Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Marcus Dahlman Inte uppkopplad

Marcus Dahlmans avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard Arbetskraft till förfogande - 2006-06-02, 09:12

Jag är nybliven medlem. Till skillnad från många andra så var det inte attacket mot PRQ som fick mig att gå med, utan det senaste idot-beslutet om att internet-cafeer måste ha tillstånd från lotteri-inspektionen för att man kan använda datorerna att spela på.... Gah! Hur dum får man bli? Skall vi förbjuda mobiltelefonerna också? Man kan ju faktiskt ringa till ladbrokes och placera ett vad.

I alla fall... Om det behövs hjälp med något är jag frivillig. Jag är van forum-administratör och kan uttrycka mig väl i tal och skrift. Jag är inte någon typisk "pirat" utan en 40-årig familjefar med bakgrund som IT-chef. Just nu är jag sjukskriven för utbrändhet, men på väg tillbaka. Förut hade jag ansvaret för en organisation på ca 55 MSEK och 50 personer. Jag har gedigen ledarutbildning och -erfarenhet, både i verkligheten och på nätet. Organisationsstrukturer och säkerhetsfrågor ligger mig varmt om hjärtat.

Jag har under min rehabilitering byggt och drivit en av de 10 största NWN-siterna (ett MMORPG - massor av online-rollspelare) www.glorwing.com och tillhörande forum tillsammans med en tekniker. Jag är ordförande i Mölndals Hundklubb och har startat och drivit andra klubbar tidigare.

Jag har inte varit politiskt engagerad förut, men har haft vissa planer att starta ett eget vågmästareparti, faktiskt, med följande hjärtefrågor:

- Integritet

- Paradigmskifte inom ekonomin: pensionssystemets framtida kollaps, det helt orimliga skattetrycket, minska den svarta marknaden, förstatliga vitala delar av infrastrukturen och sälja ut andra statliga verk, mm, mm.

----------------------
Vice Valkretsledare, Bohuslän

Who Wills, Can
Who Tries, Does
Who Loves, Lives
(Anne McCaffrey, 1978)

Svara med citat
  (#2) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #26426
Standard RE: Arbetskraft till förfogande - 2006-06-04, 01:33

Hej Marcus!

Välkommen hit (säger jag som också nyligen betalade medlemsavgift). Tråkigt att höra om din utbrändhet, men lite piratliv kanske gör susen då? Den friska luften på sjön och så.

Du låter som en resurs som vi bör ta väl vara på och att du dessutom varit med och skapat en NWN-sajt tycker ju jag personligen är extra spännande (sagt av en gammal penna-och-papper rollspelare). Det känns som om Mölndals kommun kan bli en viktig samlingspunkt för den här valkretsen.

/Mikael

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

Svara med citat
  (#3) Gammal
Xylion Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #29724
Standard RE: Arbetskraft till förfogande - 2006-06-07, 18:24

Besök gärna irc.efnet.org #piratpartiet och #piratpartiet.vk17

//OJJ
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Xylion  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Brittisk hacker förlorar möjlighet till nej till utlämning till USA för domstol Teheimar PP i media 3 2008-07-31 09:10
Motion 10: Den exklusiva förfogande rätten ersätts med en rätt till ersättning John Nilsson Motioner 12 2008-04-27 12:08
Jag ställer mig till förfogande notwist Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-04-24 13:23
Jag ställer mej till förfogande! hkkla Piratpartiets hemsida (STÄNGD) 5 2006-01-02 11:42