Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Reg.datum: Jul 2006
Standard Valberedningens nominering av styrelse - 2009-02-04, 20:59

Till följd av Ricks motion om utökning av styrelsens storlek lägger valberedningen två nomineringar. Vilken som blir aktuell avgörs av huruvida motionen antas eller ej.

Notera: Valberedningen hade fått intrycket att suppleanterna skulle komma att avskaffas i Ricks motion och Björn Odlund var därför inte med på den längre listan. Då så inte är fallet står Björn självklart kvar då han valdes på två år vid förra årsmötet.

Styrelse

• Ordförande – Rick Falkvinge – Ett år

• Kassör – Anna Svensson – Två år

• Ledamot – Christian Engström – Vald sedan förra årsmötet på två år

• Ledamot – Stefan Flod – Vald sedan förra årsmötet på två år

• Ledamot – Rickard Olsson – Två år

• Ledamot – Anna Troberg – Två år

• Suppleant – Mårten Fjällström – Två år

• Suppleant – Björn Odlund – Vald sedan förra årsmötet på två år

Styrelse om motionen om utökad styrelse går igenom

• Ordförande – Rick Falkvinge – Två år

• Ledamot – Stefan Flod – Vald sedan förra årsmötet på två år

• Ledamot – Christian Engström – Vald sedan förra årsmötet på två år

• Ledamot – Sofia Dahlgren – Tre år

• Ledamot – Mårten Fjällström – Tre år

• Ledamot – Mikael Nilsson – Två år

• Ledamot – Rickard Olsson – Tre år

• Ledamot – Anna Svensson – Tre år

• Ledamot – Klara Tovhult – Två år

• Ledamot – Anna Troberg – Två år

• Suppleant – Björn Odlund – Vald sedan förra årsmötet på två år

Valberedningen överlämnar dessa förslag på styrelser till omröstning bland partiets medlemmar. Valberedningen anser att dessa förslag erbjuder ett brett register av kompetens och mångsidighet. Vidare menar valberedningen att förslagen ger goda förutsättningar för ett utvecklande och ansvarsfullt samarbete i ett gott arbetsklimat under år 2009.

Valberedningen välkomnar utökningen av styrelsens storlek då flera utmärkta kandidater inte får plats i den mindre styrelsen. Den utökade styrelsen är enligt oss ett bättre och mer komplett förslag.

Valberedningen 2008

Nils Kadesjö

Tommy Florstedt

Martin Lindow

John Nilsson

Kandiderar till styrelsen

Svara med citat
  (#2) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Länk: #127401
Standard RE: Valberedningens nominering av styrelse - 2009-02-04, 21:05

Kandidaternas presentationer

Mikael Nilsson

Jag är 32 år, har två små barn, och är doktorand i datalogi med ett långt historiskt engagemang i frågor som rör öppen källkod, öppna standarder och andra informationsfrihetsfrågor. Jag har ingen historia som partipolitiskt aktiv, men jag har en socialliberal grundinställning. Till pp?s styrelse hoppas jag kunna tillföra mina erfarenheter från mitt arbete med stoppaFRAlagen.nu, och inte minst arbeta för tvärpolitiskt brobyggande inför pp?s framtida inträde i riksdagen.

blogg:http://minimaliteter.blogspot.com/

Klara Tovhult (35 år från Jönköping)

Medlem i Piratpartiet sen TPB-raiden 2006 men glömde förnya medlemskap och blev aktiv först i somras 2008.

Ansvarig för mediagruppen. Bloggar http://www.kurvigheter.se/klara och http://twitter.se/KlaraTovhult

Ett förflutet inom Kristna Socialdemokrater som ung. Satt i deras ungdomsråd (mer att likna vid ett ungdomsutskott) och har stor styrelsevana, inte bara därifrån utan även från andra föreningar.

Läst massa lösa kurser på universitet och tänkte en gång i tiden bli präst. Det blev inte så och i stället blev jag klar med min journalistutbildning 2001. Idag förtidspensionär med all tid i världen att lägga på partiet.

Tillför styrelsen ett annorlunda tänkande. Har förmåga att få folk att tänka till och att entusiasmera. Är ingen ledartyp utan trivs bättre med att jobba i team. Är duktig på att se saker utifrån och att vända och vrida på saker. Strategisk och med en väldigt god förmåga att skilja på sak och person. Hjälpsam snarare än drivande, men inte rädd för att säga vad jag tycker. Typisk styrelsemänniska alltså.

blogg: http://www.kurvigheter.se/klara/

Rickard Olsson

Rickard är en 41-årig Dataingenjör från Östersund. Han har vidareutbildat motorcyklister, tagit tiotusentals foton, tillverkat tre barn och ett hundratal hemsidor och driver ett eget företag som IT-konsult. Eftersom han är stresstålig och varit med i partiet sedan starten samt varit med att forma dess ideologi så hoppas han kunna bidra med en stabilitet och långsiktighet i styrelsearbetet.

