Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henrik Inte uppkopplad

Henriks avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 00:42

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Idag, 2 Januari, 2006 fick jag kännedom om PIRATPARTIET via en post i en privat RAR hubb. Naturligtvis skrev jag under och ser fram emot att webbsidan utvecklas.
Min fråga till er som utvecklar webbsajten är om ni kommer lägga ut ngn. form av banners
så man kan länka från sin hemsida till partiets?<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">
Med vänlig hälsning<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Henrik
  Skicka ett meddelande via ICQ till Henrik Skicka ett meddelande via AIM till Henrik Skicka ett meddelande via MSN till Henrik Skicka ett meddelande via Yahoo till Henrik  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #19
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 00:47

Skitbra idé!

Vad det lider kommer det att bli en tävling om logotyp också.

Fast allt kommer inte på en gång. Det är tokstort intresse, och den här webben har inte ens varit uppe i 24 timmar ännu... :-)

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henrik Inte uppkopplad

Henriks avatar

Länk: #20
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 00:53

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Det hade varit roligt att veta hur ”THE SCENE” den svenska delen ställer sig till PIRATPARTIET.
Har satt partiet som startsida så man kan följa vad som händer med spänning.
Jag håller verkligen tummarna och är glad att någon ”äntligen” tog iniativ.

När det gäller logotyper ser jag fram emot en tävling, tror en sådan är av stor
vikt ganska snart då ni har en viss deadline.<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break"><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Med vänlig hälsning<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Henrik
  Skicka ett meddelande via ICQ till Henrik Skicka ett meddelande via AIM till Henrik Skicka ett meddelande via MSN till Henrik Skicka ett meddelande via Yahoo till Henrik  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Henrik Inte uppkopplad

Henriks avatar

Länk: #22
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 01:17

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><A name=OLE_LINK2></A><A name=OLE_LINK1><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK2">Tack för ditt snabba svar Tjoffe.</SPAN></A><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK1"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK2"><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></SPAN><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK1"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK2">Ser fram emot mera nyttig information och ev. ställningstaganden. Men allt har sin tid, det förstår jag självklart. Gör en popup från min webbplats till piratpartiet tills olika typer av ”länka till partiet” kommer upp.
När det gällde gå med i partiet fanns bara paypal som alternativ, dessvärre har jag inte paypal
men vill gärna gå med och hoppas att det kommer en alternativ lösning så småningom.
Kanske kan man göra en symbolisk banköverföring eller dylikt?<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break"></SPAN></SPAN><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK1"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK2">God natt och sov gott pirater.</SPAN></SPAN><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK1"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK2"><o:p></o:p></SPAN></SPAN><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK1"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK2">Med vänlig hälsning</SPAN></SPAN><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK1"><SPAN style="mso-bookmark: OLE_LINK2">Henrik</SPAN></SPAN>
Svara med citat
  (#5) Gammal
Wheelie Inte uppkopplad

Länk: #50
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 04:20

JAg säger bara som så. Alla som är grundare i piratpartiet måste skynda sig nu! Hela dagarna. Ni behöver vara flera, hitta folk som kan vara till nyttta och snabba er om vi ska ha den här drömmen uppfylld. Mera reklam till svenska folket. Prata med TV direkt om ni får 2000 underskrifter så ni får ha nåt tv-forum om Partiet..

Ut med mer information, SNABBT!

Svara med citat
  (#6) Gammal
TorSkude Inte uppkopplad

TorSkudes avatar

Länk: #65
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 07:35

Jag håller med Wheelie. Även om jag inte tror att det är riktigt så bråttom, så är det viktigt med marknadsföring. Dessutom tycker jag att man bör inrikta sig på att marknadsföra Piratpartiet och dess åsikter, och inte bara webbsidan. Med det menar jag att man kanske skall skriva lite mer än bara "Piratpartiet" och en länk där man vill marknadsföra sig.

Dessutom tror jag att det kan vara dumt att bara marknadsföra sig på internet. Det finns ju massor av andra sätt: Flygblad, affischer, events, "mun till mun". Dessutom så finns det faktiskt något som heter partistöd. De pengarna (och även medlemsavgifterna) kanske kan användas till att köpa annonser (hur långt de nu räcker)? Antagligen är det redan någon som har tänkt lite på det här, men jag såg ingenting om det här på forumet.

Tidigare smeknamn: triplea
  Skicka ett meddelande via ICQ till TorSkude  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #70
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 08:40

SVVV så får man bara partistöd efter ett val och då i relation till hur många röster man fick. Det vi får är subventionerat tryck av valsedlar. Men mer info kommer, det här gick -fort-. :-)

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Richard Ainz Inte uppkopplad

Länk: #144
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 13:54

Jag har ett antal siter i vilka jag kommer att ta upp frågan om stöd för Piratpartiet.

Grafisk representation blir därmed ett måste och det är bra att ni jobbar med det.

Det minsta stöd vi kan ge är en länk med logo.

Mer stöd kan involvera att vi aktivt diskuterar piratpartiet och beslutar oss för att stöda det medelst diskussioner i ytterligare flera siter, tillhörande våra medlemmar.

Eftersom jag också är något av driftkucku på en del av aktuella siter, så lär det hända en del snabbt.

-----------------------

Piratpartiets inofficiella Wiki

http://piratpartiet.hwaccess.net

Svara med citat
  (#9) Gammal
agaton Inte uppkopplad

Länk: #299
Standard RE: PIRATPARTIET REKLAM BANNERS - 2006-01-02, 18:25

Fast det vore bra om nån kunde göra en snygg banner rätt snabbt. Tänk bara på alla bloggar, hur mycket coolare det vore om alla de gjorde reklam när de skrev om det med en banner. Läs gärna om vad jag skrivit på min blogg förresten.. http://bajsbrun.wordpress.com

agaton :hehe:
  Skicka ett meddelande via MSN till agaton  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Socaldemokratisk reklam för/emot piratpartiet... kokkaffe Övrig diskussion 4 2009-05-26 01:33
KD:s valstuga gjorde reklam för piratpartiet Kålan PP i media 19 2009-05-20 08:21
Piratpartiet EU Reklam Via Bluetooth Mist Övrig piratpolitik 3 2009-04-22 16:45
Piratpartiet Banners?! Kosh Övrig piratpolitik 6 2006-09-17 10:54
DC Reklam / chatt hubb till PiratPartiet? Pudeln Övrig diskussion 3 2006-01-16 18:26