Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
zeke82 Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009
Standard I dag svek jag mitt parti.. - 2009-08-18, 19:21

Idag svek jag mitt parti och mig själv. Tränade på SATS inne på Hötorget och in kommer Martin Andrzej Rolinski (sångaren från BWO). Jag hade tränat i redan 1.5 timme så både kropp och knopp var rätt mör.

Utan att ta vidare notis om honom (då jag ej är något vidare fan av hans musik) fortsatte jag med min ryggövning varpå han och hans kamrat började utföra samma övning brevid mig. De fortsatte sin disskussion som jag ej hört tidigare förrutom enstaka ord då jag nu kristallklart hörde vad han (Martin Andrzej Rolinski) sade. Han hade varit på någon träff och sett Rick Falkvinge, varpå han drog parallellen mellan honom och en äcklig pedofil (ett äckel som springer efter småtjejjer ordagrant) och dementerade hela partiets politik och beskrev partiets medlemmar som ungar villka har blivit vana vid gratis och nu ej vill betala för sig eller utveckla någon form av konstruktivt synsätt.

Det kliade i min kropp och jag försökte med mycket kraft att hålla tillbaka min vilja att säga "idiot, du står precis nu brevid en av de snorungarna som inte vill betala för sig, och en anhängare av äcklet du just beskrev".

Jag ville förklara att konsumenterna visst vill betala för sig och att film/musik industrin måste anpassa sig till marknade och erbjuda nya möjligheter och tjänster som är anpassade efter våra behov. Jag ville säga att spotify är ett steg på vägen och ett bevis på denna vilja hos oss (köpte själv premium för ett tag sedan). Men jag stod där stum och irriterad, efterklok nu på pendeltåget hem.

Så jag vill be om ursäkt att jag inte tog denna guldchans att konfrontera Martin Andrzej Rolinski, som tydligt ej läst på vad partiet står för eller dess värderingar, utan väljer att generallisera dess medlemmar och via personliga påhopp gentemot Rick Falkvinge demonstrera sina åsikter.

Mvh Victor

Svara med citat
  (#2) Gammal
Christoffer.Edlund Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #166936
Standard RE: I dag svek jag mitt parti.. - 2009-08-21, 22:50

Citat:
zeke82 (2009-Aug-18)Idag svek jag mitt parti och mig själv. Tränade på SATS inne på Hötorget och in kommer Martin Andrzej Rolinski (sångaren från BWO). Jag hade tränat i redan 1.5 timme så både kropp och knopp var rätt mör.

Utan att ta vidare notis om honom (då jag ej är något vidare fan av hans musik) fortsatte jag med min ryggövning varpå han och hans kamrat började utföra samma övning brevid mig. De fortsatte sin disskussion som jag ej hört tidigare förrutom enstaka ord då jag nu kristallklart hörde vad han (Martin Andrzej Rolinski) sade. Han hade varit på någon träff och sett Rick Falkvinge, varpå han drog parallellen mellan honom och en äcklig pedofil (ett äckel som springer efter småtjejjer ordagrant) och dementerade hela partiets politik och beskrev partiets medlemmar som ungar villka har blivit vana vid gratis och nu ej vill betala för sig eller utveckla någon form av konstruktivt synsätt.

Det kliade i min kropp och jag försökte med mycket kraft att hålla tillbaka min vilja att säga "idiot, du står precis nu brevid en av de snorungarna som inte vill betala för sig, och en anhängare av äcklet du just beskrev".

Jag ville förklara att konsumenterna visst vill betala för sig och att film/musik industrin måste anpassa sig till marknade och erbjuda nya möjligheter och tjänster som är anpassade efter våra behov. Jag ville säga att spotify är ett steg på vägen och ett bevis på denna vilja hos oss (köpte själv premium för ett tag sedan). Men jag stod där stum och irriterad, efterklok nu på pendeltåget hem.

Så jag vill be om ursäkt att jag inte tog denna guldchans att konfrontera Martin Andrzej Rolinski, som tydligt ej läst på vad partiet står för eller dess värderingar, utan väljer att generallisera dess medlemmar och via personliga påhopp gentemot Rick Falkvinge demonstrera sina åsikter.

Mvh Victor

Du är förlåten min vän =)

-------------------------------------------------------------------------------------

"No human really “invents” or creates anything on his or her own.

