Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
narnigrin Inte uppkopplad

narnigrins avatar

Reg.datum: Feb 2009
Standard RE: Den nya layouten - 2009-04-05, 07:05

Personligen tycker jag fortfarande att det ser lite stökigt ut med den extra spalten. Hur skulle det fungera att lägga in liveflödet tillsammans med pressmeddelanden och nyheter (markerat på något sätt, t.ex med en bakgrundsfärg, en ikon eller något), alternativt under detsamma? Som det ser ut nu så är linjen mellan nyhetsspalten och livespalten bara något random som inte känns vettigt med resten av strukturen.

... när jag tänker efter så känns det nog allra vettigast att lägga liveflödet nedanför huvudnyheterna. På så sätt håller vi oss inom de ramar som finns i designen. Vad säger övriga?

Erika "Masala" Nilsson
Independent adj. Not having sold one's life, career, and creative works over to a corporation.
  Skicka ett meddelande via ICQ till narnigrin Skicka ett meddelande via AIM till narnigrin Skicka ett meddelande via Skype™ till narnigrin  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Daniel Nyström Inte uppkopplad

Daniel Nyströms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #136117
Standard RE: Den nya layouten - 2009-04-05, 09:51

Fantastiskt med alla idéer! Vi är inga designgurus som håller på med sidan, så era åsikter uppskattas verkligen.

Utseendet på "Ettan" (som vi kallar förstasidan) är långt ifrån skrivet i sten, så har ni än mer "omfattande" förslag om hur den skulle kunna se ut så är dessa också varmt välkomna.

Vi behöver verkligen hjälp med grafik/design och layout, så ni som har det minsta lilla att bidra på den fronten är varmt välkommen till Webbstrategi och utvecklingsgruppen.

Oavsett, så fortsätt gärna med era åsikter här i forumet.

Daniel Nyström
Vice Valkretsledare Västernorrland
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Daniel Nyström  
Svara med citat
  (#3) Gammal
tomislavp4 Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2010

Länk: #239424
Standard Sv: Den nya layouten - 2010-10-05, 21:38

Hej! Jag (som många andra) tycker att sidan kan vara bättre, och jag vill hjälpa till med att göra den så bra det bara går! Det här är den enda trådet där grejer händer (på just den punkten) så jag tänker posta här...

Jag har studerat Design och Arkitektur i gymnasiet och kan lite om färger, former och sådant men jag kan absolut ingenting om programering Min tanke är att jag kan hjälpa till med grafiken och att nån anan skriver koden....

Första förslaget jag har kommit på ser ut så här:
http://www.glowfoto.com/static_image.../img4/glowfoto

Tanken är att den ska vara ren och enkelt. Remsan med bla loggan ska följa med skarmen som den gör hos den befintliga sidan. PP live inlägg visas som lila pratbublor och händelser visas under den. Fb delen fanns inte när jag gjorde det här så den finns inte, aktivism delen finns inte heller...

Vad tycker ni? Hur kan den förbättras, vad ska finnas, vad ska bort?

Svara med citat
  (#4) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #239428
Standard Sv: Den nya layouten - 2010-10-05, 21:49

Citat:
Ursprungligen postat av tomislavp4 Visa inlägg
Hej! Jag (som många andra) tycker att sidan kan vara bättre, och jag vill hjälpa till med att göra den så bra det bara går! Det här är den enda trådet där grejer händer (på just den punkten) så jag tänker posta här...

Jag har studerat Design och Arkitektur i gymnasiet och kan lite om färger, former och sådant men jag kan absolut ingenting om programering Min tanke är att jag kan hjälpa till med grafiken och att nån anan skriver koden....

Första förslaget jag har kommit på ser ut så här:
http://www.glowfoto.com/static_image.../img4/glowfoto

Tanken är att den ska vara ren och enkelt. Remsan med bla loggan ska följa med skarmen som den gör hos den befintliga sidan. PP live inlägg visas som lila pratbublor och händelser visas under den. Fb delen fanns inte när jag gjorde det här så den finns inte, aktivism delen finns inte heller...

Vad tycker ni? Hur kan den förbättras, vad ska finnas, vad ska bort?
Saknar bla en knapp som handlar om partiet, länk till up borde finnas någonstans på sidan, kontackt knapp/länk som e tydligt placerad + piratsupport knappen saknas, pratbublorna lite väl stora. men i övrigt tycker jag det är en intressant tanke iaf.

Men arbetet med nya hemsidan pågår under arbetsgruppen tortuga.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #239504
Standard Sv: Den nya layouten - 2010-10-06, 12:25

OK, tack för infon och synpunkterna. Hur får man kontakt med den arbetsgruppen då? Hittar inget

Svara med citat
  (#6) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #239510
Standard Sv: Den nya layouten - 2010-10-06, 13:18

Citat:
Ursprungligen postat av tomislavp4 Visa inlägg
OK, tack för infon och synpunkterna. Hur får man kontakt med den arbetsgruppen då? Hittar inget
De huserar på skype i arbets kanalen tortuga.

ppbot kan bjuda in dig om du är i en kanal där den huserar och du har ppbot i din kontacklista via kommandot
ppbot:inviteme tortuga

annars kan du lägga till mig på skype o skriva till mig där o be mig dra in dig i kanalen. heter
Citat:
anomander-rake.starvald-demelain
på skype.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#7) Gammal

Länk: #239532
Standard Sv: Den nya layouten - 2010-10-06, 15:37

Jag har hittat dig på skype, dra in mig i kanalen när du har tid. Tack för hjälpen

edit: Såg nyss att vi bor i samma stadsdel, det är najs med andra pirater här i södertälje, vi är inte många...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Integrera forumet i layouten Jomi Forumgruppen/teknisk support 0 2006-05-26 13:36