Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Renegen Inte uppkopplad

Renegens avatar

Reg.datum: Sep 2006
Standard Partimedlemsforum? - 2006-10-09, 16:43

Jag är en ganska ovan debattör och tycker att "djävulens advokat" är en suverän underavdelning för att kika på argument för/emot våra ståndpunkter.

Problemet är att underavdelningen verkar vara tillgänglig för alla som är registrerade på forumet, såväl seriösa användare som s.k. "troll". Jag tror helt enkelt att djävulens advokat hade blivit ett bättre forum om det bara vore tillgängligt för de som har knutit sitt forum-login till ett medlemskap i partiet. (de som har texten "Group: Partimedlem" vid sina inlägg)

Eventuellt skulle man kunna ha kvar den "halvoffentliga" versionen av "advokatforum", men skapa ett extra, internt, för dem som vill ha snabb och konstruktiv hjälp av sina partimedlemmar med argumentation.

Som jag ser det skulle detta (i förlängningen) kunna vara en möjlig lösning på debatten om att det är fel med centralstyrd banning här på forumet. De som bara går in på forumet för att vara till besvär orkar knappast göra sig besvär med att bli medlem i partiet (hur billigt det än må vara just nu).

-------------------------------------------------------------------------------------------<P>Varför låta en juridisk person bestämma över en verklig person? Vem av dem är ett levande väsen?

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #60412
Standard RE: Partimedlemsforum? - 2006-10-10, 16:04

Citat:
Renegen (2006-Oct-09)
Problemet är att underavdelningen verkar vara tillgänglig för alla som är registrerade på forumet, såväl seriösa användare som s.k. "troll". Jag tror helt enkelt att djävulens advokat hade blivit ett bättre forum om det bara vore tillgängligt för de som har knutit sitt forum-login till ett medlemskap i partiet. (de som har texten "Group: Partimedlem" vid sina inlägg)
Det är möjligt att innehållet på forumet blivit bättre om det enbart varit synligt för medlemar, men om man som jag värderar öppenheten i sig så tror jag nog att man skulle uppleva forumet i sin helhet som sämre om det var dolt. Att vi får in en del troll i trådarna är ett pris som jag är villig att betala för att ha ett forum med större öppenhet och insyn.

Citat:
Renegen (2006-Oct-09)
Eventuellt skulle man kunna ha kvar den "halvoffentliga" versionen av "advokatforum", men skapa ett extra, internt, för dem som vill ha snabb och konstruktiv hjälp av sina partimedlemmar med argumentation.

Som jag ser det skulle detta (i förlängningen) kunna vara en möjlig lösning på debatten om att det är fel med centralstyrd banning här på forumet. De som bara går in på forumet för att vara till besvär orkar knappast göra sig besvär med att bli medlem i partiet (hur billigt det än må vara just nu).
Problemet med ett sådant A- och B-forum är att det skulle ge en dålig bild till nya besökare som inte redan är medlemmar i partiet. För medan de existerande medlemmarna förmodligen skulle ty sig till det dolda, trollfria forumen skulle en ny besökare vara utlämnad till det offentliga forumen där enbart trollen huserar.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Renegen Inte uppkopplad

Renegens avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #60415
Standard RE: Partimedlemsforum? - 2006-10-10, 17:17

Om själva öppenheten är ditt huvudargument så kan man väl låta Djävulens Advokat vara synlig för vem som helst, men låta bara inloggade partimedlemmar göra inlägg där. Det borde göra både dig och mig nöjd. Jag tycker också att öppenheten är bra, och vill förtydliga att det enbart är denna speciella underavdelningen jag tycker borde begränsas (och detta eftersom de som postar där vill hjälpas snarare än att stjälpas i sin argumentering =)).

A-och B-forum var nog däremot ingen bra idé av mig... trodde dock inte att någon skulle skjuta den i sank SÅ lätt

-------------------------------------------------------------------------------------------<P>Varför låta en juridisk person bestämma över en verklig person? Vem av dem är ett levande väsen?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är