Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Ztyx Inte uppkopplad

Ztyxs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Standard Hemsida 0.4 - design - 2008-03-13, 04:45

Okej, då ska vi se i vilken ände vi ska börja i; Hemsidegruppen somnade någonstans i höstas (lätt hänt). John, som var hemsidegruppens pidestal, fick ett riktigt kul nytt jobb och med det dessvärre mindre tid att arbeta med Ung Pirats hemsida. Jag själv for till USA, och kanske så blev den första versionen som publicerades någon sorts milstolpe varvid man stannade.

Jag är fortfarande utbytesstudent i USA, men jag tror att det börjar bli dags att röra sig mot en ny hemsida och jag har sagt att jag kan ta över stafettpinnen.

Nog med lång inledning.

För nån vecka sedan så började jag leka ihop en design till en ny hemsida i gratisprogrammet Inkscape. Det jag har gjort än så länge kan beskådas här:

http://www.ungpirat.se/svn/uphemsida...k/screenshots/

(I själva verket så kommer screenshotsen i länken ovan att uppdateras eftersom att jag utvecklar designen)

Designen är väldigt preliminär och jag kan säga redan nu att:

* Den tredje svarta rutan på förstasidan brukade vara orange i bakgrunden - kanske var det bättre.

* Högermarginalen på den fasta sidan är lite för tom.

* Menyalternativen är inte alls fastställda och kan definitivt ändras.

* Sidan saknar i allmänhet bilder. Någon som kanske kan lösas genom att toppbilderna på framsidan kan rotera mellan vanliga bilder och vektorgrafikbilderna.

* Ignorera communityfunktionalitet i denna versionen. När version 0.4 är up'n'running så är communityfunktionalitet garanterat ett av våra nästa mål.

* Sist men inte minst så ser sidan lite plastig ut (prioriterad ändring).

Vi kan ändra designen så mycket vi vill fram och tillbaka så länge vi inom en begränsad tidsram kommer fram till något som vi alla är någorlunda nöjda med.

Så, vad ska vi göra i denna tråd? Jo, först ska jag ställa lite frågor: