Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Filmekaren Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008
Standard Närvarande på lokala fiket kampanjen!!! - 2009-02-24, 09:33

Hej

Jag heter Johan och sitter i Norrbotten, skulle vilja säga det här med all blygsamhet eftersom jag har ingen erfarenhet av att driva politik.

Har bestämt mig för att engagera mig i EU-valet för piratpartiet. Det är väl känt att jag inte gör saker halvdant. Min plan var att försöka få ut en kort debattartikel, spot, eller i värsta fall poster som får klistras upp. Upplägget behöver lite mer kött på benen, det är bara ett utkast i dagsläget.

Min plan handlar om att skapa ett roterande schema med medlemmar som med en flagga, tröjor eller annat klart identifierar sig som piratpartiet på ett centralt fik eller inne på något kulturhus. Och finns tillgängliga ända fram till EU-valet för att diskutera, dela ut en broschyr eller svara på frågor. Utan att för den delen vara störande, opportunistiska, högljudda eller på annat sätt ge någon anledning att ifrågasätta vår rätt att vara på plats.

Vi måste försöka nå lite människor som inte är på nätet och genom att synas så skapar vi känslan att 'det kanske inte är en bortslängd röst - dom här människorna finns ju på riktigt'.

--------

EU-valet, Norrbotten och Piratpartiet

"Man är ju inte dummare än att man förstår det är lång väg till Bryssel, och ändå längre från Bryssel och hit" är vad Ronny Eriksson säger när han sjunger med det lokalt älskade Euskefeurat, och visst är det långt till Bryssel. Sanningen i dagsläget är dock att mycket av våra rättigheter, vår framtid och våra liv påverkas av dom beslut som tas där långt borta. Se bara på Medina rapporten som inte bara försöker göra våld på vårt rättssystem och grundlag utan även förtrycka tidigare beslut och rapporter från parlamentet. Om man inte vet vad Medina rapporten är så är det ett betänkande som mer eller mindre är en önskelista för särintressen från upphovsrättslobbyn, en grupp mycket professionella och heltidsanställda människor som jobbar för ett vinstintresse. Det går inte att missa att kampen här är David mot Goliat där den ena sidan har otroliga ekonomiska resurser och erfarenhet av att påverka politiska beslut som ställs mot folkviljan.

EU-valet 2009 står vid dörren, det är bara tre månader kvar, den kanske inte har knackat på men den skrapar av snön från skorna på farstutrappen. Det är hög tid att sätta på kaffet och ta på sig något presentabelt, för att inte rösta i EU-valet är en dålig protest, vi har inte råd att förlora den chans vi har att faktiskt påverka vad som är grundläggande för en demokrati. Värnet om den enskildes privatliv är lagfäst i Sveriges grundlag. Ur denna grundläggande rätt springer flera andra viktiga mänskliga rättigheter såsom yttrande- och åsiktsfrihet, informationsfrihet, rätten till kultur och rätten till personlig utveckling. Alla försök från den offentliga maktens sida att inskränka dessa rättigheter måste ifrågasättas och mötas av ett kraftfullt motstånd.

Det behövs en röst för förnuftet, det behövs en röst för individens grundläggande frihet och privatliv - vi behöver i alla fall en människa på plats i EU parlamentet som politikerna där måste lyssna på. För att han är vald av folket, för att vi inte vill ha något övervakningssamhälle, för att vi kan höja våra röster så att det hörs ända ner till Bryssel.

Piratpartiet Norrbotten kraftsamlar nu, inte bara för att vinna röster i EU-valet men även för att skapa medvetenhet om vad som faktiskt händer och det vägskäl vi står inför. Vi kommer att finnas tillgängliga på X, Y, under X Y , för att svara på frågor eller bara prata lite över en fika. På webb-adressen P finns ett uppdaterat schema var och när vi kommer att finnas.

/Partimedlem btw

Svara med citat
  (#2) Gammal
Loverboy Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #133061
Standard RE: Närvarande på lokala fiket kampanjen!!! - 2009-03-12, 10:09

Mycket bra initiativ. Hur har det fortskridit? Behöver du stöd/hjälp/förslag till ytterligare argument/formuleringar?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Byt vice DL i Syd-(kampanjen) DP Kampanjer 9 2009-08-19 11:32
Lite annorlunda PP-bilder att använda i kampanjen Tesla Affischer, flyers, klistermärken osv. 4 2009-05-06 19:38
EU-valet, vad händer med kampanjen? megaman Europaparlamentsval 2009 3 2009-01-28 19:19
Kampanjen som ska lyfta folkpartiet Snild Dolkow PP i media 9 2006-08-11 14:40