Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Hans Johan Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2012
Standard Ny här - 2012-11-27, 05:26

Hej.

Såg en post på Flashback att PP hade medlemsmöten online. Tyvärr kom jag tydligen lite sent för den senaste, när är nästa möte? Finns det inte en risk att SD, som ju är de synligaste på nätet, kapar en sådan omröstning? Ungefär hur är höger/vänster-fördelningen inom partiet?

Jag såg att ett förslag om en nordisk federation blivit nedröstad, men vilken är PPs inställning till EU annars?

Jag är inte riktigt säker på att jag postat den här tråden rätt, vart förs diskussionerna? Fram för allt, vart diskuteras det inför det kommande medlemsmötet?

Svara med citat
  (#2) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #283543
Standard Sv: Ny här - 2012-11-27, 10:40

Citat:
Ursprungligen postat av Hans Johan Visa inlägg
Hej.

Såg en post på Flashback att PP hade medlemsmöten online. Tyvärr kom jag tydligen lite sent för den senaste, när är nästa möte? Finns det inte en risk att SD, som ju är de synligaste på nätet, kapar en sådan omröstning?
Hej! Nästa möte är vårmötet, som hålls i april-maj. Ja, det går att kapa möten (helt enkelt genom att bli medlem), dock kräver stadgarna att du varit medlem en tid innan mötet börjar. Det går alltså inte att bli medlem mitt i möte, rösta, och sedan upphöra medlemskapet.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #283544
Standard Sv: Ny här - 2012-11-27, 12:28

Citat:
Ursprungligen postat av Hans Johan Visa inlägg
Finns det inte en risk att SD, som ju är de synligaste på nätet, kapar en sådan omröstning?
PP har alltid gjort så och än har det inte hänt, men visst, det är en risk.
Citat:
Ungefär hur är höger/vänster-fördelningen inom partiet?
Det vet vi inte eftersom långt ifrån alla medlemmar engagerar sig. Men något vi vet är att PP har medlemar på hela den politiska vänster/höger skalan. Det finns en annan skala också som mäter auktoritär vs friheterlig. På den brukar alla pirater hamna på den friheterliga sidan. Jag har inte sett någon pirat hamna på den autoritära sidan. Man kan både vara friheterligt vänster och friheterligt höger. Du kan testa dig själv här: http://www.politicalcompass.org/

Citat:
Jag såg att ett förslag om en nordisk federation blivit nedröstad, men vilken är PPs inställning till EU annars?
Det är många i partiet som är EU kritiska/EU motståndare, och PP som parti har kritik mot EU och tycker exempelvis att demokratin måste öka i EU. Men partiet är inte uttalat för eller emot EU.

Vissa ser Piratpartiet som ett EU reformistiskt parti. Dvs vi vill ha en EU organisation men vi anser att den fungerar mycket dåligt idag och det är mycket som behöver ändras inom EU.
Citat:
Jag är inte riktigt säker på att jag postat den här tråden rätt, vart förs diskussionerna? Fram för allt, vart diskuteras det inför det kommande medlemsmötet?
Du registrerade dig i ett tillfälle när det tagits ett ledningsbeslut på att det här forumet ska arkivas. Jag vet inte om det är hela forumet, men politikdiskussionerna ska tydligen inte föras här längre tycker både ledningen och forumansvarig. I allmänhet förs diskussionerna på Skype, piratechat.net, i olika facebookgrupper, via olika bloggar, och inför det här mötet vi just hade även på breddningsbloggen. Vem som helst får skicka in ett förslag till breddningsbloggen, vilket sen folk får kommentera, diskutera och eventuellt bygga vidare på. Vi vet inte breddningsbloggens framtid än. Jag hoppas att den vidareutvecklas och blir bättre.

Och även på Flashback hänger Piratpartister och är med i diskussioner, det var ju så du hittade hit.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Hans Johan Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2012

Länk: #283550
Standard Sv: Ny här - 2012-11-27, 16:13

Ok, jag får kolla faceboo/chatten istället då.

Kompassen är en bra idé men många frågor i testet är tyvärr idiotiska eller väldigt fokuserade på amerikanska förhållanden.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är