Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Anton Sandberg - 2014-10-21, 18:43

Anton Sandberg

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 17
Bostadsort: Eskilstuna

Jag är från Eskilstuna och det är viktigt att det kommer ledarmöter från Eskilstuna till kongressen.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294062
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Anton Sandberg - 2014-11-03, 22:24

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Burkanton Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2014

Länk: #294116
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Anton Sandberg - 2014-11-05, 19:43

Vem är du?

Ja, det är en väldigt bra fråga. Jag är en 17åring med stort intresse för musik, politik, teknik och bodymods. Jag är en väldigt social person som har lätt att prata med båda alla, oavsätt omständigheter. På min fritid så spelar jag i ett flertal orkestrar, eller så umgås jag med vänner och kollar film/tv-serier.

Varför är du pirat?

Jag valde att bli pirat för att Piratpartiet var det enda partiet som tilltalade mig. För mig är jämställdhetsfrågor väldigt viktiga. Individens frihet är också något som jag brinner dör, både på internet och i vardagen. Då insåg jag att det var pirat jag skulle bli, då inget annat parti möter upp dessa krav på ett sätt som jag är bekväm i.

Vilka frågor vill du driva?

Jag vill huvudsakligen driva jämnställdhetsfrågor och frågor om individens frihet. Jag tycker att politiken ska släppa allt "vi och dom" tänk då vi alla är människor, så det är en fråga som jag skulle vilja driva vidare.

Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?

Jag hoppas på att få en större inblick i Piratpartier och UngPirat, och jag får lära känna fler pirat så att vi kan dela med oss av våra åsikter och tankar kring hur samhället ser ut. Jag kanske till och med kan lära mig ett och annat.

Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)

Nej, tyvärr inte. Min ordförande post i UngPirat Eskilstuna räcker just nu.

När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Det vet jag inte. Min förhoppning är att mitt deltagande i kongressen kan motverka jordens undergång.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är