Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Killjoy Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Gå ut med information om IPRED - 2009-03-31, 23:03

Tjena! Har varit medlem rätt länge här, men har varit hyfsat inaktiv skulle man kunna säga, sedan valet 2006 ungefär.

Hur som helst, jag känner att kännedomen om den nu ikraftträdande IPRED-lagen är rätt dålig. Berättade till exempel om IPRED för mor min (50+), och hon blev helt paff: "Va? Finns det en sån lag?" "Japp, den träder i kraft nu på onsdag."

Tror ni att det är någon idé att anordna någon slags bollplank nere på stan och sprida lite information om IPRED? Jag tror att man kan väcka en stark opinion mot den, bara folk vet vad det är och vad den innebär. Nu är jag inte tillräckligt insatt för att känna till alla detaljer osv, men ni förstår säkert vad jag menar.

/Viktor
  Skicka ett meddelande via MSN till Killjoy  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Truls Nyberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2006

Länk: #135353
Standard RE: Gå ut med information om IPRED - 2009-04-01, 00:51

Citat:
Killjoy (2009-Mar-31)Tjena! Har varit medlem rätt länge här, men har varit hyfsat inaktiv skulle man kunna säga, sedan valet 2006 ungefär.

Hur som helst, jag känner att kännedomen om den nu ikraftträdande IPRED-lagen är rätt dålig. Berättade till exempel om IPRED för mor min (50+), och hon blev helt paff: "Va? Finns det en sån lag?" "Japp, den träder i kraft nu på onsdag."

Tror ni att det är någon idé att anordna någon slags bollplank nere på stan och sprida lite information om IPRED? Jag tror att man kan väcka en stark opinion mot den, bara folk vet vad det är och vad den innebär. Nu är jag inte tillräckligt insatt för att känna till alla detaljer osv, men ni förstår säkert vad jag menar.

/Viktor

Hej!

Skickade just ut ett meddelande till alla ungpirats medlemmar i norrbotten. Svaret på din fråga är JA!

Citat:
Den 18:e mars skickade Rick Falkvinge ut ett väldigt viktigt [a href="http://forum.piratpartiet.se/Topic136575-69-1.aspx"]nyhetsbrev[/a]. I det berättade han att partiets valkampanj sparkar igång den 4 april och man kan bara hålla med honom - det är nu det gäller!

"Det är nu vi alla måste få Piratpartiet att bli något av kött och blod, och inte bara en kul idésmedja man läser om på bloggar. Piratpartiet, det är vi. Vi alla. Vi bär idéerna tillsammans och vi måste synas."

Vi i Ung Pirat Luleå har bestämt oss, vi ska bli något av kött och blod och vi ska ut och synas. På lördag tänkte vi ta första klivet mot valet då LUF (liberala ungdomsförbundet) anordnar en demonstration mot IPRED på storgatan.

Nu har Du chansen att vara med i en valkampanj där just Du spelar roll. Intresserad? Hör gärna av dig till mig med sms eller mejl om du funderar på att dyka upp. Tiderna är ännu inte spikade men vi återkommer med dessa under onsdagen.

Tnyberg_@hotmail.com

0730-968687

Truls Nyberg

UP Luleå

EDIT: Misslyckas att få mitt namn i fetstil men jag hoppas ni fattar iaf!
  Skicka ett meddelande via MSN till Truls Nyberg  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Viktig information agnesson Motionsförslag 10 2012-04-11 15:20
Information till hyresgäster om IPRED :-) Andreas Wesik Övrig piratpolitik 4 2009-04-02 12:32
En film om IPRED: IPRED - Privatpolislagen (Freedom Edition) Leo Integritet och privatliv 0 2008-11-29 23:55
Information om ACTA erzon PP i media 2 2008-07-01 22:35
Information på gymnasieskolorna Nicklas W Bjurman 24. Dalarnas län 1 2006-08-18 15:39