Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Darkie Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Standard Argument från namninsamlingen - 2006-06-09, 17:48

Detta är några besvarade argument från forumet till namninsamlingen:

http://www.programbar.se/namninsamli...=forum&nid=141

Folk är välkommna och uppskattas att skapa egna argument eller argumentera mina egna valda argument

Teknet "^" markerar bruk av "härskarteknik"

* http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik

RIGHT

2006-06-09 17:11:49 SLUTA TANKA OLAGLIGT!!!! DET ÄR INTE POLISENS FEL, SNÅLJÅPAR!!!!!! GÅR DU IN PÅ ICA OCH TAR MAT ELLER?

#1, Jag går inte in på ica och tar mat.

#2, ... men jag skulle säkert gå in på ica och kopiera mat om det var möjligt.

#3, Förflytta fingret från shift tangenten, väx upp och skaffa bättre argument.^

_________

Sebbe

2006-06-06 12:33:09 Hoppas nån riktigt bra hackare förstör allting på internet som har med polisen och anti pirat byrån

#1, Vad ska det tjäna till?

#2, ... och vad skulle Ghandi säga?^

_________

ES

2006-06-04 20:06:59 BRÄNN ALLA FILDELARE. Fildelare är låginkomsttagare som tror att allting är gratis. Fildelare: kommunister, fattiglappar som inte kan skilja på mitt och ditt.

#1, Vi brände även häxor för i tiden^, jag är ganska glad över att vi håller oss till att bränna cd-skivor i dagens moderna samhälle tack^.

#2, Det är väl du som inte kan skilja på ditt/mitt, om du försöker berätta för mej att jag inte får dela med mej av sakerna jag själv köppt eller hur?

#3, Min slutsatts: Du har fel, och du är dum i huvet^

_________

Magnus

2006-06-03 22:41:21 Stefan: Jag använder nätet till att daytrada på börsen - detta har gjort mig till mångmiljonär! Använd nätet till något vettigt du också!

#1, Grattis till din förmåga att tjäna pengar på andras arbeten, något som majoriteten av fildelarna avstår ifrån.^

#2, Jag är säker på att the pirate bay skulle uppskatta en donation^

_________

Magnus

2006-06-03 22:07:58 Betala för er istället för att ladda ner! Fattiglappar/Slödder!

#1, Vi betalar så gärna så, men inte 4-500kr per skiva/dvd

#2, Eftersom du nu har så tät plonbok kanske du kan tänka dej betala 4-500.000 per skiva istället?

#3, Passar det inte plonboken lika mykcet? Nej? Välkommen till resten av Sverige.^

_________

Konstnären

2006-06-03 13:10:31 Till alla som tycker att alla artister ska jobba gratis utan lön: Vad blir det för kvalité på musiken om inte en artist har den ekonomiska friheten att vara skapare i sin genre. Titta på metallica det tog de nästan två år att släppa sitt senaste album

#1, Ja, och kolla kvalitén på deras senaste skiva och dra paralellen med hur lång tid de arbetade på den. Skulle jag vara deras arbetsgivare skulle de fått sparken på direkten.

#2, Jag likväl som en hel del andra kan säkerligen tänka oss att betala för musik - med vissa grundläggande regler, tex:

#3, Musiken ska inte suga och priset ska vara gemensamt överänskomligt.

#4, ... och eftersom 90%(?) av artisterna som klagar, producerar musik som suger, är det varken något man laddar ner eller köper - så vart ligger problemet?^

_________

Grodan

2006-06-03 02:58:36 Fildelning kommer alltid att finnas,lika säkert som att Pontén och hans kompisar alltid kommer suga varandras kukar.

#1, Touché

_________

Totte

2006-06-02 21:22:51 Det var bättre när dom inte hade lag på att ladda ner

#1, Sant...

#2, Men jag kan anta att du inte är en sådan som håller "ration över ett"?^

#3, (Hur ska -du- ladda ner utan att "någon" laddar upp?)

__________________________________________________<br>
"Piracy kills the music industry" kan vara en olaglig fras innom kort - den uppmanar ju trots allt till fildelning. :: ipred2

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Utdrag ur en diskussion, eller att vända argument. Fritt ur minnet från i lördags. olale Djävulens Advokat 1 2009-04-20 14:42
Argument mot (från stenåldern) Aglet Kultur och upphovsrätt 3 2009-04-10 21:28
Ett argument från JA-sidan Mats Eriksson Integritet och privatliv 2 2008-06-17 15:49
Argument Mr. G Övrig piratpolitik 22 2007-05-09 20:55
10 argument... jollyr Djävulens Advokat 0 2006-06-06 22:04