Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Trollmor Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2012
Standard Jag är nykommen! - 2012-11-12, 22:00

Vem orkar guida mig lite här på forumet? Jag hittar inte de ämnen som intresserar mig. Reggade mig ju för att kunna dela mina tankar med andra och få era i utbyte!

NB Jag är ett mycket gammalt troll, och har inte tillgång till nyaste tekniken. Modem! På förhand tack!

/Trollmor

Svara med citat
  (#2) Gammal
willenfort Inte uppkopplad

willenforts avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #283343
Standard Sv: Jag är nykommen! - 2012-11-13, 14:48

Det beror lite på vad du vill diskutera.
Eftersom vi är sådana frihetliga typer så diskuteras saker överallt.
Här,på skype i olika chattar,på Facebook,och andra ställen. i div grupper.
Sen finns även de fysiska träffarna där har jag bara koll på Lundaborna som träffas varje söndag i lokaler i närheten av gräddhyllan.

Facebook
https://www.facebook.com/groups/4479104101/ (gennerel piratgrupp.)
https://www.facebook.com/groups/288541871221141/ (ekonomi)
https://www.facebook.com/groups/281328411949539/ (utrikespolitik)
https://www.facebook.com/groups/214364981958693/ (energi)

Jag heter willenfort på skype, jaga mig där så skall jag hjälpa dig komma i kontakt med rätt grupper.

Andra kan säkert addera till ställena man pratar på.
mvh
/Christoffer

--------------------------------
Christoffer Willenfort
Orggruppen
Energigruppen
0708-100 282

Svara med citat
  (#3) Gammal
Apis Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #283348
Standard Sv: Jag är nykommen! - 2012-11-13, 17:21

Citat:
Ursprungligen postat av willenfort Visa inlägg
Eftersom vi är sådana frihetliga typer så diskuteras saker överallt.
Inte frihetliga.

Snarare eftersom PP eftersträvar hård social kontroll och tydligen bara vill släppa in den innersta vänskapskretsen till meningsfulla diskussioner (som tydligen bäst sker utan insyn) så förs numera endast viktiga diskussioner i privata hemliga informella chattar och vid fysiska möten samt på Facebook.

Willenfort gav dock inte det officiella svaret vilket är att politisk diskussion sker på breddningsbloggen.

Senast redigerad av Apis den 2012-11-14 klockan 20:44.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Apis Inte uppkopplad

Länk: #283349
Standard Sv: Jag är nykommen! - 2012-11-13, 17:28

Citat:
Ursprungligen postat av Facebook
Du måste logga in för att se sidan.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Länk: #283351
Standard Sv: Jag är nykommen! - 2012-11-13, 18:31

Citat:
Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
Inte frihetliga.

Snarare eftersom PP eftersträvar hård social kontroll och tydligen bara vill släppa in den innersta vänskapskretsen till meningsfulla diskussioner (som tydligen bäst sker utan insyn) så förs numera endast viktiga diskussioner i privata informella chattar och vid fysiska möten samt på Facebook.

Willenfort gav dock inte det officiella svaret vilket är att politisk diskussion sker på breddningsbloggen.
Privata chattar? Vem som helst är välkommen till Piratfrågor och de andra chattarna. Problemet ligger i att de är svåra att hitta, inte i att ingen vill ha nytillkomna.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#6) Gammal
willenfort Inte uppkopplad

willenforts avatar

Länk: #283362
Standard Sv: Jag är nykommen! - 2012-11-14, 17:18

Citat:
Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
Inte frihetliga.

Snarare eftersom PP eftersträvar hård social kontroll och tydligen bara vill släppa in den innersta vänskapskretsen till meningsfulla diskussioner (som tydligen bäst sker utan insyn) så förs numera endast viktiga diskussioner i privata informella chattar och vid fysiska möten samt på Facebook.

Så du menar att det är socialt hård kontroll från partiets ledning att det utan deras order/godtjännande har skapats olika sätt att komunicera mellan olika piratpartister. bara för att några av dessa sätt är på forum som du inte gillar. Sorry men den halmgubben har vi avrättat.

Elle ska vi införa dödsstraff på att diskutera piratpolitikförutom i officiellt godtjända och certifierade fora som alla piratpartister har godtjänt (alla polsk riksdag) Sorry men du verkar inte förstå hur mäniskor fungerar och vara förbannad för att folk har andra åsikter än du har. Vist var du det men sluta att spy galla över andra hela tiden för resultatet blir bara att man blir trött på dig och inte lyssnar på dig även i andra ämnen.

Just nu låter du bara som de elitistiska kulturarbetarna som klagar på vanlig" kultur för att just deras "fina" kultur inte är poppulär.

--------------------------------
Christoffer Willenfort
Orggruppen
Energigruppen
0708-100 282

Svara med citat
  (#7) Gammal
Apis Inte uppkopplad

Länk: #283366
Standard Sv: Jag är nykommen! - 2012-11-14, 20:43

Citat:
Så du menar att det är socialt hård kontroll från partiets ledning att det utan deras order/godtjännande har skapats olika sätt att komunicera mellan olika piratpartister.
Nej det menar jag självklart inte. Att folk diskuterar på andra platser är inte ett problem i sig, problemet var ju att ledningen stänger ner alla fria kanaler för gemensam politisk diskussion de har kontroll över. De har inte ens bemödat sig att förklara varför. På det hela taget har det varit en långvarig trend att försöka centralisera makten mer och mer (små steg, ofta motiverade med "att det är mer praktiskt så"), det är kanske oundvikligt men det är ändå trist och leder varken till framgångsrik eller bra politik.

Citat:
Vist var du det men sluta att spy galla över andra hela tiden för resultatet blir bara att man blir trött på dig och inte lyssnar på dig även i andra ämnen.
Jag är inte så oroad över att folk ska sluta lyssna på mig, jag är nog umbärlig trots allt (men det är ju smickrande om du tror att någon lyssnade på mig till att börja med). Att säga att man ska oroa sig för att ingen ska lyssna när kritiken handlar om att man inte får lov att yttra sig känns ganska ironiskt dock.

Snarare oroas jag över hur det ska gå för PP och hur politiken utvecklas i Sverige och världen. Det behövs ett frihetligt parti som står för mänskliga rättigheter, demokrati och solidaritet och som värnar ett fritt internet, sådant jag trodde PP stod för.

Men du har en poäng ändå, förr eller senare så måste man inse när man inte längre kan tillföra något konstruktivt.

So long and thanks for all the fish.

Senast redigerad av Apis den 2012-11-14 klockan 21:00.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är