Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
dahlis91 Inte uppkopplad

dahlis91s avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-16, 11:19

Vad är det för mailinglista ni snackar om?

-----------------------------------<br>
<br>
Johan Dahlberg<br>
johan_dahlberg91@hotmail.com<br>
-----------------------------------<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till dahlis91  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Balder Lingegård Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #10052
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-16, 16:38

Jag tycker det är fullt rimligt och nödvändigt att valkretsforumen kan användas för interna diskussioner och inte syns utåt. När man t.ex. diskuterar partiaktiviteter finns det inget skäl till varför vem som helst skall kunna läsa det. Offentlighet är bra, men vi måste kunna föra en intern diskussion också.

MVH

/Balder Lingegård

Pirater i världen, förenen eder!

Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #10064
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-16, 19:59

Citat:
Balder Lingegård (2006-Feb-16)Jag tycker det är fullt rimligt och nödvändigt att valkretsforumen kan användas för interna diskussioner och inte syns utåt. När man t.ex. diskuterar partiaktiviteter finns det inget skäl till varför vem som helst skall kunna läsa det. Offentlighet är bra, men vi måste kunna föra en intern diskussion också.

MVH

/Balder Lingegård

Nu läste du inte fullt ut, jag skrev bl.a att man klart även ska ha dolda delar endast för medlemmar, men vad frågan gällde, är att man som gäst ska kunna läsa det som ska vara offentligt.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#4) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Länk: #10071
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-16, 21:37

Citat:
dahlis91 (2006-Feb-16)Vad är det för mailinglista ni snackar om?

Vi har satt upp en egen mailinglista i Uppsala där vi går ut med alla lokala aktiviteter som händer här. Om du flyttar hit nångång får du gärna gå med

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#5) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Länk: #10072
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-16, 21:51

Valet mellan praktiskhet och säkerhet är ofta ett övervägande. Om man skulle kräva legitimering för att få gå in och handla på Ica och registerutdrag som är max 1 månad gammalt på att personen i fråga inte hade begått några brott tidigare skulle dett öka säkerheten på Ica. Det skulle dock inte vara speciellt praktiskt att ha sånna säkerhetsrutiner och dessutom skulle skrämma bort kunder, så därför har man det inte. (Eller i vårt fall inte kunder utan potentiella partisympatisörer)

Dessutom kan vi ändå inte hindra folk som verkligen är intresserade av piratpartiets aktiviteter att ta reda på vad vi gör för någonting. (Varför någon icke sympatisör nu skulle vara så intresserad att den orkade leta upp våra diskusionsforum).

Senn är det ändel tekniska problem med dom där inloggningarna. Vi har minst 3-4 av våra 10 medlemar som inte kan logga in på sitt konto eller inte har något konto då dom kom i kontakt med PP via personer dom pratat med och inte via forumet.

Emma: Jag provar den där funktionen "Remember me". Har aldrig sätt den förut. Den kanske hjälper >MIG< iallafal (jag som faktiskt både har ett konto här och som dessutom går att logga in på) :p.

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#6) Gammal
Balder Lingegård Inte uppkopplad

Länk: #10095
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-17, 09:28

S!rODen:

Citat:
Nu läste du inte fullt ut, jag skrev bl.a att man klart även ska ha dolda delar endast för medlemmar, men vad frågan gällde, är att man som gäst ska kunna läsa det som ska vara offentligt.

Jag svarade inte på ditt inlägg. Alla delar utom just valkretsforumen är redan offentliga så den frågan du tog upp är irrelevant.

MVH

/Balder Lingegård

Pirater i världen, förenen eder!

Svara med citat
  (#7) Gammal
ekhas Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #10141
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-17, 21:12

Det borde självklart vara möjligt för alla att läsa i forumet men bara de reggade ska kunna skriva.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #10199
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-18, 21:39

Citat:
ekhas (2006-Feb-17)Det borde självklart vara möjligt för alla att läsa i forumet men bara de reggade ska kunna skriva.
Jag tycker det finns ganska bra skäl att inte visa precis allt - till exempel valtaktik - för hela omvärlden.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Länk: #10503
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-24, 16:47

Citat:
Rick Falkvinge (2006-Feb-18)Jag tycker det finns ganska bra skäl att inte visa precis allt - till exempel valtaktik - för hela omvärlden.
Om ondskans makter vill spionera på oss (vilket de gärna får, de kanske lär sig något ) tror jag inte att de blir avskräckta av att de tvingas betala fem kronor för att kunna läsa vad de vill. Således kan jag inte komma på något syfte som gagnas av att vi stänger ute folk som vill läsa på forumet.

Går det att ändra på det här?

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#10) Gammal
floodis Inte uppkopplad

Länk: #10522
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-24, 23:25

Citat:
tror jag inte att de blir avskräckta av att de tvingas betala fem kronor för att kunna läsa vad de vill.
Exakt! Inget att förlora, allt att vinna

-------------

Blogg: Free the Mind

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Släpp datan loss - den är vår SimonRosenqvist PP i media 0 2009-09-11 18:28
kanske inte gemensamma åsikter i alla frågor, men en gemenskap som gäller alla! Gästskriverier (på svenska) (STÄNGD) 0 2009-06-05 19:39
"Släpp privat fildelning fri" tycker Centern Staffan Lindberg PP i media 6 2008-08-19 14:18
Släpp filerna fria nilst2006 PP i media 11 2006-09-24 14:45
Släpp allt SVTs material fritt! Bara då har vi riktig "public service" krabban Övrig piratpolitik 19 2006-08-02 15:22