Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Filipek Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Standard Dagens affichering - 2006-06-15, 18:02

Idag gick Piratpartiet Mölndal till aktion. Ett sextiotal affischer sattes upp i Kvarnbyn, Kållered och Lindome.

Eftersom endast en person slöt upp förutom mig så blev det inte den effktiva och storartade affischering som jag hade planerat och organiserat. Jag är lite sur på en del personer som lovar att dyka upp med material och sin arbetskraft men som sedan gör helt andra saker utan att förvarna. Jag är lite småsur på några som säger "vi kommer" och tas med i beräkningarna som sedan är helt oanträffbara när det väl gäller. Här måste vi bli bättre!

För det ovannämnda kan jag inte klandra någon, det är fritt att komma eller inte, så det är min uppgift att se till så att folk som säger att de kommer verkligen kommer. Men för framtiden, får ni förhinder mejla mig! temin_99@hotmail.com

Nog om det dåliga, nu till den bra biten: Jag och Joel (ankish) tog oss frammed tåg runt vår vackra kommun och satte upp flygblad i två och en halv timma. Resultatet är lyckat, du kan inte ta dig med kollektivtrafik i mölndals tre viktigaste delar utan att stöta på piratpartiet! Det gör mig glad.

Jag vill tacka Joel (ankish) väldigt mycket för den positiva insatsen och jag ser fram emot att ha honom med även nästa gång. Han tog ett stort ansar genom att göra rätt sak vid rätt tillfälle dvs. stå vid sitt ord!

Jag räknar med att vi är fler på lördag och jag kommer se till att det finns gott om arbete till alla som vill göra en insats! Vi har affischer kvar, vi kommer ha minst 250 flygblad (hoppas ankish och xylion gör en gedigen skrivarinsats) totalt hoppas jag att vi skakunna sprida 70 affischer och 400 flyblad på lördag. Jag ser fram emot det!

Nu tar vi nya tag och fortsätter arbetet!

jag hoppas alltså på att jag får se en god skara pirater på lördag, samling 11.00 Mölndals Centrum, spårvagnsplattan. Bor ni söder om Mölndal så ses vi vid kållered station 11.30.

/Filipek

...

Svara med citat
  (#2) Gammal
Ojan Inte uppkopplad

Ojans avatar

Reg.datum: May 2006

Länk: #33758
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-16, 01:06

Ledsen att jag inte kunde komma, men det hade jag ju heller inte anmält :p . Jag åkte pendeln från Lindome till Mölndal och såg en affich på en papperskorg i Kållered och tre på en pelare i Mölndal. Det är fyra affisher mer än tidigare, så fint gjort :p

Ska försöka komma på Lördag. Räkna in mig om jag inte anger annat....

Svara med citat
  (#3) Gammal
Filipek Inte uppkopplad

Länk: #33809
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-16, 09:13

LoL, då har någon sekt varit framme och rivit...

Va satte upp ungefär 2-4 stycken på varje sida av stationerna sen satte vi upp desto fler i områdena runt om. Man måste balansera mellan att sprida budskapet och att hålla pellekan nöjd. För dagen spreds iaf. hälften av våra 150 affischer.

Affischering är ett otacksamt jobb egentligen, men även det nödvändigt. När du sticker ett flygblad i handen på någon vet du med säkerhet att den personen uppfattar budskapet. Därför ser jag fram emot Lördagen.

Kul att du är med denna gång. jag vore tacksam om du var online på msn/irc ikväll... Kan du kanske printa lite flygblad också?

...

Svara med citat
  (#4) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #33981
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-16, 21:47

Jättebra att ni kom igång!

Affischering är ofta ett otacksamt jobb. Jag körde några svep i Göteborg tidigare helger och noterade att exponeringstiden lång på sisådär en kvart till en halvtimme. Sedan satt det heltäckande tapeter i A3 från Lugna favoriter ovanpå allt. Fina rena ytor att sätta nya på, men så kom nya lager från ett par andra radiostationer och något evenemang.

Men bara det synns ett tag så är det alltid några som lägger partinamnet på minnet.

Att ge till folk i hand är klart bättre, för då finns även diskussionen.

Lycka till på helgen!

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Ojan Inte uppkopplad

Ojans avatar

Reg.datum: May 2006

Länk: #33986
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-16, 22:01

Är på IRC nu. Jag och en kompis kommer imorgon.

Såg föresten ytterligare en affich på en papperskorg i mölndal nyss. Dock så täckte påsen över Piratpartiet-texten så man såg bara vad det var från håll om man kände igen det.

Hur mycket vill du jag ska printa?

[edit=1]Piratfrågor rör ju egentligen inte alla, och de flesta som bryr sig är troligen till viss del redan insatta... Vad sägs om att trycka upp papper angående den personliga integriteten och hur vi vill försvara den?[/edit]

Svara med citat
  (#6) Gammal
Ankish Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #34064
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-17, 01:36

En härligt solig dag och allt gick så bra så hoppas på en minst lika bra dag imorgon!

Svara med citat
  (#7) Gammal
Filipek Inte uppkopplad

Länk: #34103
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-17, 07:56

Ankish: Det kommer bli fint

Ojan: Sluta wayna ffs.

...

Svara med citat
  (#8) Gammal
Fl4xXoR Inte uppkopplad

Fl4xXoRs avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #34199
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-17, 16:10

Hur gick det nu? Blev alla lappar fanatiskt utspridda eller sparade vi en . Ursäkta att jag var tvungen att gå tidigare men ni klarade er nog bra ändå =).

Cheers

____________________________________________________________________<br>
<br>
"Emancipate your self from mental slavery, none but ourselves can free our minds."

Svara med citat
  (#9) Gammal
Filipek Inte uppkopplad

Länk: #34228
Standard RE: Dagens affichering - 2006-06-17, 18:50

Allt delades ut ^^

Jag kommer skriva ne aktivitetsrapport senare, den publiceras på www.epwap.se/molndal och här i forumet.

Sålänge vill jag tacka alla som deltog!

...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dagens citat. Fahrenheit451 PP i media 3 2009-05-29 00:14
Dagens JO ett hot mot rättsstaten Alexander F PP i media 6 2008-07-08 16:51
Dagens Pravda alias Dagens Nyheter har tagit bort bloggarna…?? Dennis Nilsson PP i media 1 2007-12-15 21:46
Dagens boktips :) Ayrin Integritet och privatliv 5 2006-08-14 13:37
Dagens flygbladsutdelning Filipek Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 2 2006-06-19 15:01