Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2018: Peter Isaksson - 2018-01-04, 12:44

Peter Isaksson

Kandiderar till Riksdagslistan 2018.

Ålder: 40.
Bostadsort: Karlskrona
Yrke: Egenföretagare
Intressen: Politik, vetenskap, sci fi, Böcker, terrängkörning, vildmarksliv, Muay Thai

Jag ställer härmed upp till val som kandidat till Riksdagslistan för Piratpartiet 2018.

Vår politik är alltjämt viktig och vårt arbete med att bilda opinion kring rättssäkerhet, informationssäkerhet, integritet och allas rätt till att delta i samhället på lika villkor är fortfarande något som är i akut behov av att komma upp i politiskt fokus i riksdagen, inte minst med tanke på vad vi de senaste 10 åren sett för utveckling på den fronten i Sverige.

Ett par bra framsteg överskuggas markant av fler integritetsintrång och myndighetshaverier, och den trenden måste upphöra.

Ytterligare information står att finna i nomineringen till styrelsen;
https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=40784&highlight=kandidat+isaksson

Svara med citat
  (#2) Gammal
Isaksson Inte uppkopplad

Isakssons avatar

Reg.datum: Jan 2010

Länk: #297769
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Peter Isaksson - 2018-01-04, 13:00

Ställ gärna frågor om mitt engagemang, och för de som vill se ett axplock av det som engagerar mig kan man även besöka mig på Twitter, https://twitter.com/Isaksson_PP.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Adis B. Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2018

Länk: #297898
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Peter Isaksson - 2018-02-17, 15:04

Hej,
Nu är jag ute i elfte timmen men som politiker lär sådana situationer uppstå! Hur man tacklar dessa oväntade förfrågningar kan ge er en värdefull insikt i den vardan som kan komma att vänta er i en snar framtid. Dessutom måste ni sättas på prov lite

Det ska bli riktigt spännande läsning!

Mvh
Adis
Ansvarig för externkommunikation

Frågor:
Hur tror du att du som politiker för Piratpartiet kan påverka samhället bäst?

Vilka personliga egenskaper gör dig mest lämpad för denna roll?

Om du fick chansen att ändra på någonting imorgon, vad skulle detta vara?

Om du fick åka tillbaka i tiden och ta en fika med en historisk person, vem skulle det vara och varför?

Svara med citat
  (#4) Gammal
Isaksson Inte uppkopplad

Isakssons avatar

Reg.datum: Jan 2010

Länk: #297941
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Peter Isaksson - 2018-02-19, 01:10

Hej Adis!

Ja är ledsen att jag inte varit anträffbar, men livet utanför politiken tog min tid i anspråk de senaste dagarna.

Om än en aning sent kommer här mitt svar.

"Hur tror du att du som politiker för Piratpartiet kan påverka samhället bäst?"

Politik är ett långsiktigt arbete, oftast med stora mål som inte kan genomföras ensam utan stöd från likasinnade. Med det sagt så ser jag som vår främsta uppgift just nu att bilda opinion, att visa vilka frågor vi driver enligt våra medlemmars mandat. Mitt arbete i detta blir att vara en offentlig person som förespråkar vår politik internt, i media samt i min omgivning. Det har jag arbetat med inom partiet (från och till, och med olika befattningar) sedan 2009 ungefär. Det arbetet kommer fortsätta tills partiet når riksdag.

Vilka personliga egenskaper gör dig mest lämpad för denna roll?

Jag är en driven person som kan arbeta mycket snabbt när så krävs. Annars föredrar jag att arbeta med mina partikollegor om och när det är möjligt. Något som alltid stimulerat mig i mitt arbete är insändarna vi skriver gemensamt.

Om du fick chansen att ändra på någonting imorgon, vad skulle detta vara?

Denna fråga är, om jag får säga det, rätt diffus. Utan några som helst parametrar som definierar frågan skulle jag se till att släppa forskning och vetenskapen fri för alla att arbeta vidare på. Det är även en av anledningarna till att jag gillar vår syn på just den aspekten inom partiet. Vi människor har en enorm kollektiv potential som vi knappt sett början på ännu. Man kan dock skönja, med vår moderna världsomspännande kommunikation, vad som komma skall. Såväl på individnivå, och på den globala arenan, ser vi nu att människor har tillgång till information, forskrning och framsteg som aldrig förr. Vi måste fortsätta utveckla och dra nytta av den potentialen som art om vi skall nå ända fram.

Om du fick åka tillbaka i tiden och ta en fika med en historisk person, vem skulle det vara och varför?

Jag behöver inte åka tillbaka i tiden då Jocelyn Bellfortfarande är i livet. (såvitt jag vet). Denna remarkabla kvinna var först med att upptäcka en pulsar. Detta öppnade upp för hela vår moderna astrofysik då hennes arbete influerade forskning kring svarta hål och på så vis även hjälpte till att ge ytterligare stöd för Einsteins teorier. Det hade varit mycket intressant att få samtala med henne.

Jag hoppas detta ger en bild av vem jag är, och att det besvarar dina frågor.

Vänligen,
Isaksson

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer