Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
dragontrumpetare Inte uppkopplad

dragontrumpetares avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Ska vi ställa upp i kommunalvalet - 2006-03-17, 16:32

Har inte rösta, men rösta nog som Tor. Men Cecilia har en poäng där. Men jag tänker mera åt andra håller. Piratpartiet är meran en nationell och i slutändan internationell fråga. Men skulle inte piratparitet blir lite mera av ett kulturpartie om man nu gav sig in i ett kommunalt arbete? Alltså, piratpartiet stödjer ju trots allts upphovshavaren, genom att förenkla för denna att enklare få ut sina verk. Och detta genom att minska på just de stora multinationella företagen att ta kontrollen på dessa verka. Så indirekt så är piratpartiet bra för Musiker, Spelmakare och konstnärer. Vi kanske skulle försöka hjälpa just dessa människor att komma ut. Genom att argumentera för konserthus t ex. Borlänge, som jag bor i, har t ex en av Sveriges bästa musikskolor för ungdomar och samtidigt då en av Sveriges bästa ungdomsorkestrar. Dessa spelar sina konserter och repar i dåliga undermåliga lokaler, som gör att allt de gör låter skit. Alltså, att vi kanske blir mera ett partie för de som gillar konst, och självklart det som cecielia sa. Självklart måste vi ju också få en uppfattning i sjukvård, skola o s v. Men ändå, jag vet inte i hur många kommuner som just kulturen skärs ner i. Vad jag vet, så får Borlänge kommunala musikskola fortfarande samma belopp som de fått de senaste 5 åren. Trots inflation och mindre värde i pengarna, vilket ger högre kostnader. Vilket i sin tur betyder, att musikskolan måste skära ner. Detta i sin tur, gör att musiken, och kost mm. får problem i framtiden. OM detta fortsätter, så kommer vi inte ha någon kultur att värna om, vilket leder till att det inte finns några band, musiker, konstnärer att försöka få ut. Äsch, nu flummade jag ut igen... typiskt mig.

Släpp fildelningen fri!!!

Säger Dragontrumpetare:cool:
  Skicka ett meddelande via ICQ till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via MSN till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via Yahoo till dragontrumpetare  
Svara med citat
  (#2) Gammal
ozzicat Inte uppkopplad

ozzicats avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #12477
Standard RE: Ska vi ställa upp i kommunalvalet - 2006-03-18, 16:50

Jag tycker att det är bra om vi kan synas och höras på alla arenor där vi kan få tillträde. Kommunpolitiken är en EU är en annan så varför inte ta dom möjligheter det finns att påverka. Att höras i alla forum är viktigt om vi skall bli starka i valet.

Yan Ryberg

Suppleant i Östergötland
  Skicka ett meddelande via MSN till ozzicat Skicka ett meddelande via Skype™ till ozzicat  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
PP Vänersborg i kommunalvalet 2010? dansve 18. Norra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland norra) 1 2009-12-10 14:58
Utkast till plattform för kommunalvalet 2010 Mårten Fjällström 3. Uppsala län, 41 2009-09-11 20:04
Kommunalvalet - Nya politiker på arenan Jocce Hedberg Lokalval 2010: Diskussion 23 2009-09-01 12:26
Piratpartiet siktar på kommunalvalet Anders Truedsson PP i media 14 2009-06-25 11:57
Ställa upp i kommunval? Christian Björklund 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 6 2006-03-29 22:24