Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
oZen Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-15, 14:16

Citat:
Milleniumpiraten (2009-Apr-15)Såååå...nu till själva kärnan.....vågar man ladda ner nu med sin Relakks uppkopplad (när den nu ibland är det)????

Alltså fungerar den anonyma surfningen så att IPRED blir verkningslös eller ska man inte lita på Relakks och liknande tjänster???

funderar över detta också.. men jag använder dold.se.. känns inte så säkert med det, men vad vet jag.. kan någon bekräfta nåt eller så, eller annat, eller liknande?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation.”

- Oscar Wilde

Svara med citat
  (#2) Gammal
Daniel Ekblad Inte uppkopplad

Länk: #138126
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-16, 19:54

Kör utan VPN, blir ju som att betala för att få en sämre hastighet än sin ursprungliga.

Gå med i en seriös fildelningsförening istället, mediabot.se.

:hehe:

Svara med citat
  (#3) Gammal
M.Karlsson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #138679
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-18, 10:49

Daniel.

Kollade din rekommendation....mediabot. vad är det som säger att denna förening är seriös?? Har du mer info än vad som finns på deras site? Om man ska betala 595sek/år så vill man ju inte att några skojare blir rika.

Svara med citat
  (#4) Gammal
n00b Inte uppkopplad

Länk: #138776
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-18, 17:11

Jag kör Flashbacks VPN, vilket är samma sak som Relakks bara ett annat namn och pris.

Den blev seg och ostabil när IPRED kom igång. Inget konstigt, Ipredator var inte igång och det blev en stor anstormning och kapaciteten räckte inte till. Relakks har sedan dess uppgraderat kapaciteten och fortsätter uppgradera. Numera fungerar den alldeles utmärkt (för mig ska jag kanske tillägga). De spontana nedkopplingarna är borta och har knappt någon förlust i hastighet. Har 10/10 från min ISP och maxar linan med torrenttrafik.

När Ipredator kommer igång kommer belastningen på nuvarande VPN-leverantörer att minska kraftigt vilket ytterligare förbättrar deras kapacitet.

Se bara till att all trafik endast kan passera via VPN-tunneln, skulle den gå ner vill man inte gå ut på nätet via sitt vanliga IP. https://www.flashback.info/showpost....6&postcount=19

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #138839
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-18, 19:36

Citat:
M.Karlsson (2009-Apr-18)Daniel.

Kollade din rekommendation....mediabot. vad är det som säger att denna förening är seriös?? Har du mer info än vad som finns på deras site? Om man ska betala 595sek/år så vill man ju inte att några skojare blir rika.

Jag är en av killarna som startade den på begäran av ganska många fildelare på en tracker är en gammal torrenträv som lagt ner åtskilliga timmar varenda dag i flera år helt gratis med att vara invovlerad i olika projekt inom torrents.

Nu hjälper ju inte min garanti men skulle aldrig få för mig att lura folk på pengar. Har även nämnt att om det inte blir tillräckligt populärt så att kassa gör en betydelse så kommer merparten av de befintliga medlemmarnas pengar betalas tillbaka, det enda som kanske behålls är kostnaderna för webbhotell och domän. Tror att folk precis som du med viss rätt är lite skeptiska och rädda för att tro på konceptet, vilket kanske innebär att iden inte kommer fungera. Blir det som i Danmark med kravbrev som skickas hem till privatpersoner så tror jag starkt på konceptet men haken är ju att få tillräckligt med medlemmar så att kassan verkligen kan göra nytta. Priserna kan ju låta höga jämfört med den gamla sidan som fanns med ungefär samma koncept för några år sedan men då är ju risken betydligt större nu och ansvarig person för den gamla sidan passade ju lägligt på att lägga ner sin sida när de nya lagarna kom på tapeten.

Jag tycker du/ni ska ta kontakt på mail, är inte främmande för att ens prata med dig på telefon eller om möjligt i verkligheten.

Svara med citat
  (#6) Gammal
M.Karlsson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #138951
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-19, 04:01

Tack Daniel!

