Piratpartiets mötesplattform

Visa resultat för omröstning: Vill mötet lägga revisionsberättelsen till handlingarna?
Bifall 79 98.75%
Avslag 1 1.25%
6 mötesdeltagare (6.98 procent) valde att markera sin närvaro utan att ta ställning i frågan genom att välja alternativet Avstår.
Antal röster: 86. Du får inte rösta i den här omröstningen

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-04-04, 13:35

Tackar för upplysningen
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
  (#2) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #273790
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-04-04, 15:46

Det är förstås sorgsamt att det skett, men misstag sker. 11 000 är inte tillräckligt för att lägga stor kritik på de som gjort det, trots att sådant självklart alltid ska utredas. Om ledningen beslutat att det inte rubbar deras förtroende är jag villig att lita på ledningen och hoppas att det inte händer igen.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
  (#3) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #274024
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-04-05, 14:55

Jag hade tänkt göra det innan, men mina nycklar började strula. Jag har bytt ut mina nycklar helt idag, och därför är de inte jättesäkra. Nevertheless ligger de uppe på min hemsida, och om någon vill göra en närmre verifiering av nycklarna kan man kontakta mig, så kan vi träffas och byta dem på papper. Nycklarna ligger här http://www.isakgerson.se/gpg/

Jag bifogar en GPG-signerad version av revisionsberättelsen. Min GPG-signatur borde vara minst likvärdig en signatur i skrivet bläck. Eftersom forumet inte tillåter bifogande av .gpg-filer bifogar jag det som länk. Den finns på http://isakgerson.se/wp-content/revi...t-2012.pdf.gpg

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

(#4) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #274801
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-04-11, 11:06

När jag läser den ekonomiska redovisningen styrelsen gjort så finns inget att jämföra med då budget gjorts om för att anpassats till utfallet under året.

Vad tycker revisorerna om hur styrelsen gjort om budgeten för att omfatta verkliga utfallet ?

Vad tycker revisorerna om att man i redovisningen inte jämför i redovisningen med förra årets motsvarande siffor utan mot budgeten som reviderats för att motsvara utfallet ?

Eller har revisorerna inte tänkt på den frågan ?

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

(#5) Gammal
Göran Widham Inte uppkopplad

Göran Widhams avatar

Länk: #274873
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-04-11, 22:35

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
När jag läser den ekonomiska redovisningen styrelsen gjort så finns inget att jämföra med då budget gjorts om för att anpassats till utfallet under året.

Vad tycker revisorerna om hur styrelsen gjort om budgeten för att omfatta verkliga utfallet ?

Vad tycker revisorerna om att man i redovisningen inte jämför i redovisningen med förra årets motsvarande siffor utan mot budgeten som reviderats för att motsvara utfallet ?

Eller har revisorerna inte tänkt på den frågan ?
Det finns inget formkrav att resultaträkningen ska jämföras vare sig mot budget eller föregående års utfall. Då föregående år var ett valår med en helt annan budget hade en sådan jämförelse inte givit särskilt mycket.

Att redovisningen och därmed bokslutets resultaträkning är så hårt knutna till budgeten är något som vi revisorer diskuterat inbördes och nämnt som ett problem med hur redovisning och bokslut idag är utformade i vår kontakt med styrelsen.

Styrelseledamot för Piratpartiet 2010 samt 2014-2016
Sammankallande i valberedningen för Piratpartiet 2013
Revisor för Piratpartiet 2011-2013
Bloggar på Sagor från Livbåten
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Göran Widham  
  (#6) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Länk: #274884
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-04-11, 23:39

Citat:
Ursprungligen postat av Göran Widham Visa inlägg
Det finns inget formkrav att resultaträkningen ska jämföras vare sig mot budget eller föregående års utfall. Då föregående år var ett valår med en helt annan budget hade en sådan jämförelse inte givit särskilt mycket.

Att redovisningen och därmed bokslutets resultaträkning är så hårt knutna till budgeten är något som vi revisorer diskuterat inbördes och nämnt som ett problem med hur redovisning och bokslut idag är utformade i vår kontakt med styrelsen.
Kan kanske tilläggas att vi förutom att ta upp det i dialog med styrelsen inte såg något skäl att arbeta med det. Det gjorde berättelsen mindre pedagogisk och skapade därför lite merarbete för oss, men det hindrade oss inte ett dugg från att presentera en noggrannt genomförd revision.

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

(#7) Gammal
Andreas Bjärnemalm Inte uppkopplad

Andreas Bjärnemalms avatar

Reg.datum: Jan 2009

Länk: #275006
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-04-13, 22:02

jag yrkar att:
revisionsberättelsen läggs till handlingarna

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
JPAnderson

(#8) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010

Länk: #276522
Standard Sv: 08. Revisionsberättelse för det föregående året - 2012-05-08, 21:43

Finner att mötet lagt revisionsberättelsen till handlingarna.

Stängt ämne
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är