå med i Berne-konventionen eller TRIPS. Det är inte acceptabelt.

Oavsett vilken framtoning PP väljer så kommer en stark kritik av dessa internationella avtal att vara en del av svaret på "enfrågan".

Ang. den politiska korrektheten så tror jag det är ett problem om man gör hela grejen till för mycket en "killgrej". Det är inte bara killar om håller på med immaterialrätt och piratkopiering.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tråkigt med inaktivitet Rzmnz Kiruna med omfång 2 2009-04-24 01:00
Piratpartiets image, framtoning och huvudsakliga ståndpunkter holmstrom Allmän information och frågor 1 2009-04-23 18:01
Sten Tolgfors: Oseriös FRA-kritik Alexander F PP i media 5 2008-08-07 16:57