Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
exodus Inte uppkopplad

exoduss avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Bredband - 2006-03-20, 23:28

Citat:
Richie (2006-Mar-20)Skriv ihop lite snygga formuleringar och lägg in det som ett förslag till principprogrammet på årsmötet. Prova att knyta ihop det med tankarna på en kulturell allemansrätt så blir det smidigare att få med, rent retoriskt.

Björn verkar het på detta, men det krävs nog att någon i styrelsen blir intresserad. Tack för uppmuntran och positivitet!

--------------------------------------------------------------------------------

Det är inte människans natur att världen ser ut som den gör, det är ett systemfel!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #12854
Standard RE: Bredband - 2006-03-21, 10:35

Citat:
exodus (2006-Mar-20)Björn verkar het på detta, men det krävs nog att någon i styrelsen blir intresserad.
Nejdå, på årsmötet är det medlemmarna som bestämmer. Du kan ju slanta in femman strax innan så har du köpt dig en röst där. ;-) Annars så borde (utan att ha pratat med dem) både Mika och Sebastian vara intresserade i sak. Om de sen tycker att det går att få in i partiets policy är en annan femma, men man kan ju försöka vinkla det lite snyggt. Björns kärnvärme tror jag däremot vi får svårt att banka in. :-D

På tal om det så dog diskussionen om sekretess i sjukvården tyvärr ut helt och om nån fortfarande vill driva den frågan så är det definitivt dags att veva igång den igen så det finns ett hyfsat färdigt förslag till årsmötet att ta ställning till. Jag ska leta fram och bumpa upp den tråden.

Björn! Ordningsfråga: Ser det egentligen riktigt bra ut att revisor är med och driver på partiets policy? Du ska ju granska verksamheten och det här börjar lukta jäv. :-P

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #12875
Standard RE: Bredband - 2006-03-21, 13:35

Citat:
Richie (2006-Mar-21)Björn! Ordningsfråga: Ser det egentligen riktigt bra ut att revisor är med och driver på partiets policy? Du ska ju granska verksamheten och det här börjar lukta jäv.
Bah! "Jag är inte bara revisor, jag är också medlem, jag vet vad som är bäst..."

Här drivs inget, jag bara agerar idéspruta.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#4) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #12877
Standard RE: Bredband - 2006-03-21, 13:47

Citat:
Björn Felten (2006-Mar-21)Här drivs inget, jag bara agerar idéspruta.
"Rikta den där ärtbössan åt nåt annat håll!" ;-D

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#5) Gammal

Björn Feltens avatar

Länk: #12883
Standard RE: Bredband - 2006-03-21, 14:25

Citat:
Richie (2006-Mar-21)"Rikta den där ärtbössan åt nåt annat håll!" ;-D
"Lugn bara, hon är säker, gamla Bettan".

Vad gäller min idé om kärnvärme, så tycker jag att det är viktigt, att vi håller fast just vid kärnverksamheten.

--

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#6) Gammal
Anders Häggström Inte uppkopplad

Anders Häggströms avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #12887
Standard RE: Bredband - 2006-03-21, 14:53

Hög bandbredd i all ära, men jag tycker nog att det är bättre att bygga ut bredbandsmöjligheterna på landet istället för att dopa redan existerande snabba lösningar. Eller att försöka byta ut den dåliga tekniken som inte har synkron full duplex. Att uppgradera 10/1-linor till 10/10 skulle vara ett stort lyft.

Dessutom anser jag att det statliga monopolet skulle ha varit en bättre bredbandslösning i sverige (om man ser till demokrati), eftersom inget företag är intresserad av att bygga ut bredband till en glesbyggd där det knappt går att tjäna pengar, och resultatet blir att den glesbyggden blir utan bredband, eller får en väldigt dålig hastighet med föhållandevis billig teknik. Och stor-Stockholm och centrala Göteborg får tillgång till 100/100+ fiber, eftersom det är tätare mellan kunderna där.

Och vore det inte billigare att ha ett statligt gemensamt snabbt back-bone i sverige? Istället för att de stora operatörerna har varsit parallellt? Och där företagen bara står som mellanhänder mellan kund-uppkoppling och det gemensamma back-bone:et.

Jag är dock inte så inläst på djupet i hur dagens svenska system ser ut, så rätta mej om jag har fel.

Det var nog allt jag hade angående detta ämne

// Anders

[hr]

E-post: anders.haggstrom [it-bulle] piratpartiet.se

Om du vill kopiera och/eller använda mina ord, varsågod! Jag är tacksam om du kan förbättra dom. Information är till för att spridas!

Länktips: http://tor.eff.org/, http://truecrypt.sf.net/, http://www.ffii.org/, http://www.debian.org/

Svara med citat
  (#7) Gammal

Björn Feltens avatar

Länk: #12889
Standard RE: Bredband - 2006-03-21, 15:31

Citat:
hagge1983 (2006-Mar-21) Eller att försöka byta ut den dåliga tekniken som inte har synkron full duplex. Att uppgradera 10/1-linor till 10/10 skulle vara ett stort lyft.
Det är precis detta man åstadkommer med gratis hot-spots. Upp till 108/108.

Citat:
Dessutom anser jag att det statliga monopolet skulle ha varit en bättre bredbandslösning i sverige (om man ser till demokrati),
Naturligtvis är det så. Utan gamla Televerkets monopolsituation, så skulle förmodligen 10% av svenska folket fortfarande vara utan fast telefoni.

En av de första åtgärderna vi vidtar när vi kommer till makten, är att köpa tillbaka Telia. Ägarna (alla vi medborgare) lurades att sälja halva Televerket för 85:- per aktie. Nu när de står i 44:- vore ett utmärkt läge att köpa tillbaka.

Sedan sparkar vi hela den nuvarande direktörsstaben. De har med all önskvärd tydlighet bevisat sin inkompetens. OBS! Inga fallskärmar! Som ny VD utser vi Jonas Birgersson, och den enda egentliga uppgiften han får, är att se till att all tele-komm i Sverige sker till självkostnadspris.

Allt detta följer med självklarhet av vår nya folkrörelse, Reclaim The Infrastructure!

--

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#8) Gammal
Daniel.Lecoq Inte uppkopplad

Daniel.Lecoqs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #12905
Standard RE: Bredband - 2006-03-21, 19:04

jag förutsätter att direktörstaben blir utan fallskärmar...

"Great minds discuss ideas,

average minds discuss events,

small minds discuss people."

--Admiral Hyman G. Rickove

Daniél Lecoq

email: daniel.lecoq@piratpartiet.se

backupemail: curse@curzed.net

msn: curse@curzed.net

tel: 0761- 669695

Nässjö

PS. skriv PP som meddelande om ni lägger till mig i MSN/Skype
  Skicka ett meddelande via MSN till Daniel.Lecoq  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bredband och kreditupplysning Taura-Tierno Övrig diskussion 5 2010-01-22 11:45
Mobilt bredband Anders Strömgren Övrig diskussion 1 2009-04-11 20:14
Priser på bredband Ken Rabelius PP i media 0 2008-02-13 14:42
25 000 får gratis bredband Ken Rabelius PP i media 12 2007-12-19 01:11
Nu får skärgårdsdoktorn bredband Ken Rabelius Övrig diskussion 8 2006-10-04 18:03