Svara med citat
  (#7) Gammal
C Upp Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #138989
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-19, 10:26

Tycker inte det låter bra med en kassa för att betala böterna med. De ska inte ha ett enda öre! Klart bättre att anonymisera sitt IP, då får de inget att gå på.

Visst, om man inte bryr sig om rättsosäkerheten utan bara vill klara sin egen plånbok så visst. Då fungerar ju idén. Men det ger ju film och musikbolagen pengar i fickan och ammunition i debatten. "Vi sätter dit folk och de betalar, då är lagen lyckad...".

Nej. Kör på VPN istället. Hellre pengarna hamnar i fickorna hos våra vänner, även om de också är ute för att tjäna pengar, så driver de ju tekniken framåt samtidigt, istället för bakåt, än i fickorna hos bolagen som inte kunde bry sig mindre om sina kunder.

Och passa även på att sluta köpa skivor och film helt och hållet. Och låt inte försäljningssiffrorna gå upp efter IPRED1.

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #139068
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-19, 14:26

Citat:
C Upp (2009-Apr-19)Tycker inte det låter bra med en kassa för att betala böterna med. De ska inte ha ett enda öre! Klart bättre att anonymisera sitt IP, då får de inget att gå på.

Visst, om man inte bryr sig om rättsosäkerheten utan bara vill klara sin egen plånbok så visst. Då fungerar ju idén. Men det ger ju film och musikbolagen pengar i fickan och ammunition i debatten. "Vi sätter dit folk och de betalar, då är lagen lyckad...".

Nej. Kör på VPN istället. Hellre pengarna hamnar i fickorna hos våra vänner, även om de också är ute för att tjäna pengar, så driver de ju tekniken framåt samtidigt, istället för bakåt, än i fickorna hos bolagen som inte kunde bry sig mindre om sina kunder.

Och passa även på att sluta köpa skivor och film helt och hållet. Och låt inte försäljningssiffrorna gå upp efter IPRED1.

Självklart finns ju inte en sådan förening för att vi vill att folk ska betala ut hursomhelst men den är ju till för att hjälpa de personer som kanske en dag får ett kravbrev i lådan med ett krav på belopp på flera tusenlappar och om man inte betalar så stäms man, förlorar du sen i rätten så kan man räkna med att den kostnaden blir betydligt dyrare och alla eller säkert de flesta har inte tex 20 000 extra att slänga upp på ett par veckor, utan kanske istället hamnar hos kronofogden till slut.

De är ju väldigt lätt att sitta och säga att man inte ska betala när man själv inte har fått ett sådant krav på sig.

Svara med citat
  (#9) Gammal
C Upp Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #139151
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-19, 18:08

Jag tror nog att om den dagen kommer, när breven börjar komma, om personen i fråga går till kamp mot bolagen istället för att rulla över på rygg och betala direkt, så kommer internetclustret att hjälpa till att betala skadeståndet ifall det blir en fällande dom.

Det jag är rädd för är ju att såna här tjänster helt enkelt gör att bolagen får pengar utan problem, och det gör i såna fall inte direkt att de kommer ge sig, snarare kommer det upptrappas, för då har de ett nytt sätt att tjäna pengar utan att göra nåt annat än att skicka ett brev.

Nej, upp till kamp är enda sättet tills partiet får nåt att säga till om. Anonymisera hellre.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Pirate Pete Inte uppkopplad

Pirate Petes avatar

Länk: #139684
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-20, 20:05

Använder själv Relakks.

Huvudsakligen för att jag tycker att det inte angår någon annan vilka sidor jag är inne på.

Fildelar i väldigt begränsad omfattning.

Relakks har funkat bra tycker jag. Har inte påverkat hastigheten speciellt mycket, även om den blivit mer varierad nu.

Ibland kan det gå lite långsammare, men jag överlever.

-Shiver me timbers!

:cool:

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
FRA:s framtid osäker utan ny lag Anders Strömgren PP i media 3 2008-06-16 10:19
Relakks död? Ken Rabelius Övrig diskussion 2 2008-03-18 18:10
relakks down? In English 0 2007-10-14 02:12
Swedish company offers new passports for computers to surf the Web Christian Engström PP i media 0 2007-05-21 11:56
Relakks vito Relakks 33 2006-10-03 22:37