Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Jens Ingloff - 2018-02-20, 12:19

Citat:
Ursprungligen postat av Jens Ingloff Visa inlägg
Dock, tycker att “en av partiets största fokusfrågor” är en något överdriven beskrivning, eftersom fokusfrågorna bara är tre. Huruvida den i sig är stor, är en annan sak.
Mja, semantik. Jag tror vi bägge förstår vad vi menar, det är viktigast.

Citat:
Om antalet som röstade i frågan om fokusfrågor vore representativt för medlemmarna som helhet, borde 6/38 (15,79 %) i riksdagslistvalet ha med kandidat/-er som inte vill ha legalisering bland fokusfrågorna. Nu är förvisso 38 röstande väl litet för att kunna dra slutsatser, men hoppas kan jag. Tror i alla fall att sannolikheten är större än att jag vinner storvinsten på Triss.
Det är ändå ett demokratiskt beslut, även om jag hade hoppats på fler deltagare. Medlemmarna har valt att vi ska fokusera på dessa frågor, och då tycker jag att det är riksdagskandidaternas uppgift att följa detta. Jag kandiderade redan inte av andra skäl, men även om jag i övrigt hade velat det hade jag låtit bli på grund av medborgarlönsfrågan, eftersom jag inte hade kunnat tala för den.

Citat:
Håller med dig, finns bättre sammanhang. Om möjligt diskuterar jag gärna IRL om/när vi båda ses vid någon piratpartiaktivitet framöver, oavsett om jag är med på riksdagslistan eller inte. Har inget emot skrift, men just nu har jag mycket annat att tänka på. Och jag gillar att ha åtminstone inledande diskussioner IRL, särskilt i kontroversiella frågor.
Gärna! Det är bara att höra av sig, helst på mail som sagt. Imorgon eller om ett år.

Citat:
Må Piratpartiet nå stora framgångar, oavsett om jag kommer med på listan eller inte!
+1!

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Didrik Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2018

Länk: #297945
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Jens Ingloff - 2018-02-22, 09:07

Tack för klargöranden, nu vet vi som sagt lite mer om dig.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är