Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
joth Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009
Standard En VARNING! - 2009-06-05, 01:45

Okay, får be om ursäkt för versalerna...men det här är så pass viktigt att jag anser det befogat.

Jag kommer att jobba som valförättare under valdagen och var tidigare idag på ett informationsmöte om procedurer o.s.v.

Om ni ännu inte har röstat eller om ni fortfarande försöker övertyga andra om att rösta på piratpartiet se för guds skull till att i de fall det inte finns färdigtryckta partisedlar att skriva UT piratpartiet. Dvs, använd absolut INTE förkortningen PP.

Enligt ordföranden i valnämnden i min kommun finns det en risk att rösten kommer att räknas som en röst på partiet pp, och inte piratpartiet då förkortningen inte är, enligt valnämnden, en vedertagen förkortning så som s, mp, m, kd osv. Jag vet, det låter otroligt dumt men bäst att ta det säkra före det osäkra.

(#2) Gammal
donner Inte uppkopplad

donners avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #154003
Standard RE: En VARNING! - 2009-06-05, 01:51

Men det vet vi redan

Men det är väl kanske bra att du tar upp det ändå, i fall folk missat!

Citat:
Blanka valsedlar

På alla ställen där du kan rösta finns dessutom blanka valsedlar.

Om det saknas namnvalsedlar för Piratpartiet i din lokala röstningslokal eller vallokal kan du ta en blank valsedel utan förtryckt partinamn och tydligt texta Piratpartiet på den. Skriv inget annat, som t.ex. kandidatnamn, och skriv inte partinamnet på något annat sätt än just Piratpartiet (ett ord, inget bindestreck) - det är noga med stavning, avstavning och dylikt. Bara partinamnet får stå på en blank valsedel, inget annat.

http://www.piratpartiet.se/rosta_pirat_i_eu_valet

(#3) Gammal
joth Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #154005
Standard RE: En VARNING! - 2009-06-05, 01:58

Jo, men det är hårdare i år tydligen. Jag jobbade förra gången med, och då sades det att, lite omskrivet men ändå, att "så länge det är solklart vad väljaren menade så är det okay". Dvs, JL räknades då som synonymt med junilistan. Så är tydligen inte fallet i år.

Lite märkligt är det dock...förkortningen räknas eventuellt som "ogiltig" men partiet i sig är tillräckligt stort för att vara förtryckt på rapporteringsblanketterna...

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är