Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-08, 23:15

Citat:
adler (2006-Jan-05)Okej, jag ska inte klaga på de som satt upp forumet här, avsikten var ju god och så, men jag tycker att vi borde gå över till att använda OpenSource (av massa olika anledningar) och se till att några som har tid att fixa designen får ansvar för det. Det ser för JÄVLIGT ut just nu, bara min helt ärliga synpunkt, det är inte personligt menat mot er som startade detta.
Det finns inget självändamål i att använda open source. Det här systemet är fully paid for.

Det går till och med att argumentera att det ger oss legitimitet att använda betald programvara i en sådan här rörelse, för att vi inte är "Generation Gratis".

Men min viktigaste punkt är, att det här systemet har visat sig hålla under en otrolig press. Vi peakade på runt 50 hits per sekund under flera timmar när trafiken var som tyngst. Vi VET att systemet håller. Det finns inte en chans att jag, efter att ha fått en sån genombra validering av min systemdesign, slänger ut allt och byter till ett annat system bara för att man förväntas använda ett annat märke.

Vad gäller att det ser förjävligt ut håller jag med dig, men det jobbar flera personer all sin vakna tid på. Det finns en prototypsida uppe som börjar se riktigt bra ut.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #3854
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-09, 01:35

Det gäller att hålla sig med det man kan hitta kompetens för. Har man ett fungerande, någorlunda modernt system så finns det ingen orsak att byta. Själv är jag mer bekväm med gnu linux/unix system då jag förstår hur dessa fungerar bättre än jag gör med windows, men det är en personlig preferens.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är