Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Avdelning för artiklar - 2006-01-22, 17:02

tjoho! jag tycker det borde finnas en avdelning för artiklar som behandlar upphovsrätt och patent med mera på våran sida. en ganska stor. den borde få en egen flik. det finns sjukt mycket välskrivna och välargumenterade artiklar att hitta här i foruemna som snabbt skulle ge besökarna en betydligt bättre uppfattning av vad piratpartiet vill och varför.

exempel på det är en artikel jag hittade för en timme sedan

https://www.piratpartiet.se/forum/Topic6262-7-1.aspx

den bästa artikeln jag läst på läkemedelspatent någonsin!

det finns även sjukt många andra bra artiklar i forumena, på piratbyran och andra ställen.

så kan det ju stå på sidan att man får kopiera artiklarna hur mycket man vill (man lägger bara in artiklar man får det), så kan folk som posta dom i olika tidningar m.m och på andra ställen där man når ut till folk!

//Erik

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#2) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Länk: #6601
Standard RE: Avdelning för artiklar - 2006-01-22, 18:14

Citat:
asdax (2006-Jan-22)exempel på det är en artikel jag hittade för en timme sedan https://www.piratpartiet.se/forum/Topic6262-7-1.aspx den bästa artikeln jag läst på läkemedelspatent någonsin!
Tack!

Citat:
jag tycker det borde finnas en avdelning för artiklar som behandlar upphovsrätt och patent med mera på våran sida. en ganska stor. den borde få en egen flik. det finns sjukt mycket välskrivna och välargumenterade artiklar att hitta här i foruemna som snabbt skulle ge besökarna en betydligt bättre uppfattning av vad piratpartiet vill och varför.
Det är ett utmärkt förslag. Gärna uppdelad och strukturerad så att man kan få en överblick över vad det är vi tycker och vad våra argument är. Sajten NoSoftwarePatents är uppbyggd på ungefär det viset, och jag tycker det fungerar bra där.

Kanske du och/eller några andra känner för att börja samla länkar till bra saker, och lägga in dem på något lämpligt sätt på partiets inofficiella wiki?

Det är mycket som ska göras och bara nio månader kvar till valet, så det är rysligt bra om någon tar initiativ och börjar.

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#3) Gammal
Rheo Inte uppkopplad

Länk: #6609
Standard RE: Avdelning för artiklar - 2006-01-22, 19:28

Utmärkt förslag. Det är tillräckligt svårt även för mig som är rätt så insatt i Piratpartiet att hålla reda på allt bra som skrivs. Se bara till att varje artikel länkar till forumet så att alla kan kommentera!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ny avdelning åt butiken, och förslag till butiken DE Forumgruppen/teknisk support 1 2009-03-19 14:23
Två artiklar i Sydsvenskan Alexander F PP i media 3 2008-11-30 11:33
Avsikten med denna avdelning Bo Leuf Övrig diskussion 19 2006-10-24 11:42
Artiklar om fildelning i SVD Richard PP i media 0 2006-07-27 11:03
Artiklar sökes! Mika Sjöman Att göra (STÄNGD) 0 2006-02-02 14:59