Every idea and creation that has emerged has been done so based on the contributions of prior generations work, environmental influences and/or peer feedback. As Isaac Newton once said: “If I have seen

further, it is only by standing on the shoulders of Giants”"

Christoffer Edlund, KL Örnsköldsviks Kommun.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Davisx3m Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #166939
Standard RE: I dag svek jag mitt parti.. - 2009-08-21, 23:02

Citat:

Du är förlåten min vän =)

+1

-------------------------------------------------
David Bergström
Ordförande i Ung Pirats östra distrikt.
KL i Strängnäs kommun
VL i Södermanlands Län
Msn: Yuriswe@hotmail.com
Mob Nummer: 0709308570
  Skicka ett meddelande via MSN till Davisx3m  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Kristofer Pettersson Inte uppkopplad

Kristofer Petterssons avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #167561
Standard RE: I dag svek jag mitt parti.. - 2009-08-26, 17:51

Citat:

Nästa gång kan du ju tänka på dem som faktiskt står upp för piratpartiet och som spenderat många timmar med att tänka ut varför det behövs. Medlöpare som snubblar på mållinjen får ingen att skratta.

Angående kritik mot Rick Falkvinge, eller någon annan specifik individ i Piratpartiet, ska du kontra med det uppenbara faktum att partiet är större än någon enskild medlem. Hänvisa till Christian Engström, Erik Josefsson, Anna Troberg, Infinite Emma, Oskar S, Mattias B, Amelia ... Det finns många som bygger piratpartiet lika mycket som Rick Falkvinge och det är det som gör oss relevanta.

Angående Spotify är det ett steg.. men inte i rätt riktning. Rätt vore det om det gav varje enskild artist större möjlighet till enskild marknadsanpassning. Nu är Spotify istället ett sätt för Sony Music att rövknulla Magnus Uggla. Fast för oss konsumenter är det naturligtvis trevligt.

Svara med citat
  (#5) Gammal
admkenshin Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #179379
Standard RE: I dag svek jag mitt parti.. - 2009-11-12, 17:29

Citat:
Kristofer Pettersson (2009-Aug-26)Angående Spotify är det ett steg.. men inte i rätt riktning. Rätt vore det om det gav varje enskild artist större möjlighet till enskild marknadsanpassning. Nu är Spotify istället ett sätt för Sony Music att rövknulla Magnus Uggla. Fast för oss konsumenter är det naturligtvis trevligt.
Naturligtvis är det ju tråkigt då artister blir lurade till att skriva 'skivkontrakt' (mera stöldkontrakt) av de stora, men de har ju tekniskt själva gått med på dessa avtal. Sen ska det sägas att för 99kr /mån så skulle VÄLDIGT många människor behöva betala för att alla artister ska kunna leva på det.

Om Herr Uggla och andra artister söker ekonomisk trygghet och ett liv i relativ lyx så har jag en (sannolikt, inte helt testad ännu) fungerande lösning. Detta är dock en bra bit utanför PPs program.

admkenshin
bajsnödig ingenjör

Svara med citat
  (#6) Gammal
joakim.k-Skövde Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #182876
Standard RE: I dag svek jag mitt parti.. - 2009-11-23, 21:48

HAHAHAHAHA, han blir ju tom hellre rövknullad av piratebay!
'quote of the day...erm....night!

_____________________________________________________________________________________

//Joakim Kävrestad
Kommunledare i Skövde och Falköping
-Utan öppna standarder hade internet inte funnits!

Jag vill vara en kraft som hjälper PP att lyckas i regeringen!
Här kan ni fråga mig var ni vill veta om hur jag vill jobba och varför jag är ett bra val för PP:
http://forum.piratpartiet.se/Topic185851-536-1.aspx

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ska mitt parti (c) svika i frågan om FRA? Alexander F PP i media 2 2008-06-02 19:14
Bodströms svek växer! Danska facket krypterar. Anders Strömgren PP i media 22 2007-09-23 00:28
Så tycker de - parti för parti Noz Övrig piratpolitik 14 2006-07-08 00:32
Jun-03: Mitt tal i Stockholm Rick Falkvinge Allmän information och frågor 59 2006-06-10 16:50
Gp skriver om mitt tal Mika Sjöman PP i media 7 2006-06-04 19:38