Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: David Klarlund - 2014-11-06, 16:45

David Klarlund

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 24
Bostadsort: Rönninge

Jag är en glad 24åring som älskar datorer och brinner för Piratpartiet och PPs framtid

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294257
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: David Klarlund - 2014-11-08, 01:33

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
shaithan Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2013

Länk: #294340
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: David Klarlund - 2014-11-10, 08:53

Svar: Jag är en grabb på 24år från en söderförort till Stockholm som har haft ett teknikintresse sen många år, jag var totalt ointresserad utav politik fram till 2009 då TPB Rättegången gick av stapeln som jag följde med en stigande känsla av att något var fatalt fel med samhället idag.

Det gjorde att jag gick med i PP för att sen försvinna ut ur PP igen efter ett år så som många andra sen gick det några år sen kom Visselblåsarna Manning och Snowden, samt Datalagringsdirektivet M.m samtidigt så blev jag draftad till att volontära på TPB10 festivalen där jag träffade massor av härliga Pirater.

De frågor jag vill driva inom PP är Internetfrihet och att reformera upphovsrätten. för jag ser ett stort behov av att göra så att inte hela ungdoms generationen är kriminell pga av att dem delar sin kultur, samt för att mediciner och medicinsk teknik som kan rädda liv i fattigare länder blir för dyra att tillverka i dem länderna där de behövs pga hur upphovsrätten ser ut idag.

Vad jag hoppas på att kunna göra om jag åker på kongressen är att skapa nya kontakter så att jag kan driva de frågor jag brinner för, samt för att få nya kontakter som jag kan hjälpa, samt att ha sjukt kul.

Ja jag kan tänka mig en plats i styrelsen eller något annat förtroende uppdrag.

Ja när världen går under så har mitt deltagande på kongressen förhoppnigsvis hjälpt till att göra världen innan undergången till en mer Rättssäker och rättvis värld där Visselblåsare inte blir jagade med hot om döden och där en hel generation inte är kriminaliserad pga att vi delar våran kultur på ett nytt sett.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är