Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
voter Inte uppkopplad

voters avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-23, 01:28

Mötet med Bodström i skolan blir ju mer av en föreställning, men visst du har helt rätt - burop ska inte uppmuntras.

I så fall sk man nog bara dra 2-3 korta stängda frågor i slutet och sedan dela ut material i stället.

Edit: ä->ö

Svara med citat
  (#2) Gammal
dartos Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #48135
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-23, 21:41

Vad tycks om en historia som folk kan relatera till?

Jag skrev ihop ett utkast. Redigera, kopiera, skriv om, gör vad ni vill. En tanke bara

Bodströmsamhället

Frida är 29 år och jobbar som sjuksköterska på det allmänna sjukhuset. Där trivs hon bra och trots det ibland hårda arbetet går hon alltid hem glad över att ha hjälpt någon under dagen. Johan är Fridas man. De gifte sig för några år sedan efter att ha träffats genom bekanta. För fem år sedan fick de sitt första barn, Henrik, och väntar nu ett andra, en liten flicka. Frida och Johan ser ljust på framtiden.

Vad de inte vet är att deras hem är buggat. Överallt i deras hem har polisen monterat avlyssningsutrustning. Detta gjordes när Frida och Johan hälsade på Fridas föräldrar för ett par veckor sedan. Mikrofoner och kameror med radiosändare gör att polisen från stationen kan avlyssna allt som sker i deras hem. Via Fridas och Johans mobiltelefoner kan polisen spåra varenda de plats de besökt den senaste tiden. På deras dator har polisen installerat spionprogram som registrerar varenda tangent som trycks ner på tangentbordet, alla mejl som skickas läses av polisen och varenda hemsida som besöks lagras. Till och med webbkameran som femåriga Henrik använder när han pratar med sina kompisar på förskolan sitter polisen och tittar på.

Varför detta? undrar många. Har Frida och Johan gjort något? Svaret är nej. Men en pojkvän som Frida hade under gymnasiet är misstänkt för inblandning i ett rån för en månad sedan. Frida hade inte varit i kontakt med honom sedan han hoppade av gymnasiet för 12 år sedan. Men för tre veckor sedan träffade hon honom på stan och de växlade ett par ord. Han var skuggad av polisen och sedan dess är Frida, utan att veta om det, inblandad i polisens utredning.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #48168
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-23, 23:58

dartos: Inte direkt dåligt exempel, men jag tror att folk kommer se hela formen, att det är en berättelse som något vi hittar på, "nä nu är ni bara paranioda", hör själv vad Bodstöm säger: "bara grovt kriminella". Jag tror man måste ha mer hårda fakta med källhänvisningar.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#4) Gammal
Grodan Inte uppkopplad

Grodans avatar

Länk: #48175
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-24, 00:29

Citat:
Herr_Bengtsson (2006-Aug-22)

Besök i Perstorp, Örkelljunga och Åstorp den 23 augusti.

10.30 Öppet möte på torget i Perstorp angående polisfrågan.

13.00 torgmöte i Örkelljunga centrum. Rosutdelning och möte med väljare.

15.00 torgmöte i kommunparken i Åstorp. Rosdelning och möte med väljare.
Jaha - var det någon som var där och delade ut flygblad? Blev ni gripna?

--

This statement conatins an error.

Svara med citat
  (#5) Gammal
manimani Inte uppkopplad

manimanis avatar

Länk: #48195
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-24, 05:08

Nu har jag försökt kolla upp vilka saker som hör till vilka propositioner, och försökt klämma ihop min text så att den får plats på en dubbelsidig A5.

Dock tror jag inte riktigt helhjärtat på det här upplägget än. Texten är fortfarande alldeles för lång och alldeles för faktaspäckad och "fact-minded" med korvstoppningsfeeling. Jag har haft svårt för "kill your darlings", så nån annan får ta vid med redigeringen nu.

Men ett preliminärt A5-flygblad finns alltså som attachment till den här posten. Jag har använt OpenOffice och vet inte hur de konverterade .doc- eller .rtf-filerna ser ut i Microsoft Word.

