Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Medlemsstatistik - önskemål - 2007-02-19, 00:32

Tjoho!

Som folk kanske har noterat så ser vår medlemsstatestik ut som först en konstigt formad kurva uppåt, och sedan bara ett ända rakt sträck sedan valdagen. Detta är inte så konstigt. Även om medlemsantalet har förändrats så är det nästan omöjligt att studera hur medlemsantalet förändrats sedan valdagen - eftersom variationerna är så små i jämförelse med innan valet.

Jag skulle vilja ha en möjlighet att se dom små variationerna i medlemsstatistiken som skett efter valet. Detta borde vara intressant också för att ge oss ett hum om när det går bättre eller sämre för oss. Även om betydligt färre är bereda att gå med i partier när det inte är valtider så borde även de få som faktiskt går med i någon avspegla hur det går för oss.

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#2) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #68452
Standard RE: Medlemsstatistik - önskemål - 2007-02-21, 00:53

Grafen över medlemsutvecklingen verkar ha stannat i slutet av januari, och återger inte den (marginella) ökning av medlemstalet som jag tror har ägt rum de senaste veckorna. Har det kanske med flytten av administrationen till Pirateweb att göra?

Anders Andersson

Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders Espefält Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #74862
Standard RE: Medlemsstatistik - önskemål - 2007-05-30, 00:25

Jag var just inne på statistiksidorna och klickade mig fram till den speciella statistik som är onödigt detaljerad för vanliga människor..... Jag bara äääälskar den.Det är härligt att se medlemsantalet ur så många olika perspektiv. Även om jag inte riktigt förstår den så är det något konstnärligt över det. Ett dynamiskt konstverk som alla, även jag, kan modifiera genom att värva medlemmar (eller be folk gå ur....?)

Jag undrar nu stilla, kan man inte göra ett klicksteg till på sidan så att man kan få ännu mer avancerad statistik och ännu djupareanalys att njuta av? Kan man göra en 3D modell som man kan vrida på och se på från olika vinklar?

Anders

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Medlemsstatistik €xit Forumgruppen/teknisk support 1 2007-11-24 07:13
Medlemsstatistik på förstasidan Tommy Florstedt Forumgruppen/teknisk support 2 2007-11-11 23:53
Medlemsstatistik Juxi Forumgruppen/teknisk support 2 2006-08-31 08:43
Medlemsstatistik €xit Övrig diskussion 1 2006-08-09 01:26
Plats på valsedeln ? Skriv ett inlägg om önskemål ! Urban Sundström 25. Gävleborgs län 5 2006-04-11 10:10