En annan viktig tillgång är hans förmåga att se saker ur flera synvinklar vilket gör att han kan medla fram både konsensus och kompromisser

Anna Troberg

Jag heter Anna Troberg, är 34 år gammal och bor i Järfälla tillsammans med min flickvän och ett gäng husdjur. Sedan några år tillbaka driver jag en egen firma och jobbar som författare och översättare (från engelska, norska och danska). Tidigare har jag haft karaktärsdanande jobb som bokförlagschef, doktorand i engelsk litteraturvetenskap, postsorterare, bröllopstårtbakare och städare.

Piratpartiet har massor av duktiga tekniker, men jag tror mig kunna tillföra en lite mer oteknisk dimension till vad det innebär att vara pirat. Jag kommer in från kulturhållet och hoppas bland annat kunna slå ett slag för hur vi kan nå ut i den sektorn med vårt budskap.

Blogg: http://www.annatroberg.com/blogg/

Sofia Dahlgren

Jag är en förbaskat trevlig tjej som i juni tar studenten från medieprogrammet. Min största hobby är konst och design i diverse olika former, men sysslar helst med digitala illustrationer. Dessutom är jag med och styr i en liten förening som arbetar under Riksteatern med att arrangera billig scenkonst för ungdomar.

Ett stort engagemang för PP:s frågor driver mig att vilja bidra med så mycket jag kan i verksamheten. Hittills har jag mest varit aktiv i Ung Pirat där jag sitter i styrelserna för förbundet, västra distriktet och Halmstads lokalavdelning. Aktivismen i partiet har varit av främsta prioritet i mitt liv sedan 2006.

Med tanke på att jag är en 18-årig tjej som inte alls kommer överens med tekniska prylar hoppas jag kunna bidra med en något anorlunda syn på piratrörelsen. Det är svårt att motivera varför just jag är så otroligt bra i en styrelse, eftersom de allra flesta som brinner för verksamheten och har vana av föreningsliv faktiskt kan göra ett bra arbete. Jag är helt enkelt trivsam att arbeta med, har erfarenhet, ett stort engagemang och är alltid drivande när jag vill få mina åsikter igenom.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #127407
Standard RE: Valberedningens nominering av styrelse - 2009-02-04, 21:57

Jag tycker det ser ut som ett par eminenta förslag som valberedningen tagit fram. Både den större och den mindre.

Kommer det komma någon motiveringstext om gruppen som helhet från valberedningen? Skulle vara trevligt och lärorikt att se hur de tänkt i sitt arbete

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Länk: #127446
Standard RE: Valberedningens nominering av styrelse - 2009-02-05, 07:37

Kan de andra kandidaterna presentera sig också? Det är några namn jag inte känner till...

Svara med citat
  (#5) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Länk: #127975
Standard RE: Valberedningens nominering av styrelse - 2009-02-09, 10:37

Jag har lagt till Björn Odlund som suppleant då hans mandat ej har löpt ut.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #127986
Standard RE: Valberedningens nominering av styrelse - 2009-02-09, 12:22

Jag sitter visserligen på mandat sedan förra årmötet, men jag kan ju presentera mig ändå:

Christian Engström

49 år, vice ordförande i partiet, IT-konsult och småföretagare, bor i Nacka med fru och son på 8 år.

Jag halkande in i politiken för att jag var aktivist mot EU-direktivet om mjukvarupatent 2004-2005. När vi vann den striden sommaren 2005 hade jag egentligen tänkt att det fick räcka med politiskt engagemang för min del, och att jag kunde känna mig nöjd med att jag hade hjälpt till att dra åtminstone ett strå till stacken.

Men så fick jag höra talas om Piratpartiet när det var precis nybildat i januari 2006, och då insåg jag att jag inte hade något val, utan bara måste engagera mig i partiet. På den vägen är det.

En lite längre presentation av mig själv finns på http://christianengstrom.wordpress.com/about/

Blogg: http://christianengstrom.wordpress.com/

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#7) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #130598
Standard RE: Valberedningens nominering av styrelse - 2009-03-04, 10:35

En ganska försenad presentation:

Mårten Fjällström

31 år, väldigt nybliven småbarnsförälder (vilket hänger samman med förseningen). Började som ansvarig för Uppsala län 2006 (vilket jag var till i januari 2009), sedan ordförande för Piratstudenterna (numera en förening i Ung Pirat), ansvarig för piratpartiets östra distrikt tom i februari 2009. Också partisekreterare, vilket är det uppdrag jag vill fokusera på under de två kommande valkampanjerna. Om jag blir omvald till styrelsen kommer jag därför be den välja om mig som partisekreterare.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Valberedningens nominering av revisorer Kadelake Nomineringar 8 2009-10-20 11:53
Valberedningens nominering av kommande valberedning Kadelake Nomineringar 2 2009-02-07 17:04
09: Presentation av valberedningens förslag till styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 24 2007-04-21 16:03
00b. Valberedningens förslag till styrelse och revisorer Rick Falkvinge Årsmöte 8-9 april 2006 23 2006-04-09 10:33
15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse Rick Falkvinge Årsmöte 8-9 april 2006 49 2006-04-08 16:02