Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Stefan Flod Inte uppkopplad
Förbundsordförande UP

Stefan Flods avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Vad vi kom fram till på UPs förbundskongress - 2008-07-04, 15:42

Delar med mig lite om vad Ung Pirats förbundskongress kom fram till och spikade som ett stycke i verksamhetsplanen 2008.

Själv tycker jag det är underbart att jämställdhets- och jämlikhetsfrågorna börjas diskuteras på allvar i både PP och UP.

Citat:
Jämlikhet

Jämlikhet betyder att alla skall bemötas och behandlas med lika respekt. Detta är viktigt oavsett sammansättning på medlemskåren. Diskriminering är inte acceptabelt oavsett om den diskriminerade gruppen är liten eller stor.

Därför ska vi fortsätta utarbeta fram en jämlikhetspolicy i förbundet och fortsätta på den inslagna vägen mot ett mer jämställt förbund.

För att fortsätta denna utveckling kommer förbundet dessutom genomföra en jämställdhetsmätning på förbundskongressen 2009. Mätningen kommer genomföras utifrån den metod som arbetats fram av förbundet ”Vi Unga”.

Förbundsstyrelsen skall under året utse en jämlikhetsansvarig som ska se till att det bildas en jämlikhetsgrupp. Gruppens syfte är att främja jämlikhet inom förbundet. Förbundsstyrelsen skall utse jämlikhetsansvarig. Under 2008 skall jämlikhetsgruppen utvärdera jämlikhetspolicyn.

Vidare så kommer projektet Ung Pirat: hållbarhet och deltagande med fokus Europa genomgående ha ett genus-, ålders-, hållbarhets- samt demokratiperspektiv för att säkerställa att Ung Pirat fortsätter att vara en rörelse som inte befäster några diskriminerande samhällsstrukturer utan utvecklas mot en öppen, jämställd och hållbar organisation där ungas visioner och insatser sätts i centrum.

Mål 2008:

Förbundet ska sträva efter att öka jämlikheten i Ung Pirats medlemskår.

Förbundet ska fortsätta utarbeta fram en jämlikhetspolicy i förbundet.

Förbundet ska genomföra en jämställdhetsmätning på förbundskongressen 2009.

Förbundet skall föra riktade kampanjer mot olika målgrupper med inriktning på olika ”hjärtefrågor”.

Vill någon hjälpa till med något av detta så ropa till! Desto fler vi är desto bättre resultat blir det.

Kanske ingå i Ung Piratss jämställdhetsgrupp?

Hjälpa oss med att ta fram en jämlikhetspolicy?

Börja planera en riktad kampanj mot olika målgrupper med inriktning på olika ”hjärtefrågor”?

Ge oss tips och förslag osv osv.

tel:0760-18 89 18
http://stefanflod.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #109258
Standard RE: Vad vi kom fram till på UPs förbundskongress - 2008-07-04, 16:15

"Förbundet skall föra riktade kampanjer mot olika målgrupper med inriktning på olika ”hjärtefrågor”."

Vänta nu lite, som jag minns det vart det avslag på det.

Men strunt samma, det gör inget att det står där iaf för min del
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#3) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #109260
Standard RE: Vad vi kom fram till på UPs förbundskongress - 2008-07-04, 16:19

Citat:
Ken Rabelius (2008-Jul-04)"Förbundet skall föra riktade kampanjer mot olika målgrupper med inriktning på olika ”hjärtefrågor”."

Det blev det inte. Ett ombud bad om rösträkning och resultatet blev 6-5 för. Så det var förvisso jämnt.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
  (#4) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #109261
Standard RE: Vad vi kom fram till på UPs förbundskongress - 2008-07-04, 16:22

Citat:
TeirdeZ (2008-Jul-04)
Citat:
Ken Rabelius (2008-Jul-04)"Förbundet skall föra riktade kampanjer mot olika målgrupper med inriktning på olika ”hjärtefrågor”."

Det blev det inte. Ett ombud bad om rösträkning och resultatet blev 6-5 för. Så det var förvisso jämnt.

jaha, då var det kanske jag som var trött och inte uppfattade allt. Men som sagt, Jag har iaf i efter hand funderat på om jag lade min röst rätt så då vart det rätt iaf
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Möteshandlingar till förbundskongress 2010 Stefan Flod Ung Pirats förbundskongress 2010 1 2010-02-26 15:56
Handlingar till Ung Pirats ordinarie förbundskongress 2009 Stefan Flod Handlingar till Ung Pirats ordinarie förbundskongress 2009 0 2009-02-27 17:53
Kallelse till Ung Pirats förbundskongress 2009 Stefan Flod Ung Pirats förbundskongress 2009 0 2008-12-22 12:04
Kallelse till Ung Pirats förbundskongress 2008 Stefan Flod Ung Pirats förbundskongress 2008 0 2008-06-20 09:54
Varmt välkomna till forumet inför Ung Pirats Förbundskongress 2007 Stefan Flod Ung Pirats förbundskongress 2007 2 2007-06-14 15:25