Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Guest

Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 07:09

Billy Rimgard, musikproducent och skribent, medlem i Piratpartiet.

(#2) Gammal
Guest

Länk: #90827
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:01

Varför är det viktigt att det är människor som i princip relaterar till de "större" organisationerna inom den svenska piratrörelsen som skriver under? Är det inte nästan bättre i allmänhetens ögon om det INTE är det? Eller, antagligen bäst, en blandning mellan folk som inte är typ piratpartister och folk som är det?

För den delen så ser inte jag, som datakonstnär (eller nått, ni vet, demos), musiker, programmerare och skribent, att avskaffandet av upphovsrätten som en uppoffring för att slippa övervakning. Avskaffandet är en vinst i sig. Två flugor i en smäll eller nått. Synd att piratpartiet är för upphovsrätt, har gett mig en lite kluven inställning till det hela. Men det är nog fortfarande det "bästa alternativet" för de flesta som tycker upphovsrätt är ett samhälls- och skapargissel.

(#3) Gammal
Guest

Länk: #90828
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:08

Jag vill självklart vara med.

Jerry Berglund, medlem i Piratpartiet och vid behov funktionär (hjälpte till i senaste valet). Är musiker/kmopositör, och studerar just nu till Musiklärare.

(#4) Gammal
Guest

Länk: #90829
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:15

Absolut

Johan Bjurén, även jag funktionär och medlem i pp, Musiker

(#5) Gammal
Guest

Länk: #90830
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:19

Citat:
Anonymous (2008-Jan-14)Varför är det viktigt att det är människor som i princip relaterar till de "större" organisationerna inom den svenska piratrörelsen som skriver under? Är det inte nästan bättre i allmänhetens ögon om det INTE är det? Eller, antagligen bäst, en blandning mellan folk som inte är typ piratpartister och folk som är det?

...

Jag håller med om att effekten troligtvis hade blivit större om det var icke-piratpartister som skrev under. Då hade känslan blivit mer av "Jaså, ni har hittat ett gäng kreatörer som är emot fildelning? Här är 20 andra artister som är för fildelning, och de är inte ens med i piratpartiet (ännu)". Det är ju inte lika förvånande att medlemmar i piratpartiet har en annan åsikt, om man säger så. :-)

/Per

(#6) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #90831
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:34

Jag ser ingen anledning till att man tvunget måste vara med i piratpartiet för att skriva under artikeln, personligen. Det är väl bara att skriva under?

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
  (#7) Gammal
Andreas Rönnqvist Inte uppkopplad

Andreas Rönnqvists avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #90832
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:52

Andreas Rönnqvist, författare, medlem av Piratpartiet

---
Andreas Rönnqvist
  Skicka ett meddelande via ICQ till Andreas Rönnqvist Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Rönnqvist  
  (#8) Gammal
Guest

Länk: #90833
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:53

Magnus Söderberg , studerande till dataspelsutvecklare - Designer, Medlem i piratpartiet.

(#9) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #90834
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:54

Citat:
infinite_emma (2008-Jan-14)Jag ser ingen anledning till att man tvunget måste vara med i piratpartiet för att skriva under artikeln, personligen. Det är väl bara att skriva under?

Mårten var av samma åsikt, och jag håller nog med. Huvudpoängen är att driva hem att det kreativa Sverige inte alls står enat mot fildelning, utan att det finns gott om kreatörer som anser det vara det bästa sedan skivat bröd.

(#10) Gammal
Guest

Länk: #90835
Standard RE: Ingen fildelarjakt i vårt namn! - 2008-01-14, 08:55

Eric Zwedberg, studerande till dataspelsutvecklare - Designer, Medlem i piratpartiet.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ingen fildelarjakt i vårt namn ! nilst2006 PP i media 5 2009-04-26 22:48
Ingen piratjakt i vårt artistnamn! Rick Falkvinge Allmän information och frågor 174 2008-11-25 16:50
Fildelarjakt på fiskerimöte i EU Christian Engström PP i media 0 2008-05-28 21:59
Ingen fildelarjakt i vårt namn Henry Rouhivuori PP i media 8 2008-01-16 17:54
"Vårt privatliv hotas - ingen reagerar" Rick Falkvinge PP i media 0 2007-04-02 11:47