Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
adler Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-05, 21:32

Okej, jag ska inte klaga på de som satt upp forumet här, avsikten var ju god och så, men jag tycker att vi borde gå över till att använda OpenSource (av massa olika anledningar) och se till att några som har tid att fixa designen får ansvar för det. Det ser för JÄVLIGT ut just nu, bara min helt ärliga synpunkt, det är inte personligt menat mot er som startade detta.

Alla nya som kommer hit till forumet blir ju bortskrämda av utseendet om inget händer snart Image is everything, ni vet...

Ps. Byt ut hela hemsidan på samma gång, förstasidan är inte så vacker heller. Dessa "placeholders" som varit där i flera dagar kan inte vara kvar. Om någon snabbt fixar nåt snyggare på en stabil server med bra, fast uppkoppling och ringer Rickard och ber honom peka om piratpartiet.se till den sidan så vore det toppen. Alla skulle vinna på det. Ds.

________________________<br>
..

Svara med citat
  (#2) Gammal
Lenkki Inte uppkopplad

Länk: #2873
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-05, 21:41

Det är inget fel på utseendet på forumsen. Det är funktionaliteten som felar lite, och ASP gör ju inte saken bättre. PHP for the win.

Jag tror bestämt att i en tråd så frågade dom om hjälp av folk som kan asp, alla svarade att dom kunde php och inte asp, jag tycker att det talar för sig själv

Svara med citat
  (#3) Gammal
adler Inte uppkopplad

Länk: #2878
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-05, 21:55

Loggan ser ut som den frambankad i paint, alla placeholders får mig att rysa, förstasidan är lika illa... ja, sen ASP... som du sade. Om någon vill göra en omröstning om det, fine, men jag är övertygad om att det majoriteten inte något emot fix av dessa små detaljer.

Är ju bara att börja fila ihop för den som har resurserna, den som inte har server kan ju länka till designförslag i varje fall, så kan det läggas upp på en server som håller för en eventuell anstormning. Jag kan inte designa och har inte någon server eller uppkoppling, men de som sitter på det kan ju skriva en rad.

..

Svara med citat
  (#4) Gammal
David "Duzchip" Wallin Inte uppkopplad

David "Duzchip" Wallins avatar

Länk: #3042
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-06, 11:06

Om vi säger såhär;

Just nu jobbar jag och några till dygnet runt med pariet (har sovit sådär 12 timmar på 6 dygn)

för att få allt och funka. Varje dag får vi ca 25-30 klagomål på saker som vi tyvärr inte har tid med just nu.

Det viktigaste som vi prioriterar just nu är att få fram ett stabilt partiprogram at få upp på webben. Vi håller också på att organisera upp alla 29 valkretsar runt om i landet. En annan sak vi gör just nu är att fixa igång så att man kan anmäla sig ordentligt och betala medlemsavgiften.

Även en tröj-shop kommer att komma upp för att man ska kunna stödja partiet extra.

Var snälla och ha tålamod och överseende med allt. Partiet har bara precis funnits i 6 dygn, vi kan inte jobba mer än ca 22 timmar per dygn då vi behöver 2-3 timmars vila också ibland.

------------------------------------------------------------------------------------<br><br>Representant för Skånes Nordöstra Valkrets<br>Organisatör Malmös Valkrets (Temporärt)<br>http://skanenordost.piratpartiet.se<br>0709 - 28 83 78 :: Slackchip@Skype<br>david.wallin@piratpartiet.se<br><br>------------------------------------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#5) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #3052
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-06, 12:04

Men nu får ni väl ge er om detta eviga tjat om att webbplatsen görs på Windows och inte något Open Source. Vad har det med saken att göra? ASP.NET (det är inte ASP som används)är en utmärkt plattform att skapa webbapplikationer på och Windows Server 2003 är ett stabilt och bra OS.

Jag hoppas verkligen att vi har viktigare saker att ta tag i än att debattera om PHP är bättre än ASP.NET, om Apache är bättre än IIS, om Linux är bättre än Windows, om Mac är bättre än PC, om Aftonbladet är bättre än Expressen...

/Mikael

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

Svara med citat
  (#6) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #3084
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-06, 13:37

Visst har vi mycket bättre saker för oss än att debatera huruvida ett kopierings- och insynsskyddat system är sämre än ett fritt och öppet system.

Jag menar vi måste ju debatera det här med copyright!

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#7) Gammal
adler Inte uppkopplad

Länk: #3123
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-06, 15:06

Tanken var att om någon annan som är mindre upptagen och har resurserna kanske tillfälligt kan sätta upp något som är snyggare och mer förtroendeingivande, så behöver inte ni (Rickard m.fl.) bekymra er om det. Ni behöver ju inte ta på er allt själva, för då förstår jag om ni inte hinner....

..

Svara med citat
  (#8) Gammal
Vinteranka Inte uppkopplad

Vinterankas avatar

Länk: #3147
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-06, 15:46

Jag tycker inte att det är något speciellt problem med sidan eller forumet med tanke på hur kort tid som det legat uppe. :p

Sluta klaga och var tacksamma för det som finns i stället, och beröm de ansvariga mer för deras insatser. De gör nog sitt bästa för att få allt att funka. =)

*glad och tacksam över det som finns. Förbättringar kan alltid göras i sinom tid. ^^

/Pao <SUB>Panterstormhatt</SUB>
  Skicka ett meddelande via ICQ till Vinteranka Skicka ett meddelande via MSN till Vinteranka  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Lenkki Inte uppkopplad

Länk: #3157
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-06, 16:12

Citat:
AconitumPantherina (2006-Jan-06)Jag tycker inte att det är något speciellt problem med sidan eller forumet med tanke på hur kort tid som det legat uppe. :p

Sluta klaga och var tacksamma för det som finns i stället, och beröm de ansvariga mer för deras insatser. De gör nog sitt bästa för att få allt att funka. =)

*glad och tacksam över det som finns. Förbättringar kan alltid göras i sinom tid. ^^

Det är inget problem med forumsen ända tills någon smart nisse lägger till html exploiten i sin signatur och får alla trådar att se ut värre en irak efter usas framtåg.

edit: unbuggade quoten

Svara med citat
  (#10) Gammal
adler Inte uppkopplad

Länk: #3243
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-06, 20:06

Citat:
AconitumPantherina (2006-Jan-06)Jag tycker inte att det är något speciellt problem med sidan eller forumet med tanke på hur kort tid som det legat uppe. :p

Jag är tacksam för att de kom på idén med piratpartiet, men ingen gagnas av att ett fåtal personer ska göra precis allting på bekostnad av hemsidan och forumets drift. Ingen normal människa har tid att både ha kontakt med medier och sköta en server dygnet runt. Det är min åsikt i frågan, hade jag haft tillgång till server så hade jag mer än gärna upplåtit den åt Piratpartiet tillfälligt, tills saker börjar lugna ner sig.

..

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer