Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Vallokaler Partille kommun - 2006-07-02, 23:10

EDIT: 19/8

Anmäl själv! http://www2.piratpartiet.se/agera/volontarer

Följande röstningslokaler är kända i vk17 partille kommun:

1. Partille bibliotek

Adress Gamla Kronvägen 56, Partille

Öppettider 30/8-1/9 ons-tors: 10-20, fre: 10-19

4-16/9 mån-tors: 10-20, fre: 10-19, lör: 10-15

2. Partille kommunhus

Adress Gamla Kronvägen 34, Partille

Öppettider 17/9 sön: 10-20

3. Vallhamra bibliotek

Adress Lärdomsvägen 2, Sävedalen

Öppettider 11-14/9 mån, ons: 13-17, tis, tors: 13-19

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #51693
Standard RE: Vallokaler Partille kommun - 2006-09-04, 22:50

Har någon lagt ut några valsedlar i Partille Bibliotek ännu? Jag skall ut till bekanta i Sävedalen på onsdag kväll och kan svänga förbi biblioteket med en bunt annars.

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

Svara med citat
  (#3) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #52768
Standard RE: Vallokaler Partille kommun - 2006-09-07, 17:43

Jag hann inte förbi igår kväll, men tog en sväng på lunchen (begriper inte varför jag inte gjorde det redan förra veckan). Hittade inga valsedlar för oss, så jag lade dit en bunt. Hoppas den gör någon nytta.

Mikael Börjesson

Svara med citat
  (#4) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #52783
Standard RE: Vallokaler Partille kommun - 2006-09-07, 18:31

Utmärkt, jag skickade också någon bosatt i området att kolla, men de hade tyvärr inga valsedlar med sig.

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #53567
Standard RE: Vallokaler Partille kommun - 2006-09-09, 19:19

Kontrollerade personligen Partille bibliotek idag. Valsedlar fanns, och jag ökade på med flera. Fick även lägga ut foldrar på infohylla i annan del av bilblioteket. Dottern och jag drog sedan genom affärscentrat och delade ut foldrar ett tag. Inte riktigt samma mottagligehet som i Göteborg faktiskt.

---

Svara med citat
  (#6) Gammal
hojg Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #56535
Standard RE: Vallokaler Partille kommun - 2006-09-17, 12:25

Jag är ju uppsatt för att distribuera ut valsedlar till Öjersjö Brunn skola och Furulunds servicehus.

Dessutom har jag Lackarebäcksskolan som ligger i Mölndal. Själv bor jag i Mölnlycke (Härryda

kommun) och jag har idag haft min bror från Göteborg med mig som hjälp dessutom. Distributionen i

morse gick bra, de första valsedlarna lades ut runt 07:30 i Lackarebäcksskolan och första bunten

valsedlar till Furulund lades ut någon minut före 08:00. Däremellan hade vi också varit i Öjersjö.

Vi kom precis tillbaka från dagens andra tur. Inga problem i Lackarebäck eller Furulund, men i

Öjersjö Brunn skola såg vi först inga valsedlar till alls. Efter en stunds letande visade det sig att

Moderaterna hade ställt ett stort valsedelsställ framför vår bunt röstsedlar så att våra inte syntes

alls om man inte tittade ur en konstig vinkel snett från sidan på bordet.

När vi var där i morse (ca. 07:50 hade ännu inte särskilt många andra partier lagt ut sina

namnvalsedlar. Några andra småpartiers valsedlar låg bredvid våra på morgonen dessa hade

alla flyttats fram framför Moderaternas valsedelställ, men inte våra. Tyvärr tänkte vi inte just då

på att dokumentera detta på något sätt, utan vi flyttade bara fram våra valsedlar så att de låg

synligt och lade till fler (men det är tveksamt om särskilt många hade gått åt).

Vi planerar att åka en runda till i eftermiddag och lägga ut de sista valsedlarna som vi har kvar.

Förhoppningsvis får våra valsedlar ligga kvar synligt nu, men om någon haft svårt att hitta

våra valsedlar i Öjersjö, så vet ni varför nu.

Man kan bli arg för mindre. Speciellt som vallokalen i Öjersjö är den största av de jag

distribuerar till, och med tanke på att det var smockfullt med väljare där och lång kö nu när

vi var där på lunchen.

/Jörgen

Svara med citat
  (#7) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #57261
Standard RE: Vallokaler Partille kommun - 2006-09-18, 21:45

Det är grymt trist när man känner att allt inte gått sjysst till.

Jag fick själv höra av en arbetskamrat idag att han inte sett till våra valsedlar i vallokalen han besökte, trots attvår flitige volontär var där först av alla partier och lämnade valsedlar. Valförättaren sa dock att han skulle lägga valsedlarna "på bordet där så länge så lägger jag dom rätt senare, för vi har inte satt upp det rätta bordet än", så man undrar ju vad som hände...

Samtidigt som det finns många solskenhistorier om mysig stämning och gott humör vid vallokalerna, hörs det en hel del sådana här saker också. Man blir ju lite bekymrad.

Mikael Börjesson

Svara med citat
  (#8) Gammal
hojg Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #57300
Standard RE: Vallokaler Partille kommun - 2006-09-18, 23:42

Citat:
Oldtimer (2006-Sep-18)Det är grymt trist när man känner att allt inte gått sjysst till.

Jag fick själv höra av en arbetskamrat idag att han inte sett till våra valsedlar i vallokalen han besökte, trots attvår flitige volontär var där först av alla partier och lämnade valsedlar. Valförättaren sa dock att han skulle lägga valsedlarna "på bordet där så länge så lägger jag dom rätt senare, för vi har inte satt upp det rätta bordet än", så man undrar ju vad som hände...

Samtidigt som det finns många solskenhistorier om mysig stämning och gott humör vid vallokalerna, hörs det en hel del sådana här saker också. Man blir ju lite bekymrad.

Jag kan bidra med en liten solskenshistoria också. På väg ut från vallokalen i Furulund efter att vi lagt ut sista bunten med valsedlar

där på eftermiddagen så pratade jag lite med några av de andra valarbetarna där, och berättade bland annat om incidenten i Öjersjö.

De verkade närmast förskräckta och frågade oroligt om vi haft problem i deras vallokal också. Jag försäkrade att vi inte haft några

problem alls i Furulund utan att alla varit trevliga och vänliga (faktum är att de verkade närmast roade när vi kom gående med en

bunt valsedlar i hand och våra piratkepsar på huvudet. Redan på morgonen möttes vi av ett leende vid dörren till vallkokalen:

"Titta, där kommer det pirater!").

Vi fortsatte att prata en stund, mest med en kvinna som stod där och delade ut valsedlar för socialdemokraterna. Hon var lite

undrande varför vi valt att engagera oss i ett enfrågeparti som piratpartiet istället för att försöka påverka inifrån något annat parti.

Jag påpekade då att de andra partierna faktiskt inte tar våra frågor på allvar och tydligt visat att våra frågor inte är viktiga för dem.

Dessutom, påpekade jag, är vi inte alls är ett enfrågeparti utan vi driver faktiskt faktiskt tre frågor.

Det verkade förvåna henne: "Vilka andra frågor driver ni då?". Jag räknade upp dem. När jag kom till att vi på sikt

vill avskaffa patent, försökte hon kontra med att det ju är lätt att säga om man inte har några patent. Jag påpekade då att

vi faktiskt har en del patentinnehavare i partiet, och sedan förklarade jag en del av varför vi inte tycker att patent

är bra, och jag lyckades till och med svara på de följdfrågor jag fick. Mot slutet verkade hon faktiskt hålla med mig, eller

åtminstone hade hon inga argument kvar :-)

Själv hade jag mycket hellre diskuterat skyddat privatliv, vilket är den fråga som jag tycker är absolut viktigast av de frågor

PP driver, men vi hade andra planer för resten av dagen och gick efter en stund. Dessutom är det väl kanske måttligt

lämpligt att stå och diskutera politik precis utanför dörren till vallokalen på valdagen (även om hon nog redan hade röstat,

så man kan förhoppningsvis inte anklaga mig för att försöka påverka en väljare, ingen verkade heller ta illa upp). Stämningen

där var i alla fall så god att jag i efterhand funderar på om jag inte borde ha stannat längre.

Edit: Meddelandet smet ifrån mig innan jag hade skrivit klart.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vallokaler Härryda kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 8 2006-09-14 19:18
Vallokaler Mölndals kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 16 2006-08-17 23:54
Vallokaler Öckerö kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 1 2006-07-26 16:57
Vallokaler Sotenäs kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-07-02 23:12
Vallokaler Orusts kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-07-02 23:08