EDIT: Det verkar som om de konverterade filerna inte funkar så bra, även om det inte finns mycket till formatering i originaldokumentet heller. Men här är iallafall en länk till dokumentet i originalformatet, om det kan hjälpa någon: bodstromsvarsta2.sxw

EDIT 2: Äsch, det här gick ju inte så bra. Bilden som inte syns i dokumentet ska naturligtvis vara en PIRATPARTIET-logga. Dokumentet behöver hursomhelst editeras mera.

EDIT 3: För de som vill editera texten, be warned: Jag orkade inte leta upp rätt funktion i programmet så jag använde vanliga bindesstreck istället för mjuka avstavningsmarkörer. Så mobba mig inte för det.
Bifogade filer
Filtyp: doc bodstromsvarsta2.doc (23.0 KB, 74 visningar)
Filtyp: rtf bodstromsvarsta2.rtf (13.3 KB, 74 visningar)

Svara med citat
  (#6) Gammal
Multidisciplinär Inte uppkopplad

Multidisciplinärs avatar

Länk: #48203
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-24, 07:30

Jag har fixat lite med layouten och lagt till lite.. men det upptar fortfarande inte mer än 2 A4

http://forum.piratpartiet.se/Attachment570.aspx

http://forum.piratpartiet.se/Attachment569.aspx

Hur får man med attachments egentligen?

<b>Multidisciplinär</b> - <i>Kompositör/Musiker/Design & IT</i><br>
<br>
Lyssna/ladda min musik på <a href="http://www.myspace.com/karlmcfaul" target="_blank">MySpace</a> (':D')<br>
Besök mig på min <a href="http://www.karlmcfaul.com" target="_blank">hemsida</a> (':hehe:')

Svara med citat
  (#7) Gammal
manimani Inte uppkopplad

manimanis avatar

Länk: #48205
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-24, 07:34

Citat:
Karl McFaul (2006-Aug-24)Jag har fixat lite med layouten och lagt till lite.. men det upptar fortfarande inte mer än 2 A4

Toppen! Ursäkta en ohyfsad fråga, men vart är filen?

Svara med citat
  (#8) Gammal

Multidisciplinärs avatar

Länk: #48206
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-24, 07:37

lyckades inte få med den..?

<br>
Lyssna/ladda min musik på <a href="http://www.myspace.com/karlmcfaul" target="_blank">MySpace</a> (':D')<br>
Besök mig på min <a href="http://www.karlmcfaul.com" target="_blank">hemsida</a> (':hehe:')

Svara med citat
  (#9) Gammal
manimani Inte uppkopplad

manimanis avatar

Länk: #48208
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-24, 07:43

När du skriver ett meddelande, så bläddrar du ner till under smiliesarna ("Post Options Message Icons") så finns där en lista på tillåtna attachmentändelser o en knapp "Edit Attachments". Tryck på "Edit Attachments". Då får du fram ett dialogfönster. Där kan du browsa fram filnamn på din hårddisk genom att trycka på en "Browse"-knapp. När du har gjort det får du inte glömma att trycka på knappen "Upload Attachments" i samma dialogbox som "Browse"-knapparna.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Multidisciplinärs avatar

Länk: #48211
Standard RE: Följetongskampanj: Besök Bodströms turné. - 2006-08-24, 08:01

Nu då?

Grym bok förresten: "Gödel Escher Bach", som du hämtat din bild från! Har själv listat den på profilsidan på min blog.
Bifogade filer
Filtyp: doc bodstromsvarsta3.doc (39.5 KB, 70 visningar)
Filtyp: rtf bodstromsvarsta3.rtf (16.0 KB, 85 visningar)

<br>

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kba Projektor på besök i Göteborg mengedej 15. Hallands län 5 2009-05-20 21:56
Metro om bodströms besök på borgarskolan. Yo-L 11. Malmö kommun 3 2006-09-01 12:14
Följetongskampanj 1b: Besök Bodströms turné. Konsekvenser av övervakningen. Anders Hedberg Funktionärer noterar (STÄNGD) 0 2006-08-27 16:14
Bodströms besök i Kronoberg agnesson Funktionärer noterar (STÄNGD) 9 2006-08-27 02:45
Följetongskampanj 2: Artisten Petter agnesson Funktionärer noterar (STÄNGD) 7 2006-08-26 07:18