Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Nicholas Miles Inte uppkopplad

Nicholas Miless avatar

Reg.datum: Jun 2008
Standard RE: Ska www.piratpartiet.se länka till andra partiers bloggare? - 2009-10-02, 13:57

Att länka till piratsympatiserande bloggar med andra partifärger ger väl snarare intrycket att vi har ett brett (tvärpolitiskt) stöd än att vi skulle uppmärksamhetssubventionera andra partikandidater. Om jag såg moderatbloggar hos sossarna skulle det väl snarast visa att moderaterna har svårt att hålla i sina egna sympatisörer. Dessutom visar det människor med gamla partilojaliteter att det är okej att rösta pirat trotts att man vänster/höger i själen.

Chef för Ung Pirats Organisationsutvecklingsgrupp, Ledamot i Ung Pirats förbundsstyrelse

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mikael Nilsson Inte uppkopplad

Mikael Nilssons avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #171458
Standard RE: Ska www.piratpartiet.se länka till andra partiers bloggare? - 2009-10-02, 14:02

Miles, jag är inte säker på att jag läste det du skrev rätt.

Menar du att pp klarar av att göra det för att vi är just pp, men att inget annat parti skulle klara det?

Det kan jag stödja :-)

Jag fick tipset att fråga mig "hur skulle ett gammelparti gjort" och sen göra tvärtom. Touché!

Svara med citat
  (#3) Gammal
deerf Inte uppkopplad

deerfs avatar

Länk: #171834
Standard RE: Ska www.piratpartiet.se länka till andra partiers bloggare? - 2009-10-05, 21:17

olofb:

Jag kan hålla med om att det i mina ögon, säkert alla piraters ögon för den delen, att det kan ge det intrycket. Men det går dock inte att bortse från det faktum att vanliga personer som läser bloggar osv via www.piratpartiet.se härmed tycker att vi legitimerar att en röst på Maria Ferm eller Klemberg är lika bra som en röst på PP. Även om vi inte ser det på det viset kommer faktiskt vanliga personer att kunna tolka det så.

Jag anser att detta är en enormt riskabel väg att gå. Det är knappast värt de eventuella fördelarna detta kan ge mot nackdelarna det indirekt kan ge.

Jonas Sandberg

Ordförande Ung Pirat Piteå
Kommunledare Piratpartiet Älvsbyn
Valkretsledare Norrbotten

Svara med citat
  (#4) Gammal
JorgenL Inte uppkopplad

JorgenLs avatar

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #176628
Standard RE: Ska www.piratpartiet.se länka till andra partiers bloggare? - 2009-10-28, 02:30

Jag vill hävda att varje gån piratfrågor hamnar på dagordningen i debatte över huvud taget, så tjänar både piratpartiet som parti, och frågorna i sig på det.

Det handlar väldigt mycket om att få in frågorna på dagordningen och att få folk att diskutera dem. och för att det ska hända så är det viktigt att det blir legitima frågor att diskutera i de andra partierna också.

När de väl är det så kommer det att finnas tillräckligt med människor som tycker att dessa är viktiga och som kommer att gå till källan för debatten, dvs PP, när de går till valurnan.

Det är som med artister, risken att bli osynlig är ett större hot än risken med att nån kopierar vårt program...
  Skicka ett meddelande via Skype™ till JorgenL  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mikael Nilsson Inte uppkopplad

Mikael Nilssons avatar

Länk: #181610
Standard RE: Ska www.piratpartiet.se länka till andra partiers bloggare? - 2009-11-19, 14:27

Jag tycker det är dags att utvärdera detta efter att ha kört på ett tag. En poll finns här: http://forum.piratpartiet.se/Topic184610-505-1.aspx.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Enkel aktivsm på Newsmill, milla Piratpartiet, skriv artiklar och länka till blogginlägg Marcus Borg Övrig diskussion 0 2009-12-13 20:37
Länka till insändare här. AjNoX PP i media 10 2009-05-19 21:46
Förslag att fängsla bloggare och andra aktivister chifen Övrig diskussion 3 2009-05-06 17:34
Olagligt att länka till piratkopierat material Joakim Holgersson PP i media 4 2006-12-21 02:34
Affischer som anspelar på andra partiers slogans infinite_emma Lagrat material 7 2006-09-08 15:32